Ga naar inhoud

Wat doe jij met jouw konijnen tijdens jouw vakantie?

Evee
 Delen

Vakantietijd  

216 leden hebben gestemd

1. 1. Wat doe jij met jouw konijnen tijdens jouw vakantie?

• Ze blijven thuis, buren/familie/kennissen passen op
      129
    • Ze gaan logeren bij buren/familie/kennissen
      54
    • Ze gaan logeren in een vakantieopvang of pension
      28
    • Ze gaan mee op vakantie
      8
    • Ik ga nooit op vakantie
      21

Aanbevolen berichten

Een nieuwe poll voor bovenaan het forum. Een actuele vraag op dit moment:

Wat doe jij met jouw konijnen tijdens jouw vakantie?

Ik heb de opties  "ik dump mijn konijnen in de natuur voor ik op vakantie ga" en "ik verkoop mijn konijnen / geef ze weg voor ik op vakantie ga"

niet in de enquête opgenomen. Ik hoop toch dat de mensen die dat doen, niet op bunnybunch zitten. Anders zouden ze echt beter moeten weten ;)

• Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij gaan dit jaar voor het eerst buitenom de schoolvakanties weg. Kind van 18 gaat niet meer mee. Als hij nog op vakantie gaat, dan moet dat in de zomervakantie want hij moet natuurlijk gewoon naar school. Dus als hij weggaat, verzorgen wij zijn kat, en als wij na de zomer weggaan, dan verzorgt hij de konijnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als wij op vakantie gaan blijft Koos thuis in zijn vertrouwde omgeving.
Mijn zoon verzorgd hem dan.
En voor het geval dat hij ook even niet kan hebben we nog 2 buurvrouwen die deze taak even over willen nemen.

Dit jaar gaan we (waarschijnlijk) niet voor een langere periode op vakantie.
Een paar weekendjes weg of zo maar geen weken achtereen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onze konijnen gaan naar een vakantieopvang, we gaan waarschijnlijk 3 weken op vakantie (we moeten nog wel boeken, dus misschien ook wel korter), en ik vond dat best wel lang om ze dan bij familie onder te brengen. Mijn ouders zijn ook allebei een deel van onze vakantie zelf op vakantie, dus dat ging sowieso niet. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet het meest glamoureuze antwoord, maar ik ga nooit op vakantie. Wel eens een daguitstap, maar dan verschoon ik hen de dag voordien, zodat ze proper zitten en ik zonder schuldgevoel kan vertrekken, en de ochtend zelf voer ik dan zodat ik nog eens kan controleren of alles okee is. Tegen de avond ben ik dan weer terug.

Mocht het echt moeten dat ik de zorg uit handen moet geven, doordat ik bv in het ziekenhuis beland, dan blijven ze thuis en worden ze verzorgd door mijn ouders. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je bent niet de enige hoor @mystique, ik ga ook zelden tot nooit op vakantie, en waarschijnlijk zou het dan toch maar voor een paar daagjes zijn. Beestjes mogen lekker thuisblijven dan, doorgaans kan 1 of allebei mijn broertjes wel, in elk geval 1x per dag even, en anders heb ik als backup nog een bijna-buurvrouw en een kennisje in de buurt die ik nog wel in zou kunnen schakelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden zei brit je:

ik neem mijn piepje lekker mee, zijn al naar amsterdam gegaan, naar frankrijk en nu naar spanje, vind hij zalig

Wat ontzettend zielig. Ik weet zeker dat jouw konijn dat niet zalig vindt, maar doodsangsten uitstaat.

Die van ons blijven thuis, als we al op vakantie gaan. In hun eigen verblijf waar iemand dagelijks voor ze komt zorgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb drie smaken. Als we een nachtje weg gaan, vraag ik vrienden of ze 's avonds en 's ochtends even komen kijken en zorg dat ik zelf redelijk op tijd weer terug ben op dag 2. Voor langer durf ik dat met de gezondheid van Sip niet. Als we een paar dagen weg gaan, probeer ik oppas in de buurt te vinden. Pas heeft @Laniboekje heel fijn opgepast. Als we langer weg gaan of als we bij mijn ouders gaan logeren, gaan de konijnen daar naartoe. Ik heb pas ontdekt dat er hier in de buurt een konijnenhotel zit. Misschien gaan we dat ook nog eens proberen, maar ik heb toch het liefst mensen die ik ken, of dat nou virtueel of echt is ;-)

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uur geleden zei brit je:

Je moet dan wel de mogelijkheid hebben dat iemand ze kan verzorgen. Wat we niet hebben. Ipv zo vijandig te reageren mss eerst eens horen wat de situatie is. 

Jammer dat je dat zo interpreteert, ik ben gewoon erg bezorgd om jouw konijn. Slepen met een dier is niet prettig voor hem, en hoe huisvest je het dier dan als je hem overal mee naar toe neemt? Blijft hij dan tijdens die vakanties in een kooi zitten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Rian nee hij blijft niet in zijn kooi zitten. hij heeft een kooi van 140 cm waar zijn toilet in staat, maar daar rond een grote ren, dit is enkel voor snachts, overdag loopt hij volledig vrij rond. ik weet echt wel hoe ik mijn beestje moet verzorgen en geloof me, ik heb werkelijk alles gedaan om te zoeken wat voor hem het beste is. alleen jammer dat in belgie en de omgeving waar ik zit er amper kennis is van konijnen. en ja ik heb vroeger al geprobeerd hem op hotel te doen (na meer dan 1u30 rijden) en dan belde ze me na een dag kan je hem komen halen want hij wilt totaal niet eten, zit bang in een hoekje, en denken dat zijn darmen gaan stil vallen anders en moet van geen andere mensen of konijnen weten, wat moet ik dan doen? idd hem zo vlug mogelijk gaan halen en zodra hij thuis was begon hij te eten en was hij weer een knuffelkonijntje. en ouders en broer of zus hebben we niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De konijnen blijven mooi thuis. Ik heb fijne buren die ook allemaal dieren hebben en dan is het een soort vrienden/wederdienst. Wij passen op hun dieren en andersom.

De honden gaan wel uit logeren bij een kennis als wij weg gaan. Soms, als het een vriendin van me uitkomt, komt zij in ons huis vakantie vieren en let dan tegelijkertijd op alle dieren, ook superhandig en vindt zij leuk. Maakt ze uitstapjes in de buurt en zoekt ze vrienden op of nodigt die bij ons thuis uit. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijne gaan uit logeren. Mijn tante laat ze ook los buiten en ze worden in de gaten gehouden of ze wel schoon zijn en blijven eten.

Vroeger is Doortje een keer mee geweest op vakantie, mijn moeder liet haar zelfs los lopen op de camping. Hannibal ook een keer maar toen had ik een ren voor hem mee. Mijn eendjes zijn ook op vakantie geweest als pulletje :lol: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijn gaat na een vriendin die zelf ook altijd konijnen heeft gehad. Ik kies hiervoor omdat ik tijdens mijn vakantie niemand in de buurt heb die hem kan verzorgen. En 8 dagen in zijn kooi, en dat alleen zijn water en voeding gedaan en kooi schoon gemaakt word vind ik ook zielig. Dus deze optie is het beste, kan hij ook lekker los lopen en buiten als het mooi weer is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het fijnst zou zijn als ik ze ergens onder kon brengen maar op dit moment doet mijn opa het altijd. Voor een groepje van 5  hebben ze vaak geen groot genoeg hok in de opvang en als ze dat wel hebben dan is het peperduur. Dit jaar blijf ik thuis en gaan mijn ouders met mijn broer op vakantie en zorg ik dus thuis voor de hond en de konijnen. Als we een nachtje weg gaan krijgen ze overigens gewoon wat extra voer, extra waterbak erbij en check ik alles nog even en dan gaan we. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 4 weken later...

Voor mijn vorige koppel had ik altijd oppas aan huis. 

Nu we dit jaar een puberend koppel hebben (broer zus zijn dan 14 weken) hebben we besloten dat deskundig toezicht voor ons beter voelt en daarom een konijnenpension gereserveerd. Hier heeft ons koppel een mooie grote ren en ook een groot slaaphok. Beide permanent tot hun beschikking. 

We gaan nog even bekijken wat we met de andere ex ram doen die sinds gisteren bij ons woont en tegen die tijd ook een dame heeft. Het pension zit inmiddels helaas vol.... Dan zal dat wellicht toch oppas aan huis worden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik twijfel nog wat ik zal doen. Wij gaan 12 dagen weg en ik heb 2 opties. Wat lijkt jullie de beste?

Óf ik kan ze thuis laten waar ze 2x per dag verzorgd zullen worden, maar verder niemand zullen zien. Normaal rennen ze wel vaker los rond in de tuin maar dat zal er dan niet inzitten (Lijkt me namelijk sterk dat schoonmoeders 1-2u bij ons thuis gaat zitten voor de konijnen "uit te laten".....)

Óf ik kan ze naar mijn ouders brengen waar ze wat meer aandacht zullen krijgen en evt. in een extra ren op het gras kunnen rennen (tuin is te groot en niet konijn-proof om ze los te laten), maar dan moeten ze wel 2x verhuizen (heen en terug). 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .