Spring naar bijdragen

Recommended Posts

Of ze er echt sneller mee door de rui komen is nooit echt bewezen. De meeste konijnen vinden lijnzaad wel erg lekker, dus je zal er sowieso niet snel verkeerd aan doen ;) 

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik geef ze zelf wel gebroken lijnzaad en heb het gevoel dat dat wel helpt. Maar dat is meer gevoel dan wetenschap ;-) Volgens mij is het trouwens wel erg calorierijk, dus ik zou ze geen eetlepels vol geven. Ik heb inderdaad ook weleens gehoord dat ananas zou helpen, maar ik las hier laatst een discussie waarin gezegd werd dat ananas ook juist problemen zou kunnen veroorzaken. Dat zei jij geloof ik @Sanne1993, of niet?

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ananasblokjes en papayablokjes kunnen geen kwaad, maar helpen ook niet bij de rui. Er gaat een fabeltje rond dat er in vers ananassap een stofje zit dat haren afbreekt. Dat stofje zit er wel in, maar breekt niet echt effectief haren af. 

Veel mensen raden dus nog steeds vers ananassap aan bij een verstopping, omdat het de haren zou oplossen, maar een konijn met een gezonde maag-darmwerking zou geen verstopping mogen krijgen van het inslikken van haren tijdens de rui. Als er een verstopping met haar is dan komt dat bijna altijd omdat er al een vertraagde maag-darmwerking was en bij dit soort konijnen kan dat stofje in ananassap juist gevaarlijk zijn, omdat het de maagwand kan aantasten. Bij gezonde konijnen blijft het stofje niet lang genoeg in de maag om echt schade aan te richten, dus die zou je gewoon ananassap kunnen geven (hoewel de suikers natuurlijk ook niet altijd even gezond zijn ;) )

Dat is een beetje het verhaal haha. 

Ik zou het zelf lekker bij lijnzaad houden :p 

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb sinds een tijdje ook lijnzaadbrokjes en ben er best tevreden over. Je mag er ook maar een bepaald aantal per kilo geven en ook niet meer dan zoveel per dag. Anders heb je wel een vergrootte kans op diarree door teveel lijnzaad. 

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .