Spring naar bijdragen
sonjakb76

nieuw op het forum

Recommended Posts

Op 3/17/2017 at 13:11 zei sonjakb76:

je kan niks zeggen of iedereen stormt over je heen. 

als jullie met iedereen zo omgaan .....

Er is hier geen 'jullie' en 'iedereen'. Heel veel mensen kennen elkaar hier niet eens (persoonlijk). We delen alleen over een aantal dingen vrij unaniem dezelfde mening omdat we dezelfde kennis en dezelfde ervaringen hebben op dat gebied. Zo ook met konijnen en gezelschap.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei sonjakb76:

k heb er nu een tehuis voor anders gingen ze naar de dieren winkel waar we onze konijnen  vandaan hadden en dan hadden ze ook per 1 kunnen worden verkocht.

Dat het kán en gebeurt wil niet zeggen dat het goed is.

+ wat @Konijnenliefhebber1993 zegt, beter kun je het eigenlijk niet uitleggen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb ze niet eens uit een dierenwinkel omdat ik mezelf eerst goed heb in gelezen en bij de opvang gehaald, daar krijg je ze echt niet alleen mee!
En heb er 2 bij moeten nemen omdat ik 2 voedsters had, en ging op een gegeven moment helemaal verkeerd! En nu weer helemaal rustig gelukkig!
En inderdaad mississippi niet alles wat gebeurt is goed nee!
Maar tuurlijk je kunt mensen ook alleen laten leven, maar zijn die gelukkig??? Zonder soortgenoten om hun heen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

ze kunnen eenzaam zijn maar hoeft niet. 

2 voedster bij elkaar kan ook goed gaan maar ook niet .

de man zit hier zo ie zo nog 4 weken alleen het is nu 2 weken geleden dat hij geholpen is.

maar ja het kan allemaal goed gaan.

hier zitten ze straks zo ie zo met zijn 3e .

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei sonjakb76:

ik heb er nu een tehuis voor anders gingen ze naar de dieren winkel waar we onze konijnen  vandaan hadden en dan hadden ze ook per 1 kunnen worden verkocht.

Wat ben je erg begaan met je konijntjes als je ze naar een dierenwinkel brengt als je geen thuis voor hun had gevonden!!!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

ja waar moet je ze anders huis vesten? 

ik kan ze moeilijk allemaal houden , zou dat wel willen maar daar heb ik geen plek voor. 

en we vroegen toen aan de dierenwinkel voor een oplossing als we niks voor ze hadden toen zeiden hun breng maar hier heen (ouders komen  er ook vandaan)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@sonjakb76 Welkom,

Wat een lieve konijntjes heb je. Ik heb net even de wisseling in berichten zitten lezen en ik vind dat jullie allemaal een beetje hard door de bocht vliegen. Natuurlijk ben ik ook geen voorstander van (oeps)nestjes, maar ik wil wel zeggen dat je er nu goed bewust mee omgaat. Het is geen optimale situaties om een konijn alleen te houden omdat het geen solidaire dieren zijn. Echter wijst in de praktijk uit dat sommige konijnen prima alleen kunnen leven MITS ze voldoende aandacht krijgen en niet weggemoffeld zitten in een hok achter in de tuin. En om niet meteen de deur te sluiten, wie weet in de toekomst vinden jouw ouders het wel zo leuk, dat ze toch overwegen om er nog 1 bij te nemen, want eerlijk, 2 konijnen zijn leuker dan 1.

Goed dat je de ram buiten hebt gezet en niet in de buurt van de kleintjes en de voedster. Ik neem aan dat hij wel een lekker hok heeft om zich in terug te trekken waar geen tocht in kan en vrij is van wind en niet inregent? Anders kun je bij het kopje huisvestiging info vinden hoe je dit goed kan doen. Schuldig om de ram hoef je jezelf niet te voelen, hij kan prima even buiten zonder maatje, vooral omdat hij wel weer een maatje krijg. 2 zelfs!

Het is natuurlijk niet voor niets dat sommige mensen hier vel reageren. Er zitten op dit forum konijnenbaasjes zoals jij en ik, eigenaren van opvangen, pleegmoeders/vaders en ook mensen die konijnen tijdelijk verzorgen met verwondingen of ziekten. Sommige mensen zitten jaren in het vak, zijn konijnkundige of hebben een opleiding voor dierenarts... Super handig om al die info bronnen bij elkaar te hebben. Iedereen hier denkt, en dit is mijn mening, in het belang van de konijnen.

Het is wel jammer dat er meteen zo'n toon opgezet wordt wat misschien niet helemaal vreemd is... Een konijn is en blijft een groepsdier, misschien kun je het nog een keer met je ouders overwegen om een 2e erbij te nemen, of om toch deze lieverd onder te brengen bij een eenzame soortgenoot. De lijfspreuk van dit forum is volgens mij ook: "everybunny needs somebunny". Fijne avond :D

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@sonjakb76 Het is natuurlijk goed dat je de dierenwinkel benaderd en niet meteen je konijnen op marktplaats zet. Ook dit forum dient voor dit soort dingen.  Ik heb hier al menig verhaal gelezen vaan konijnenbaasjes die afstand moesten doen van konijnen en hier een goed thuis vinden. Ik snap dat je de beste bedoelingen hebt en dat je het op jouw manier goed bedoeld.. Er wringt hier een dilemma met dierenwinkels, konijnen uit dierenwinkels of bij broodfokkers en (oeps)nestjes. Er zijn er al zoveel! De opvangen zitten vol en er blijven steeds meer konijnen bijkomen...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites