Ga naar inhoud

Aandacht vragen of iets anders?


Mercony

Aanbevolen berichten

Hey daar!

 

Het is vandaag precies 2 weken dat ik mijn nieuwe konijntje heb en ben enorm bezig haar te laten wennen en te laten merken dat ze op haar gemak bij me kan zijn.

Nou begon ze vorige week ineens met mijn armen en benen likken toen k bij haar op de grond zat.

Maar sinds een paar dagen en vandaag ook likt ze dan heel lang mijn benen en komen en kleine bijtjes tussendoor.

Nou heb ik gelezen dat als ze je likken ze je lief vinden maar waarom dan die bijtjes heel soms tussendoor?

Ook als ze me likt en ik haar dan ga aaien likt ze soms doodleuk door.

Is dit iets anders dan lief hebben?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het een jong konijntje? Die proberen namelijk van heel veel dingen weleens een hapje te nemen, om te testen of het eetbaar is :)

 

Verder heb ik weleens gelezen dat ze ook weleens bijten als ze vinden dat je in de weg staat. Dat doet mijn konijn ook, gewoon een zacht bijtje van 'ga eens aan de kant'. 

Als ze je niet lief vindt dan zou ze je ook niet likken en wel wegrennen als je haar probeert te aaien, dus daar geen zorgen over!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij vindt je konijntje je hartstikke lief hoor. Alleen als konijnen elkaar wassen, zit daar ook weleens een beetje een zacht hapje bij. Aangezien wij geen vachtje hebben (tenminste, ik weet niet hoe het bij jou zit maar ik niet :lol:) voelen we dat wat beter. Ik heb weleens gelezen dat je op zo'n moment een hoog geluidje moet maken om te laten weten dat ze te hardhandig zijn, en naar mijn idee werkt dat ook wel. 

 

Heb je al eens nagedacht over een vriendje voor je konijn die ze lekker kan wassen?

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ze is nog best jong ja, ook nog klein dus ben soms beetje onzeker en bang dat ze misschien toch niet te vroeg is weggehaald bij haar moeder, maar hopelijk is dat het niet en vind ze me inderdaad gewoon lief! Dat wil ik natuurlijk wel ja haha.

 

En wat betreft kijken voor een ander konijntje wil ik wel doen uiteindelijk maar ze is nog beetje aan het wennen enzo en wil haar eerst de vaccinaties laten krijgen en laten steriliseren voordat ik daar aan begin. Niet teveel in 1 keer haha.

Gelukkig komt ze tot nu toe geen aandacht te kort want ze krijgt alle aandacht van mij en van onze katten die haar maar al te interessant vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ze je likt is inderdaad een teken dat ze je lief vindt. 

Zachtjes bijten kan ook aandacht vragen zijn. 

Saartje bijt mij ook wel eens als ze heel enthousiast is. Dan likt ze eerst aan mijn vinger en bijt dan ineens (wel zachtjes). 

Dus ik denk dat dat ook gewoon hoort bij aangeven dat ze je lief vindt.

 

Ik zou niet te lang wachten met een vriendje er bij zoeken voor je konijn. Als ze wat jonger zijn gaat koppelen volgens mij wel makkelijker. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .