Spring naar bijdragen
S&T

Vieze vacht door plas?

Recommended Posts

Een paar dagen geleden zag ik in de ren blinde darm keutels die helemaal waren platgetrapt dus ik had even mijn konijntjes gecontroleerd. 

Saartje was erg vies. Dit heb ik met een doekje weg kunnen halen en stukje er uit geknipt wat helemaal vast zat. 

Maar het bleef wel beetje oranje gelig. De volgende dag was dat zo goed als weg.

Maar nu had ze vanmiddag weer heel veel gelig spul in de vacht bij der staartje enzo. Ik dacht dat ze dit zelf wel weer zou schoonmaken maar toen ik vanavond keer was het nog steeds erg oranje gelig en de vacht ziet er gewoon vies uit, maar verder geen poep. 

Iemand dit eerder gezien? Zou het gewoon plas zijn en dat de vacht gewoon niet snel droog wordt waardoor het beetje kleverig wordt?

Het zit ook allemaal erg dicht bij het geslachtsdeel dus wegknippen gaat niet echt. 

PS. sorry voor dit smerige verhaal ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja kan plas zijn. Ik vind het geen smerig verhaal hoor, ik zou zelfs zeggen: ruik er eens aan, dan weet je wat het is. De konijnen die hier wit zijn hebben onder hun poten ook een gelige vacht door modder en andere zooi waar ze door lopen.

Als je ziet dat het nat blijft zou ik het wel in de gaten houden want dan kan er iets aan de hand zijn. Is het droog, dan lekker laten. Konijnen gebruiken nou eenmaal geen wc papier ;p

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het rook niet echt sterk ofzo. Het is niet echt heel nat ofzo, meer dat je ziet dat het nog niet is opgedroogd. Maar ik las al dat het lang duurt voordat de vacht van een konijn droog wordt. 

Saartje is aan der onderkant ook wit, dus wellicht dat het daarom zo op valt. 

Ze is ook nog schijnzwanger en laat ook overal keutels liggen dus misschien heeft het daar iets mee te maken?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ze heeft het zelf al weer schoongemaakt. Ik kon haar gisteren een keertje optillen en kijken toen ze rustig was.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn witpootjes zijn soms ook meer geelpootjes doordat ze overal doorheen banjeren. Tijdje terug was er 1 zelfs een roodpootje, er was in de nieuwe speeltunnel geplast, waardoor de kleurstof van de tunnel een beetje op was gelost, en daar was ze doodleuk in gaan liggen :'D

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Haha, ja hier gaan ze ook wel eens met de pootjes in de plas in de toilet staan. Of in het bakje met water. 

Maar nu zat ze echt helemaal onder bij het geslacht in de buurt zeg maar en ook op het staartje. Gelukkig lost het zich vanzelf weer op. 

Ik maak me altijd direct te veel zorgen ;) 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .