Ga naar inhoud

Konijn is druk tijdens het voeren


Miyumi

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Sinds een paar maand doet ons konijn heel druk tijdens het voeren. Haar hartje gaat als een gek te keer en ze snuffelt alles af.
Haar neusje duwt ze overal in en tussen, op zoek naar voedsel.

Ik vind het vooral lastig dat ik niet meer normaal naar haar toe kan.

Ook als ik geen eten bij me heb snuffelt ze alles als een gek af en slikt ze aan mijn handen tot dat ze er zeker van is dat ik niks heb.

Ze heeft altijd voldoende hooi en krijgt regelmatig biks voor oudere konijntjes.

Spoiler

supreme science selective

Ik probeer haar al zoveel mogelijk te voeren als ze rustig is, om te voorkomen dat haar drukke gedrag beloont wordt.

Vind het zo sneu voor haar dat ze steeds in de stress schiet omdat ze denkt dat ze eten krijgt.

 

Kan het kwaad dat ze zo druk doet tijdens het voeren?
En is er een manier om het haar af te leren?

 

Bedankt alvast!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel herkenbaar, hier is dat ook het geval.

Alhoewel Koos nog geen 3 jaar is doet hij dat al vanaf het begin.

Ik noem het enthousiasme.

Koos is dol op brokjes.

Ook overdag als ik bij hem kom rent hij altijd naar mij toe en komt mij besnuffelen.

Likken doet hij mij niet.

 

Ik denk niet dat het af te leren is.

Al zullen andere gaan roepen dat een konijn erbij het gedrag zal doen veranderen...

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf 4 konijnen, en op het moment dat ik naar de bak met brokjes loop, komen ze er aan vliegen en knallen ze zo ongeveer tegen de muur! En moet ik zelf oppassen dat ik niet hun heen val.

Dus volgens mij gewoon normaal gedrag en niet af te leren.

 

Het zal inderdaad enthousiasme zijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij zijn ook dol op eten! Als onze baasjes de kast in gaan om voer te pakken springen wij tegen het gaas op en duiken de bakjes al in. Soms mopperen onze baasjes dan dat het voer overal ligt maar dat vinden wij niet erg dan gaan we gewoon zoeken. Soms gaan onze baasjes de kast in om voor zich zelf iets te pakken en dan springen wij ook tegen het gaas op omdat we denken dat het voor ons is maar helaas is dat niet altijd zo. We moeten dan wel even snuffelen wat ze dan wel gepakt hebben, en dan gaan we weer verder met relaxen of wassen. Wij vinden dit dus heel herkenbaar. 

Knuffel van pip en stip. 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik 's morgens de biks in hun voerbakje doe, komt 1 van de twee ook aangevlogen alsof ze nooit iets krijgt. Soms knort ze erbij.

Ze begint altijd gretig te eten zodra ze erbij kan. 

Doen ze niet alleen bij de biks, maar ook als ik groenvoer geef.

 

Ik heb ook een trommel met 'snoepjes' en zodra ik er per ongeluk tegen stoot of mee rammel, komen ze ook aangerend. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

stampertje en de rosse zijn druk bij korrels en de bomma doen het vooral bij hooi .

1x waren we de bomma kwijt en we vonden haar op de hooi zak waarin ze rustig zat te knabbelen ( ze hebben altijd voldoende hooit in hun huis )  .

 

dus ik denk dat het normaal gedrag is 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook veel drukte tijdens het voeren. Ze krijgen 2x daags brokjes en een keer daags groen. Als ze de brokjesemmer horen, rennen ze achter elkaar aan door de ren. Als ik aan kom lopen draaien ze rondjes in het tuinhuis (waar ik de bakjes altijd neerzet). Lientje kan daarbij best venijnig zijn naar Hubbel. Ook gaat zij op haar achterpoten staan om het voerbakje naar beneden te trekken met haar voorpoten. Vanaf het moment dat de bakjes op de grond staan is er weer rust en na het eten gaat het stel altijd een poosje lekker knuffelen met elkaar (l).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

 

Als ik hier ga voeren gaan ze rondjes achter elkaar aan rennen, stampen, dan botst er weer een tegen een ander aan, over elkaar heen duikelen, alsof ze uitgehongerd zijn. Ik vind dat zelf eigenlijk altijd wel heel grappig en verheug me er ook op, elk voermoment weer :D

Ik zou lekker van haar enthousiasme genieten als ik jou was! Dat hoort bij een konijn. Niet enthousiast op voer reageren, dat is juist niet oke.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

mijn twee konijnen vliegen door de ren naar het gaas om aan me te snuffelen. Ik doe dan het hok open, en dan vliegen ze met zijn tweetjes naar boven om er maar voor te zorgen dat ik het bakje niet te pakken krijg. Dot doet dan een poging tot ontsnappen. Als ik dan terug kom met het bakje met niks dan  duiken ze erop alsof ik ze nooit te eten geef. De pootjes staan half in de bak en ik moet ze opzij duwen om het bakje neer te zetten. Ik herken me in jouw verhaal

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .