Ga naar inhoud

Foto's van binnenhokken- en verblijven van konijnen


Evee

Aanbevolen berichten

  • 1 maand later...

De kamer van Juup en Juno. Ze hebben hun eigen kamer van ongeveer 7m2 en zitten hier altijd los. Ze mogen overigens ook gewoon naar de naastgelegen woonkamer maar ze komen nooit uit hun kamer. Voor grip en om lekker op te spelen en liggen heb ik een kleedje en als soort schuilhok/wc/graafbakje heb ik een ikea kast omgebouwd. Met erbovenop een Ikea speelgoedkast voor hooi/voer etc. 

D72E6A9D-BAAB-43C0-8731-90BBD4EAA5DC.jpeg

3B5023DB-F1D2-4B55-B87F-9766B7BAB041.jpeg

  • Vind ik leuk 8
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Hopelijk komt dit topic weer wat tot leven want vind het altijd leuk om inspiratie op te doen door anderen! 
 

Dit is het verblijf van Freyja. Wordt binnenkort wat groter dmv een puppyren, maar moet nog even wachten tot ik het geld bij elkaar heb gesprokkeld. Verder is haar verblijf eigenlijk 24/7 open en mag ze gewoon los in de woonkamer en open keuken. 

58FAAC1B-3B65-44E9-B93B-B7032464EA05.jpeg

  • Vind ik leuk 4
  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
  • 1 maand later...
  • 2 weken later...

Vorig jaar heb ik van een goedkope oude TV-kast van de kringloop een nieuwe kooi voor mijn konijntjes gemaakt. Was erg leuk om te doen! Hij is iets anders geworden dan het ontwerpje, maar toch heel leuk 🙂 Er staat een grote ren voor en de onderkant is eigenlijk altijd open, maar het is handig als hij dicht kan met het schoonmaken van de ren. Mijn konijntjes hebben er veel plezier van en vinden het ook geweldig om zich onder de kast te verstoppen😂

collage.jpg.58dbd9baefb8680233b144f2b90e72a5.jpg

  • Vind ik leuk 9
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...
  • 4 weken later...
  • 3 maanden later...
  • 2 weken later...
13 hours ago zei Mira11:

Zelf heb ik een kleine woonkamer. Mijn konijnen hebben een verblijf van 5m2. Ik vouw heel makkelijk de ren naar de muur. Misschien is dat voor jou ook een goede oplossing als Barry zindelijk is. 

20210311_210751.jpg

 

Ik ben even zo brutaal om de foto van jouw verblijf hier ook even te delen!

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 2 weken later...
  • 1 maand later...

Mijn konijnen zaten de afgelopen weken tijdelijk in mijn bedrijfsloods, in de rennen die ik heb als "ziekenboeg". Onderstaande foto hoe de opstelling was. Het is net geen 4 vierkante meter per koppel, ietsje kleiner (3.8 vierkante meter komt het op geloof ik). Voor tijdelijk was het prima, maar ik miste wel een beetje de vreugdesprongen, de binkies. Die heb ik niet echt gezien in deze verblijven. Daar is de ruimte dan toch net te klein voor. Nu zitten ze weer in hun buitenverblijven, die zijn dubbel zo groot. 

 

Resizer_16171018036490.jpg

 

konijnenloodsklein.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
  • 3 maanden later...

Konijntjes lopen vrij los. Konijnenhoekje was net schoongemaakt dus de speeltjes lagen nog niet terug bij het trekken van deze foto.

Ze hebben ook nog een tunnel (is de ingang van hun "fort" onder onze zetelstoel), 2 intelligentiespelletjes, een balletje, en heel wat knaagdingen van wilg en henneptouw. 

En karton vinden ze ook altijd geweldig!

Konijnenverblijf.jpg

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Nadat ik zoals sommige van jullie weten een turbulent jaartje achter de rug heb, is het nu gelukt om het buiten verblijf voor Doodle en Weedle te maken. Omdat het Angora en Teddy Widders zijn moeten ze droog kunnen zitten, dus hebben ze eigenlijk een tuinhuis, met daarin hun eigen hok, en een tuin met kunstgras 😂😂
Als ik dan thuis ben en het is lekker weer, dan kan de deur open, en is het slecht weer, dan de deur dicht.

 

E1EB316B-8785-4A04-A8CA-A7D08D3F72D2.jpg.337818a4adbd1dddfa03489f89555f7a.jpg   
 

7CBD8566-CE31-4DA4-BA11-A8FCD7976458.thumb.jpg.ffd61aca9ed0e3bf821c035f655fecea.jpg

 

En hun binnenverblijf is dus een Ferplast Cottage Large.

Die gaat dus mee naar hun tuinhuis deluxe XXL  😂😂😂.

(nee het is een Keter tuinhuisje)

 

3871422A-492E-454A-A5E9-98221CFB88EC.thumb.jpeg.1ccb976bca4bd3e2133cb4cf3613d37c.jpeg

Dan rest mij alleen nog de vraag,

mogen ze dan nu wel af en toe al naar buiten? Ik lees daar tegenstrijdige verhalen van online.  Ik weet dat voor overwennen van binnenkonijnen vorst niet goed is. Maar boven de 10 graden, kan dat ook nog kwaad? 

 

 

aangepast door KingDibbes
Binnenverblijf toegevoegd
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Voor al die mooie hokken van jullie doet mijn caviahok toch onder... Wel met 'n geniepige buis tussen de twee kooien en leuk gras & plant (ook veilig voor konijnen!) erin... De cavia's lopen net los. Staat op de slaapkamer en is toch voor cavia's dus hoeft ook niet heel enthousiast te zijn... Ze hebben ruimte zat. Het konijnenhok uit mijn topic wordt wel groter!

Screenshot_20220428_175502.jpg

Screenshot_20220428_175639.jpg

Screenshot_20220428_175606.jpg

Screenshot_20220428_175542.jpg

Screenshot_20220428_175523.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .