To van de Veluwe Geplaatst: 22 september 2022 Delen Geplaatst: 22 september 2022 9 uren geleden, Dollie zei: ik vond het wel prettig om de optie wel te hebben. Slim idee. Dat zou ik met dat lange paneel eventueel ook wel eens kunnen doen. Ook wel een goed idee. Maar dan moet ik er wel bij zijn want anders worden ze een prooi van ........ (vul maar in). Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dollie Geplaatst: 22 september 2022 Auteur Delen Geplaatst: 22 september 2022 14 minuten geleden, To van de Veluwe zei: Ik heb hardop zitten lachen om die video. Geweldig. Ik dacht: oeps dat gaat fout maar nee het konijn liep weg maar je liet de deur openstaan. Haha. Maar eten was belangrijker. Ja als ze eenmaal niet meer op de deur gefixeerd is loopt ze keurig mee, maar ze is er ook vaak genoeg wel vandoor. De tuin is afgesloten en ze kan goed met de konijnen die loslopen dus geen man overboord dan. Ze laat zich meestal ook makkelijk terug dirigeren. 14 minuten geleden, To van de Veluwe zei: Jij hebt dit opgenomen met een webcam? Wat een goede en mooie opname. Welke webcam heb jij? Zo leuk om te zien wat ze doen. Soms vind ik de konijnen zo leuk en zou ik ze willen knuffelen. Helaas. Een aai over hun rug of kopje gaat goed maar verder niet. Dat vind ik al mooi. Jij kon het konijn echt aanhalen, zag ik. Ik heb diverse Nest cams (van Google), prima systeem maar ik heb daar vooral voor gekozen omdat ik al andere producten van Google had (thermostaat, deurbel enz). Als ik dat niet had zou ik iets anders kiezen, ik hoor goede verhalen over Eufy en @Eefje heeft een Xaoimi binnen, die zijn er vast ook voor buiten. Ik kan altijd live mee kijken als ik wil en hij neemt op bij beweging (al pakt ie niet alle bewegingen mee, maar dat hoeft ook niet natuurlijk, dan heb je uren en uren aan beeld). Overigens is Niamh niet echt een knuffel, maar je mag haar wel even aaien. Meer dan dit hoeft van haar ook niet per se. 14 minuten geleden, To van de Veluwe zei: Ook zag ik dat jij palen hebt staan in de ren. Ik weet dat die het dak moeten ondersteunen als het gaat sneeuwen. De maker van onze ren raadde inderdaad aan als het gaat sneeuwen een paal neer te zetten. Maar het hoefde niet altijd. Maar nu ik dat zag dacht ik wel: oeps ik moet zorgen dat we een ondersteuning klaar hebben staan voor van de winter. Ik zet mijn kabouters even aan het werk. Ja die palen hebben we het van tevoren niet over gehad, dat zag ik pas toen de ren gebouwd werd, maar ja als zij zeggen dat het nodig is dan zal het wel 🤷♀️ heb er totaal geen last van en ze staan mooi stevig vast aan de tegels. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 22 september 2022 Delen Geplaatst: 22 september 2022 Wat wel scheelt bij mij is dat de lange kant tegen de muur aan staat en in de korte kant zit de deur. Die deur zit helemaal in de hoek bij de muur. Dus een konijn kan nooit rechts gaan zitten want dan gaat de deur niet open. Maar als hij wat naar achteren gaat zitten en de deur zwaait open zou hij/zij wel kunnen ontsnappen. Hier is het wel een drama want buiten is niets afgezet en weg is weg. Nu is mijn ervaring dat ontsnapte konijnen altijd in de buurt blijven maar wel een gedoe. Als je de deur openzet, vliegt de ander ook weg. Maar die zou ik dan even op kunnen sluiten. Als het een goed huwelijk is, komen ze wel terug Anders een mooie kans om er vandoor te gaan. Haha. Genoten van je video. Een paar keer bekeken. Dank voor de informatie. Ik ga me even verdiepen in die webcams. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dollie Geplaatst: 25 oktober 2022 Auteur Delen Geplaatst: 25 oktober 2022 Een jaar geleden werden Delta en Jupiter samen afgestaan, baasje dacht dat het twee dames waren en had ze al 1,5 jaar samen zitten. Twee goedverzorgde konijnen die veel liefde en ruimte gehad hebben, maar helaas dus wel een foutje gemaakt bij de geslachtsbepaling 😅 we hoopten dat we nog net op tijd waren, maar vlak na binnenkomst heeft Delta vier kinders op de wereld gezet: Atlantis, Columbia, Discovery en Mercury. Discovery zal a.s. zaterdag samen met haar vriendje Ruairi naar een nieuw baasje vertrekken, de andere kleintjes hebben (net als moeder Delta) in de eerste helft van het jaar al een prachtig plekje gevonden. Vader Jupiter werd eind 2021 al herplaatst. 3 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Miekmoek Geplaatst: 25 oktober 2022 Delen Geplaatst: 25 oktober 2022 Ach wat een schatjes.. Als je dit zo ziet snap je wel dat mensen ook een nestje willen 🙈 (NB echt niet doen hoor!) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marjoleink Geplaatst: 25 oktober 2022 Delen Geplaatst: 25 oktober 2022 Een nestje is alleen maar stress vind ik (en o ja, ook wel een beetje schattig). Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dollie Geplaatst: 25 oktober 2022 Auteur Delen Geplaatst: 25 oktober 2022 Vind ik ook hoor, dit is één van de weinige nesten die ik gehad heb waarbij helemaal niks mis is gegaan. We hebben nu ook nog een nestje in de opvang, gisteren waren ze vier maanden en eentje weegt nog steeds maar 500 gram (de broers 1200+). Ik denk dat heel veel mensen zich niet realiseren hoeveel konijnen nooit volwassen worden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jamesthebunnybutler Geplaatst: 25 oktober 2022 Delen Geplaatst: 25 oktober 2022 My god wat een schattig filmpje. Ik blijf dat drinken van konijnen enorm lief vinden, zo met die pootjes in de lucht. Maar inderdaad, wat een stress en ellende. Veel mensen realiseren zich dat niet nee, ook niet wat een aanslag het is op het lichaam van de voedster. Het zijn echt een soort van machines, maar omdat ze zo veel jongen produceren gaat het ook regelmatig mis. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dollie Geplaatst: 25 oktober 2022 Auteur Delen Geplaatst: 25 oktober 2022 (aangepast) Ja, het is helemaal niet de bedoeling dat ze allemaal groot worden maar 'wij' kunnen dat natuurlijk niet verkroppen en dan grijpen we in etc. Onder een bepaalde leeftijd doe ik dat dus ook niet, maar zoals de kleine Peter Parker was een week of vier toen hij erg ziek werd. Ja dat is dan gewoon een al een heel (weliswaar mini) konijntje, dus dan haal je alles uit de kast. Nu is ie nog steeds een mini konijntje 😅 Speciaal voor @Jamesthebunnybutler (Als mensen nu nog geen medelijden hebben met die arme konijnenmoedertjes... dikke stampers vol in het gezicht 😂) 25 oktober 2022 aangepast door Dollie 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jamesthebunnybutler Geplaatst: 25 oktober 2022 Delen Geplaatst: 25 oktober 2022 Haha oh my arme mama! Hier is het schattige wel vanaf inmiddels🙈. Mama is ze zo te zien ook spuugzat. Babykonijnen zijn echte terroristen... Ik snap wat je bedoelt. Als er een net na de geboorte uit het nest gegooid wordt omdat er iets mis is, dan laat je het. Maar vanaf een week of drie-vier zijn het echte mini-konijntjes en wordt het toch lastig om niet te behandelen. Hoewel dat misschien ook afhangt van wat er aan de hand js natuurlijk. Is er bekend wat er met het achterblijvertje aan de hand is? Toch geen levercoccidiose he? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dollie Geplaatst: 25 oktober 2022 Auteur Delen Geplaatst: 25 oktober 2022 Ze waren toen precies twee maanden, meestal zijn ze dan allang gestopt met zogen, ik snapte echt niet dat ze er zolang mee door ging. Heb ik nog niet vaak gezien. Het is ook niet dat die kleintjes het opeisen, in de eerste week nadat ze zelf rond gaan lopen zijn het kleine etters die niet snappen dat je niet elke keer dat je mams tegenkomt aan een tepel kan gaan hangen maar dat had ze er heel snel in geramd hier. Zij geeft echt een signaal af dat ze kunnen gaan drinken en laat het toe. Dit was volgens mij wel de laatste keer. Wonder is gisteren gesteriliseerd dus het kan nu ook echt nooooooooooooit meer gelukkig! Levercoccidiose gaan ze doorgaans zeer snel aan dood. Hij groeit gewoon heel erg langzaam, maar waardoor is onduidelijk. Z'n hele ontwikkeling gaat langzaam, balletjes zijn ook nog niet ingedaald (terwijl de broertjes gisteren gecastreerd zijn). Hij doet het verder goed dus afgezien van ingrijpen toen hij echt heel verzwakt was laten we het op z'n beloop. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bobbyonthefloor Geplaatst: 26 oktober 2022 Delen Geplaatst: 26 oktober 2022 Wat een leuke filmpjes om te zien. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dollie Geplaatst: 25 december 2022 Auteur Delen Geplaatst: 25 december 2022 6 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dollie Geplaatst: 30 december 2022 Auteur Delen Geplaatst: 30 december 2022 Lieve Lumi moest voor de zevende keer in minder dan drie jaar geopereerd worden, dit keer een tumor bij haar oksel. Gelukkig ging alles goed en verloopt haar herstel voorspoedig, maar ze moest wel een paar dagen een medical pet shirt aan. En ik heb tegenwoordig een nieuwe hobby, Instagram reels maken. Dus tja. 😂 6 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JokeC Geplaatst: 30 december 2022 Delen Geplaatst: 30 december 2022 Lumi is toch een zusje van Luz (van Lewis)? Ze lijkt alles dapper en vrolijk te doorstaan met haar groene speelpakje aan. 😁 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dollie Geplaatst: 30 december 2022 Auteur Delen Geplaatst: 30 december 2022 Klopt inderdaad, Luz en Lumi zijn in 2020 samen afgestaan en Luz mocht toen bij Lewis gaan wonen ❤️ en Lumi dacht mijn zus heeft zo'n knappe spierwitte vent, dat moet ik ook. Dus nu hebben @Pablo&Lola en ik matching koppels 😁 3 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dollie Geplaatst: 19 maart Auteur Delen Geplaatst: 19 maart Bijna 2 weken geleden kwam The Lucky One binnen, we hebben de naam nogal optimistisch gekozen want ik had eigenlijk niet gedacht dat hij erg 'lucky' zou zijn maar het tegendeel is waar 💚 we zijn er nog niet maar hij doet het zo ontzettend goed! Hij is overigens zo ziek binnengekomen omdat het baasje de dierenartskosten niet kon betalen. 6 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lienappelsien Geplaatst: 20 maart Delen Geplaatst: 20 maart Fijn dat hij vooruit gaat! Lief dat jullie hem hebben opgenomen, maar ook sneu voor het vorige baasje dat het niet kunnen betalen van de dierenartskosten de reden was voor het afstaan. Hij krijgt nu toch een kans. Maar hij had toch vast al een naam? Zet ‘m op! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dollie Geplaatst: 20 maart Auteur Delen Geplaatst: 20 maart Meestal veranderen we de naam, we gebruiken elke naam maar één keer en van de tien konijnen die we de laatste twee weken aan genomen hebben hadden in elk geval zes een naam uit de categorie Flappie en Stampertje 😛 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mitty Geplaatst: 21 maart Delen Geplaatst: 21 maart Op 19-3-2023 om 20:49, Dollie zei: Bijna 2 weken geleden kwam The Lucky One binnen, we hebben de naam nogal optimistisch gekozen want ik had eigenlijk niet gedacht dat hij erg 'lucky' zou zijn maar het tegendeel is waar 💚 we zijn er nog niet maar hij doet het zo ontzettend goed! Hij is overigens zo ziek binnengekomen omdat het baasje de dierenartskosten niet kon betalen. Kreeg wel even tranen in mijn ogen. Jullie zijn helden! 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bunny566 Geplaatst: 22 maart Delen Geplaatst: 22 maart Wat mooi om te zien dat hij zo vooruit is gegaan ❤️ Zo fijn dat hij bij jullie de kans krijgt er weer bovenop te komen. Jullie doen echt fantastisch werk! 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lienappelsien Geplaatst: 22 maart Delen Geplaatst: 22 maart Op 20-3-2023 om 18:15, Dollie zei: Meestal veranderen we de naam, we gebruiken elke naam maar één keer en van de tien konijnen die we de laatste twee weken aan genomen hebben hadden in elk geval zes een naam uit de categorie Flappie en Stampertje 😛 O, ik dacht dat je alleen naamloze konijnen namen gaf. Tja, als je bijna elk konijn dat binnenkomt een nieuwe naam geeft snap ik dat je zo vaak op zoek bent naar nieuwe namen 😂 Maar zo blijven ze voor jezelf herkenbaar. Altijd 2 Flappies en 3 Pluisjes in de opvang te hebben zitten schiet ook niet op. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dollie Geplaatst: 22 maart Auteur Delen Geplaatst: 22 maart (aangepast) 28 minuten geleden, Lienappelsien zei: O, ik dacht dat je alleen naamloze konijnen namen gaf. Tja, als je bijna elk konijn dat binnenkomt een nieuwe naam geeft snap ik dat je zo vaak op zoek bent naar nieuwe namen 😂 Maar zo blijven ze voor jezelf herkenbaar. Altijd 2 Flappies en 3 Pluisjes in de opvang te hebben zitten schiet ook niet op. Precies, daar kun je niks mee. Elk konijn krijgt dus een unieke naam en zelfs over het algemeen als ze wel een naam hebben die nog niet geweest is dan veranderen we die zodat het binnen het thema past. Nieuwe toekomst, nieuwe naam. En je wil ook niet volgend jaar weer een konijn met dezelfde naam want dan zijn ze alleen nog d.m.v. het chipnummer te herleiden in ons papierwerk. Maakt het voor mijzelf ook makkelijker, het zijn er al zoveel om te onthouden als je dan dezelfde namen (zeeeker als het van die standaard namen zijn) gaat doen dan wordt het één grote konijnenbrij in mijn hoofd hoor. En de namen van de afgelopen weken waren Flap, Bunny, Knabbel, Bugs Bunny, Snuf, Lucky, Loena en twee geen namen opgeschreven dus tja. 22 maart aangepast door Dollie 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dollie Geplaatst: 22 maart Auteur Delen Geplaatst: 22 maart Overigens voor iedereen met een konijn met zo'n naam, heeeelemaal niks mis mee natuurlijk 😄 alleen ja de helft van de konijnen die hier komen (afstand of om een nieuw maatje uit te zoeken) heeft één van pak 'm beet 15 namen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lienappelsien Geplaatst: 22 maart Delen Geplaatst: 22 maart Ja, ik snap dat het dan helemaal 1 grote konijnenbrij in je hoofd wordt 😁 Knap als het dat nu nog niet is. 2 minuten geleden, Dollie zei: Overigens voor iedereen met een konijn met zo'n naam, heeeelemaal niks mis mee natuurlijk 😄 alleen ja de helft van de konijnen die hier komen (afstand of om een nieuw maatje uit te zoeken) heeft één van pak 'm beet 15 namen. Precies! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.