Ga naar inhoud

Onbekende uitscheiding baby konijntjes


Jasperr

Aanbevolen berichten

Hallo,

Onlangs heb ik twee konijntjes in huis genomen van 7 weken oud. Het zijn mijn eerste konijntjes.
Ik heb mezelf goed voorgelicht over het verzorgen en voeden alvorens ik de konijntjes heb genomen.
Tot mijn schrik zag ik vandaag uitscheiding in hun bak wat ik nog niet eerder heb gezien. In eerste instantie dacht ik aan kots, maar konijnen kunnen niet kotsen zo ver ik weet.
Ze gedragen zich niet anders dan normaal en vertonen zich niet ziek of onwel.
Nu denk ik zelf aan zachte poep, maar omdat ik dit niet eerder heb gezien ben ik toch wel een beetje geschrokken en wil ik graag weten of alles wel oké met ze is.

Bijgevoegd foto van de uitscheiding.

Alvast bedankt!

WhatsApp Image 2017-05-10 at 11.01.40.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een van mijn konijntjes heeft  dat soort uitscheiding/poep ook wel eens gehad toen ze jong was, dit omdat ze waarschijnlijk teveel groenvoer had gehad. Na een dag hooi was het al weer weg, maar ik zou het heel goed in te gaten houden. Zoals Mississippi al zegt, jonge konijnen zijn erg kwetsbaar. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zegt mij niets. Het ziet er uit als natgeworden zaagsel ofzo? Weet je zeker dat het keutels of iets zijn en geen natgeworden bodembedekking?

Is het vocht echt slijm? Want als er slijm bij keutels van jonge konijntjes zit is dat meestal of coccidiose of wormen. Beide reden om een dierenarts te bezoeken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .