Ga naar inhoud

Wat doe jij met jouw konijnen tijdens jouw vakantie?

Evee
 Delen

Vakantietijd  

216 leden hebben gestemd

1. 1. Wat doe jij met jouw konijnen tijdens jouw vakantie?

• Ze blijven thuis, buren/familie/kennissen passen op
      129
    • Ze gaan logeren bij buren/familie/kennissen
      54
    • Ze gaan logeren in een vakantieopvang of pension
      28
    • Ze gaan mee op vakantie
      8
    • Ik ga nooit op vakantie
      21

Aanbevolen berichten

@Veli; zouden ze behoefte hebben aan aandacht van jouw ouders? Mijn konijnen gaan acuut naar binnen als iemand anders dan ik in de ren komt. Voor die 12 dagen hebben ze dan wel genoeg aan elkaar, lekker in hun vertrouwde omgeving. 

Ik vind dat slepen in dat mandje ook maar niks. Babs gaat dit jaar nog naar de opvang, omdat ik haar daar meteen laat koppelen.

Maar denk er sterk over om daarna een oppas aan huis te regelen. Babs is volledig van de kaart zodra ik het vervoersmandje dicht doe. Mike wat minder, maar ook hij was not amused als ik het mandje dicht deed. Ging meteen graven. 

Het mandje staat standaard in de ren, en ik leg hier elke dag wat eten in. Zodat het een positieve ervaring wordt, en ze er uit zichzelf in springen.

Na een vakantie weigert Babs minstens 2 dagen om in dat mandje te gaan. Ze eet liever niet, dan dat ze het mandje inspringt.

Dus vervoeren zou ik alleen doen als dit echt een veel betere optie zou zijn.. bij twijfel niet doen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 3 jaren later...

Wij nemen onze bun ook mee hoor.. eerst niey maar sinds zn maatje is oveeleden wel.

Paar keer oppas geprobeerd maar eet dan ook niet.. twee jaar terug voor t eerst mee geweest naar de camping.. vond t heeelijk binkies en lekker in de ren die we mee nemen+ die van ons loopt altijd los in de sta caravan in belgie.. ons konijn is echt part of the fam.. en dit kan je idd niet met elk konijn doen maar onze pluis is echt een gevalletje appart. Als ik al twee dagen weg ben gaat die gewoon staken. Dierenarts heeft filmpjes en fotos gezien. Zegt ook voor pluis beter als ie mee kan.. en nee niet zielig. Denkndat als je een beetje 1 bent met jenhuisdier je ook wel weet hoe die zich hedraagt als hij iets niet leuk vind.. en zelfs in de auto ploft ze gewoon neer in dr mee neem ren, zo op dr zij, wast zichzelf etc. Voelt zich overal thuis zolang ik of me dochter maar in de buurt is..

aangepast door Pluisbaasje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .