Ga naar inhoud

Drinken uit bakje of drinkfles?


Konijnen Konnies

Aanbevolen berichten

Hoii:-) Ik geef mijn konijnen al hun hele leven (2,5 jaar) water uit een flesje. De een vind het goed, maar de ander wat minder volgens mij. Als hij uit een flesjes drinkt bijt hij er als het ware in, ik heb hem uit een bakje laten drinken en dat vond hij veel fijner. Wat moet ik nu doen? Uit een flesje laten drinken of bakje. Oja... en nog een vraagje:p Mijn konijnen wonen buiten maar ik haal ze ook vaak naar binnen om lekker met ze te spelen, maar sinds vandaag maakt de een rare geluidjes (soort borrelgeluidjes) meestal is dit met het drinken. Verder is ze heel actief. Iemand een idee wat het is? 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hadden aan het begin ook een flesje maar zijn overgestapt op een bakje, we hebben het flesje toen laten hangen, maar ze dronken daar nooit meer uit. Dus dat was voor ons wel een teken dat we ze een groter plezier deden met een bankje water :p Bij ons zitten de konijnen binnen, maar ik kan me voorstellen dat zo'n bakje water buiten misschien wel sneller vies wordt, dat weet ik niet ;) Onze konijnen maken ook altijd geluidjes met het drinken haha. Tenminste als ze uit een bakje drinken dan. Trouwens wel oppassen met het temperatuurverschil als je ze van buiten naar binnen haalt, dat het verschil niet te groot is ;) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor een konijn is het makkelijkst om uit een bakje te drinken.

Zorg er wel voor dat het een stevig bakje is.

Het liefst iets van steen en wat stabiel staat.

Steen is zwaar en wordt daarom niet zo gauw omgestoten.

Zelf heb ik een bakje van RVS.

Ik kom zeker wel minimaal een keer of 6 per dag bij Koos maar nog nooit heb ik de drinkbak op de kop aangetroffen.

 

Om antwoord te geven op je 2e vraag.

Ik zou niet weten wat dat borrelgeluid zou moeten wezen.

Zelf hou ik wel van een borrel maar of ik daar geluid bij maak???

Even aan mijn vrouw vragen. :lol:

 

  • Vind ik leuk 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uur geleden zei Konijnen Konnies:

Hoii:-) Ik geef mijn konijnen al hun hele leven (2,5 jaar) water uit een flesje. De een vind het goed, maar de ander wat minder volgens mij. Als hij uit een flesjes drinkt bijt hij er als het ware in, ik heb hem uit een bakje laten drinken en dat vond hij veel fijner. Wat moet ik nu doen? Uit een flesje laten drinken of bakje. Oja... en nog een vraagje:p Mijn konijnen wonen buiten maar ik haal ze ook vaak naar binnen om lekker met ze te spelen, maar sinds vandaag maakt de een rare geluidjes (soort borrelgeluidjes) meestal is dit met het drinken. Verder is ze heel actief. Iemand een idee wat het is? 

 

 

 

Ik ben zelf overgestapt op een drinkbak, omdat ze daar wat gulziger uit kunnen drinken. Vroeger had ik flesjes en op warme en koude (vorst) dagen dan een drinkbakje er bij. Maar ik vind een bakje voor de konijnen zelf het prettigst. Ze kunnen er met het meeste gemak uit drinken. Een fles is niet fout hoor, maar het duurt wat langer voor ze voldoende water binnen krijgen, en sommige konijnen drinken daardoor niet genoeg. Hoe meer een konijn drinkt, hoe meer de afvalstoffen uit het lichaampje worden gespoeld :)

 

Die borrelgeluidjes hoor ik ook wel eens bij de konijnen, alsof de lucht in het lijfje ruimte moet maken voor het water haha :) Dat is niet ongewoon hoor, ik heb meerdere konijnen gehad die buikgeluidjes hadden nadat ze water dronken.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ik ben begonnen met twee flesjes, eentje onder en eentje boven. Jumper trok ook aan het flesje. Ik had een tweede "voerbakje" gekocht omdat hij nog een vriendinnetje krijgt. Dit tweede bakje is nu drink bakje geworden en ik merk dat hij het bakje s'avonds al bijna leeg heeft. Hij drinkt dus meer sinds hij het bakje heeft. De flesjes zijn er ook nog steeds

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een bakje hebben ze hier allemaal. Ik vind een flesje eigenlijk zielig omdat er best weinig uit komt en ze er toch veel moeite voor moeten doen. Lijkt me frustrerend als je dorstig bent. Ik heb ook wel eens gehoord dat een flesje meer kans zou geven op gas in de buik, maar dat is nooit bewezen volgens mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb bakjes die aan de ren zijn vastgemaakt, waardoor ze ongeveer 2 cm boven de grond zweven. Ideaal, want ik ben baasje van een stel slopers/smijters/rondduwers. Ze drinken er lekker van, en het maakt geen irritant geluid (ik heb binnenkonijnen). Ik tref nu nog maar sporadisch een waterballet aan, dan hebben ze het toch gepresteerd om door een bakje te rennen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijnen hebben stenen waterbakken. Ik snap nooit zo goed waarom je, als je maar een of een paar konijnen hebt, die zo'n akelig flesje aandoet. Waarom moeten ze in een onnatuurlijke houding hun zo noodzakelijke water uit zo'n ding peuteren? Dat is echt nog uit de tijd dat een konijn in een kooi met zaagsel gehouden werd. En ja, in zo'n kleine ruimte zit een bakje water al gauw vol rommel. In de dierenwinkel krijg je bij een kooi denk ik gewoon standaard zo'n flesje aangeraden. Veel mensen denken daar helemaal niet over na, hoe raar dat eigenlijk is; een konijn die uit een fles moet drinken. Maar als je konijnen op een aantal m2 zitten, dan is er altijd wel een hoekje waar je een tegel of een paar stenen neer kan leggen waar je een zware stenen waterbak (hondenvoerbak) op kunt zetten. Ik heb zelf altijd grote konijnen (die met plasbakken en ander spul flink kunnen slepen) en pleegkonijnen in vele maten en temperamenten gehad, maar waterbakken (eventueel 2 stuks) voldoen prima! Ik gebruik meestal stenen bakken en soms plastic (papegaaien)bakken voor aan de wand/gaas. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 2017-6-10 at 13:59 zei LaBull:

Ik gebruik een flesje. Een bak gooit ie om en als dat niet lukt dan gaat hij in de bak zitten. 

Hahaha lekker dan.. Klein bakje misschien? 

 

Bij mij heb ik ook het flesje vrij snel vervangen door een bakje. Drinkt veel lekkerder, is ook natuurlijker lijkt me. 

Bakje is wel sneller vies, maar ja, gewoon 2x per dag vers water. Probleem opgelost. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .