Ga naar inhoud

Foto's van buitenhokken en -rennen voor konijnen


Evee

Aanbevolen berichten

Zaterdag mogen we Monty & Python ophalen, dus aangezien het vandaag droog was snel alles afgerond! Ik moet hem nog even goed inrichten, maar ik ben erg blij met het resultaat.

 

Ik kan beide deksels helemaal open zetten, heb 2 deuren vooraan en 1 naar het gras waar nog een extra uitloop ren aan komt. Hier kunnen ze dan onder toezicht het gras op 😄 hij is 3x1, uitloopren word zo'n 2x1

.

 

IMG_20211004_195734.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...
  • 2 maanden later...
  • 4 weken later...

Dit is hoe ik mijn ren aan het hok heb vastgemaakt. Een tip voor anderen met dit hok. Let op dat bij Ferplast hokken de oog-bouten 3.5 cm moeten zijn. De renpanelen heb ik nog met extra tentharingen in de grond bevestigd. De ren is 3.6 bij 1.2 meter. Normaal hebben ze een kattenbak met zand om te graven maar die moest verschoond worden na een regenbui. 

 

Het geheel ziet er zo uit:

 

 

IMG-20220319-WA0000 (1).jpg

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Het heeft allemaal wat vertraging opgelopen. De ren was net voor mijn bevalling klaar en nu dan ook eindelijk het nieuwe “konijnenhok”. Eindelijk ook een lekker ruim binnenhok waar ik, en later onze kleine meid, lekker bij de konijntjes kan zitten. En Ukkie die bij kou en regen nooit buiten komt zal zeker blij mee zijn met de extra binnenruimte. De ren zijn bestaat uit een aantal gaasramen die los te halen zijn om de heg nog te kunnen snoeien en aan de onderzijde hebben we er gronddoek tussen geplaatst zodat er geen heg doorheen kan groeien naar de konijnen.

41C7E722-96DE-44B8-A97D-B04026058CAA.jpeg

aangepast door BaasjevanBrownie
  • Vind ik leuk 13
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zie hier de opening naar het huisje toe en het huisje van binnen. We hebben ze ook maar op een luxe toilet van AAdiercomfort getrakteerd. En uiteraard kon de catcube niet ontbreken. In de toekomst willen we nog een bankje plaatsen waar wij op kunnen zitten en de konijntjes in/onder kunnen en waar Brownie ook op kan, zodat hij een uitkijkpunt heeft om door het raam te kijken, wat hij graag doet 🙈

72270F55-93F1-4467-939A-7D6DC3EAF69F.jpeg

055FC0F0-89AE-43BC-A1E6-E4E0026468E2.jpeg

  • Vind ik leuk 14
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Wat een mooie en verschillende verblijven allemaal! Heel leuk om te zien.

Zou ik mijn verblijf dan ook maar even delen ter inspiratie 😊 Ik heb een hekje gemaakt van 5x5cm geïmpregneerde palen en stevig gaas wat er tegenaan geniet is.

Ook rondom heb ik gaas gebruikt zodat het helemaal dicht is (ook aan de bovenkant) en er geen katten of vogels naar binnen kunnen.

Aan de voorkant heb ik gebruik gemaakt van een zwart tuinnet die makkelijk op maat te knippen is en die door middel van haakjes en aan de onderkant spijkertjes (zoals te zien op foto 2) strak te spannen is. Ik kan hem makkelijk aan 1 kant losmaken om naar binnen te gaan. Ik vind het tuinnet wel ideaal het is goedkoop en heel groot en je ziet het bijna niet. Je kan het ook gebruiken om aan de bovenkant van een ren te spannen als je een lage ren hebt😊

Ik ben ook nog van plan om een 'waslijn' te maken en om de tafelpoten te hangen waar ik groentjes aan kan hangen🐰🌿🥕🥦

En ik wou aan de voorkant waar nog een beetje zon is een klein gazonnetje maken voor de konijnen.

De tafel vind ik trouwens ook heel handig in de konijnenren en heb ik zo gratis via marktplaats kunnen bemachtigen. Ook bij een lage ren kan die als afdakje dienen voor de konijnen om onder te schuilen als het regent.

20220624_184831.jpg

20220624_185021.jpg

20220624_185335.jpg

20220624_190234.jpg

  • Vind ik leuk 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 maanden later...

Wij hebben 2 buiten konijnen, waarvan eentje een fikse kruising. Op aanraden van het asiel hebben wij een kinderspeelhuisje gekocht van hout. Daar mogen ze heerlijk in zitten als schuilhok, met de deurtjes altijd open. Daarin staat een gevulde binnenbak, ter grootte van een binnen konijnenhok, de hooiruif, drinkbak en drinkfles.

 

Buiten hebben ze ongeveer tussen de 8-12m2 om te rennen, te springen en voor onze deur te gaan liggen zodat ze er niet uit kunnen. Er is bij ons geen overdekking nodig, omdat we heel stedelijk wonen, dus er zijn geen roofdieren. De bedoeling is om in de lente de hele tuin open te gooien, zodra Scarlett is gesteriliseerd, met slechts 1 extra hek zodat ik fatsoenlijk naar binnen kan met mijn fiets. Onze konijnen zijn namelijk nogal mens gericht.

 

2 van de foto's zijn van eerder in het jaar -> meer groen en de tuinslang niet opgeruimd. Die is natuurlijk inmiddels weg.

buitenhuis.thumb.jpeg.948eb0732280f57bc1f67755d975acf9.jpeg

 

SaampiesSnurken.png

hekken.jpg

aangepast door bunnyempress
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik heb zoveel moeite met hoe de konijnen in hun eentje in kleine hokjes op onze kinderboerderij worden gehouden. Maar vandaag waren we bij een kinderboerderij waar ik heel blij van werd! Kijk dan wat een mooie ruime verblijven, konijnen ook in duo’s of groepjes allemaal. Echt super. Wilde dat even delen. Ook mooie hokken ter inspiratie

867BBC1D-77F7-44DD-9637-70A4267200E1.jpeg

7E27E0A8-2971-4F6D-AB2E-1BC255D8D521.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Afgelopen dagen druk geweest met het onderkomen en vandaag hebben we onze nieuwe konijnen opgehaald bij De Konijnenherberg. 
 

Was een aardig project maar aangezien we er vanuit ons huis op kijken wel de moeite waard 🙂 

 

Op wat details na is het wel aardig af zo. Voorlopig liggen er even planken op de ren maar daar komen nog golfplaten op. 

 

 

5CA624A6-82B8-487B-863C-C70BAA7AD307.jpeg

4E7DC55C-4D6F-42D1-B4A9-A15E10D388A4.jpeg

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Dit is het verblijf van Kushi en Micha. 7,5e vierkante meter groot. Om nog wel bij de buitenkraan en het raam van de keuken te kunnen is het een soort L-vorm

 

Mijn partner heeft connecties dus van de materialen die nodig waren om de ren te bouwen is alleen het gaas en de grendel gekocht. 

 

Het laatste stuk dak is later toegevoegd, hier zat eerst alleen gaas op. 

Screenshot_20230313_165403_Gallery.jpg

Screenshot_20230313_165510_Gallery.jpg

Screenshot_20230313_165803_Gallery.jpg

Screenshot_20230313_170049_Gallery.jpg

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

De ren is 2 bij 3, dan binnen het binnenhok 2 bij de breedte van een wasmachinelekbak. Die staat iets van de grond voor de vorst. Het is van dat gladde houtspul, betonplex? Overal knaagstrips. Alleen het Actionhuisje niet en dat heeft de nieuwe voedster snel ontdekt.

20230326-141532.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onze nieuwe aanwinst, het zijn Franse hangoren hun namen zijn Cloëy en Snowy.

Dit is hun tijdelijke huis tot we de ren hebben gebouwd die we zelf voor ogen hebben. Want ondanks onze uitgebreide zoektocht niet kunnen vinden wat wij willen voor onze bunnys 

IMG-20230409-WA0009.jpeg

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Onze ren voor 2 konijnen. Het is een kinder speelhuisje dat we verbouwd hebben zodat ze een een nestje hebben er nog wat te klimmen hebben. 
ook is de deksel van het nest stevig genoeg zodat je lekker bij ze kunt gaan zitten met slecht weer. Word vaak gewaardeerd door ze. 

 

De ren is nu open en zijn ze alleen overdag als wij wakker zijn buiten. Verder zitten ze in het hok. We gaan verhuizen en dan krijgen ze een volledig dichte ren zodat ze altijd vrij kunnen rennen. Dat word 10m2 omdat de tuin daar helaas niet zo snel roofdier vrij te maken is. 

DFABDBA8-A073-4A67-A1C1-ADE57E4BFB6A.jpeg

370A1D67-5CD6-4445-8217-E7A80CE0F799.jpeg

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 10-4-2023 om 12:21, Marjoled zei:

Onze nieuwe aanwinst, het zijn Franse hangoren hun namen zijn Cloëy en Snowy.

Dit is hun tijdelijke huis tot we de ren hebben gebouwd die we zelf voor ogen hebben. Want ondanks onze uitgebreide zoektocht niet kunnen vinden wat wij willen voor onze bunnys 

IMG-20230409-WA0009.jpeg

Het nieuwe hok/ ren, nog niet helemaal klaar maar de dames zitten er alvast wel in.1326248960_IMG_20230430_1949032.thumb.jpg.4b48032404ffb8c675d08adc9a90064b.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 2 weken later...
  • 3 weken later...
Op 17-4-2023 om 20:38, Terminal zei:

Onze ren voor 2 konijnen. Het is een kinder speelhuisje dat we verbouwd hebben zodat ze een een nestje hebben er nog wat te klimmen hebben. 
ook is de deksel van het nest stevig genoeg zodat je lekker bij ze kunt gaan zitten met slecht weer. Word vaak gewaardeerd door ze. 

 

De ren is nu open en zijn ze alleen overdag als wij wakker zijn buiten. Verder zitten ze in het hok. We gaan verhuizen en dan krijgen ze een volledig dichte ren zodat ze altijd vrij kunnen rennen. Dat word 10m2 omdat de tuin daar helaas niet zo snel roofdier vrij te maken is. 

DFABDBA8-A073-4A67-A1C1-ADE57E4BFB6A.jpeg

370A1D67-5CD6-4445-8217-E7A80CE0F799.jpeg


Nou de verhuizing is voorbij en het nieuwe verblijf is gereed. 11m2 is het uiteindelijk geworden, volledig bestraat om het gemakkelijk te kunnen schoonmaken. 
Het zitje is tijdelijk, maar ze mogen er graag onder schuilen en komen nieuwsgierig bij je als je er gaat zitten. 


Pluk en parra lijken erg op hun gemak, nog nooit zo veel flops gezien buiten. Maken zich nergens druk om zo met een dakje boven zich. 

image0.jpeg

  • Vind ik leuk 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Evee sloot dit topic
  • Evee prikte dit topic los
  • Evee haalde dit topic uit de spotlight
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .