Ga naar inhoud

Entingen rhd1/myx en rhd2 tegelijk geven?


Anjo

Aanbevolen berichten

Mijn konijnen zijn toe aan hun jaarlijkse enting voor rhd1/myx. De enting voor rhd2 staat eigenlijk volgende maand op de planning. Dan is het een half jaar geleden.

Als het voor de konijnen niks uitmaakt en het kan zou ik het liefst beide entingen deze maand tegelijk laten geven zodat ik ze over een maand niet weer mee hoef te nemen. Dan loopt het vanaf nu mooi gelijk. Wat zijn jullie ervaringen hier mee?

Dat ze voor rhd2 een maand eerder geënt zouden worden dan officieel nodig lijkt me sowieso geen probleem toch?

De enting die nu gebruikt wordt is eravac, oftewel de cunipravac. Voorheen zijn mijn konijnen voor rhd2 geënt met filavac. Zijn de ervaringen met cunipravac bij jullie goed?

Ik heb me sinds november eigenlijk niet zo actief bezig gehouden met de ontwikkelingen van de vaccins etc. Wil nu graag weer op de hoogte zijn. Heb de site van de uu al wel doorgelezen weer maar hoor ook hier graag ervaringen en of tips van jullie  Bedankt alvast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen probleem om tegelijk te doen, zolang beide vaccinaties op verschillende plekken toegediend worden. Maandje eerder lijkt me ook geen probleem. Ervaringen met Cunipravac/Eravac zijn goed hier, eigenlijk geen problemen opgemerkt. Ze kunnen wat verhoging hebben tot enkele dagen na de vaccinatie maar als dat hier al het geval is geweest (ik controleer niet dagelijks van alle konijnen de temperatuur :p) dan hebben ze daar niet extreem veel last van gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Dollie:

Geen probleem om tegelijk te doen, zolang beide vaccinaties op verschillende plekken toegediend worden. Maandje eerder lijkt me ook geen probleem. Ervaringen met Cunipravac/Eravac zijn goed hier, eigenlijk geen problemen opgemerkt. Ze kunnen wat verhoging hebben tot enkele dagen na de vaccinatie maar als dat hier al het geval is geweest (ik controleer niet dagelijks van alle konijnen de temperatuur :p) dan hebben ze daar niet extreem veel last van gehad.

Is eventuele verhoging dan een bijwerking van de Eravac/Cunipravac of is dat ook van elke andere enting?

Ik zie je al gaan, dagelijks rondje met je thermometer :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan wel, maar ik heb om mij heen wel wat ervaringen gehoord waarbij het wel op leek te vallen dat konijnen ietwat lustelozer/uit hun hum waren na de Cunipravac/Eravac vaccinatie en dat lijkt na andere vaccinaties minder op te vallen. Op zich is het een logische reactie van het immuunsysteem. Maar da's dus niet mijn eigen ervaring. Wel heb ik gemerkt dat je iets meer entbulten ziet dan bij Nobivac (bijna nooit daarbij en nu een enkele keer wel) dus wellicht dat hier hetzelfde voor geldt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .