Spring naar bijdragen
Trixie-Toto-Nijntje

2 speciale konijntjes

Recommended Posts

Heyhey,

Ik heb 1 kleurdwergje dat dat echt heel erg ruit (schrijf je dat zo?), met de prachtige kleur siamees, witte bles en blauwe ogen (l) Maar nu heeft hij allerlei verschillende schakeringen siamees. Niet mooi natuurlijk, maar is het slecht voor hem als hij zo erg ruit? Het duurt al 2-3 maanden terwijl het bij mijn andere nijntjes behoorlijk snel is gegaan.

1 van mijn andere konijntjes is Nijntje. Haar ras ken ik niet echt, maar als ik foto's vergelijk lijkt ze op een baardkonijn. Haar borst en rond haar hoofd is teddy-achting. Moet ik haar borstelen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Verharen is echt per konijn verschillend. Mijn nederlandse dwerghangoor heeft een hele dichte vacht en hij verhaart altijd verschrikkelijk lang en erg. Dat zie je wel op de foto's van het koppeltopic. Hij heeft er gelukkig geen last van. Er zijn wel konijnen die last hebben van verharing: dan kunnen ze verstopping krijgen. Maar het is niet zo dat verharen verstopping veroorzaakt. Vaak is er dan toch al een probleem (bijv. voedingsfouten of gezondheidsproblemen) waardoor de darmen trager werken dan normaal. Bij een gezond konijn zou verharen geen verstopping moeten kunnen veroorzaken en keutelen ze de haartjes die ze binnen krijgen gewoon mee uit.

Geen idee of je Nijntje moet borstelen. Raakt haar haar in de klit / vervilt het? Of kan ze het prima zelf onderhouden? Als het vervilt of snel klit zou ik haar wel af en toe een borstelbeurt geven om dat te voorkomen. Teddy's kunnen ook last hebben van lange haren rond de ogen die irritatie veroorzaken, ik weet niet of nijntje dat heeft? Zo ja, dan zou ik aanraden om die haartjes wel kort te houden.

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .