Spring naar bijdragen
Christaaa

Kippen informatie?

Recommended Posts

Binnenkort krijgen wij nieuwe buren. Samen met hen willen we kippen gaan houden, op de scheiding van onze tuinen. De bedoeling is natuurlijk een veilig hok voor 's nachts en overdag lekker los scharrelen. Nu ben ik op zoek naar een goed hok en een geschikt ras, maar ik heb helemaal geen verstand van kippen. Is er iemand die een goede site weet met de juiste informatie?

En als iemand zin heeft om informatie te geven, is dat natuurlijk ook welkom. We zijn op zoek naar wat grotere dieren, omdat we regelmatig haviken in de tuin hebben, dus voor kleine kipjes is het niet veilig. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Totaal geen verstand van kippen, maar ik volg een kippenopvang op FB en die redden oude legkippen. Dat lijkt mij persoonlijk helemaal geweldig. Als je op red een legkip googled zie je wel verschillende initiatieven voorbij komen geloof ik. 

Edit; Was even zoeken want dacht dat ze een hele andere naam hadden xD maar deze volg ik al een paar jaar: https://www.facebook.com/exlegkipjes/ 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wij hebben kipjes :)

Wij hebben voor new hampshire kipjes gekozen. Best flinke kippen ,maar echt van die "als je als kind aan een kip denkt, dan denk je aan zo iets" kipjes. Ze zijn makkelijk tam te maken. Ze hebben jaren op onze moestuin gelopen, maar die hebben we vorig jaar verkocht. We hebben er nu nog 3. Het zijn geen extreme legkippen, maar een beetje een combi vlees-legkip. Niet dat wij ze eten hoor, maar ik hoef ook geen overdosis eieren te hebben. Op het moment hebben we van de 3 kipjes 1 of 2 eitjes per dag. Prima dus.

Wat betreft de huisvesting zou ik kiezen voor iets wat goed schoon te maken is ivm parasieten. En net als bij konijnen; waar ze lekker de ruimte hebben en ook lekker kunnen fladderen. Onze kipjes zijn ook dol op zandbadjes :) En zorg dat er een paar (wilgen)takken of zitstokken zijn voor ze.