Spring naar bijdragen
Miroo

Gerbils vechten

Recommended Posts

Hallo iedereen,

Gisteren avond begonnen mijn gerbils te vechten en heb ik ze dus uit elkaar gezet, dit is al eens eerder gebeurd en wat ik dan deed was dan gewoon ze de volgende dag bij elkaar zetten.

Ik deed dat vandaag weer maar begonnen nu nog heviger te vechten, wat mij ook opviel was dat de ene gerbil (saaral) veel meer worden den had dan Lili.... Kunnen jullie mij alstublieft helpen?

Groetjes Miro.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hallo iedereen,

ik heb sinds augustus 2 vrouwelijke gerbils ( 2 zusjes Kia & Dacia)

ik heb ze , ik weet het, bij de dierenwinkel gekocht. Mijn vorig koppeltje, 2 superlieve mannen kwamen ook uit deze dierenwinkel.

Wanneer ik de meisjes kocht zaten ze samen en leek alles normaal, na een week of twee thuis begon het ruziën. (Kia zit achte Dacia en Dacia rent voor haar leven) Ik dacht dat ze mss niet voldoende ruimte hadden en kocht een groot gerbilarium.

ik liet ze ook een keer per week in de badkamer eens rondrennen. ( dit deed ik vroeger ook met de mannetjes)

Maar het leek alsof ze dit niet zo tof vonden en maakten, eens terug in hun gerbilarium, opnieuw ruzie met bijwonden tot gevolg.

vervolgens heb ik hen opnieuw gekoppeld en ging het weer enkele dagen goed.

Daarna opnieuw ruzie, ik probeerde met een split, wat goed leek te gaan. Na een weekje heb ik ze terug samen gezet en alles ging goed tot gisteren. Weer serieuze ruzie! 

ik heb ze uit hun gerbilarium gehaald en in een aparte kleinere kooi zonder speelgoed gezet in de hoop dat dit zou werken. ( Heeft al eens gewerkt)

Ze zaten in de hoeken van de bak, telkens probeerde Dacia onder luid gepiep bij haar zus te kruipen wat Kia deed aanvallen. Ik heb ze voorlopig gescheiden met een split zodat Dacia kan bekomen en haar wondjes kunnen genezen.

Na deze ruzie begin ik te denken dat ze niet bij elkaar passen. Kia , de aanvalster, is een actieve gerbil die enkel komt als ze veel zin heeft.

Dacia, is het dutske van de twee, heel aanhankelijk en lief. 

Ik zou graag een oplossing vinden voor dit probleem, zou ik overwegen om een van de twee proberen weg te geven en een nieuwe partner te vinden?

Na zoveel koppelpogingen, ruzies met wondjes bij Dacia ben ik een beetje ten einde raad.

voorlopig zitten ze gescheiden van elkaar ( kooi in gerbilarium) maar dit is eigenlijk een zielige zaak omdat ik merk dat Dacia iemand mist.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Klinkt als dat je beter een nieuwe match kunt maken. Of er een groepje van maken met een of 2 gerbils extra erbij.

Maar deze niet meer samen, dat werkt dus zeker niet.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zou er geen 2 gerbils bij doen, als ze met zn 4en zijn is de kans juist nog groter dat ze gaan vechten, ik zou ze scheiden en voor allebei een nieuw maatje zoeken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .