Lienappelsien Geplaatst: 2 november 2021 Delen Geplaatst: 2 november 2021 Prachtig! Wat een verschil (afgaande op de achtergrond van foto’s van eerdere adoptiekonijnen). Dit werkt vast ook veel prettiger en plezieriger dan de losse kooien waar van alles achter en naast valt. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dollie Geplaatst: 2 november 2021 Auteur Delen Geplaatst: 2 november 2021 Ja het is lastig om voor/nafoto's te plaatsen omdat de ruimte heel vol stond met kasten, tafels, stellingen en uiteraard kooien, het was niet één overzichtelijke ruimte zoals het nu is. Maar dit was de hoek van de konijnen: (Rechts buiten beeld stonden nog twee grote kooien in een stelling) De rest van de ruimte was niet echt bestemd voor de konijnen, hoewel ik er wel regelmatig een ren of extra kooi had staan. In de zomer bij extreme warmte stond het helemaal vol met kooien: Dat is nu ook niet meer nodig. Alle hokken kunnen opgedeeld worden met een tussenschotje, het uitgangspunt is dat we ze in hun geheel gebruiken (150x80 cm voor één of twee konijnen) maar dat we bij een hittegolf de hokken kunnen opdelen. Dat maakt het naar binnen verplaatsen van alle konijnen veel praktischer en minder arbeidsintensief. Uiteraard hebben ze dan dus wel een kleiner hok van 80x80 cm maar dat is dan even niet anders, ze zijn dan tenminste wel koel en veilig. Het gaat tenslotte ook maar om een paar weken per jaar. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lienappelsien Geplaatst: 2 november 2021 Delen Geplaatst: 2 november 2021 Leuk, toch een beetje voor en na foto's. Ze zaten er toen ook prima bij. Maar vooral voor jezelf, je medevrijwilligers en voor de bezoekers is het verschil echt mega! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dollie Geplaatst: 13 november 2021 Auteur Delen Geplaatst: 13 november 2021 Weer een stapje verder, een paar weken geleden heb ik de twee bejaarde koppels naar binnen verplaatst maar die zaten nog tijdelijk in panelenrennen. Vandaag konden we de nieuwe rennen halen 😄 7 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
IreneM Geplaatst: 13 november 2021 Delen Geplaatst: 13 november 2021 Het ziet er echt superstrak en netjes uit! 1 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dollie Geplaatst: 24 juni 2022 Auteur Delen Geplaatst: 24 juni 2022 Hiep hiep hoera! Mars is vandaag jarig 🥳 Wie had dat ooit gedacht 🥰 De jarige job heeft inmiddels 42 gebitsbehandelingen onder narcose gehad, hij heeft nog altijd vrijwel geen klachten van de narcose (wat vermoeidheid op de dag zelf, meer eigenlijk niet) en is verder een vrolijk, relaxt konijn. Zelfstandig eten gaat over het algemeen erg goed nu, soms heeft hij nog wel een periode dat hij liever gevoerd wordt maar dat begint steeds meer uitzondering te worden. 11 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 24 juni 2022 Delen Geplaatst: 24 juni 2022 42?! 😲 Dat is behoorlijk. Fijn dat het nog steeds allemaal goed gaat. En gefeliciteerd! 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dollie Geplaatst: 24 juni 2022 Auteur Delen Geplaatst: 24 juni 2022 Het is nog geen record, volgens mij had Wilhelminapark eentje die ruim 60 keer geweest is 😅 omdat er bij Mars regelmatig een kies los zit waardoor die eindelijk getrokken kan worden (er is te weinig ruimte om een gewone, vastzittende kies te trekken, aangezien dit überhaupt absoluut niet makkelijk is) hoop ik dat op termijn de behandelingen niet meer nodig zijn en we dat aantal dus niet gaan halen. Het klinkt heel extreem natuurlijk zoveel behandelingen, maar omdat hij al vanaf kleins af aan niet beter weet ervaart hij vrij weinig stress van naar de dierenarts gaan en hij heeft dus ook niet veel last van de narcose. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Boefje Geplaatst: 24 juni 2022 Delen Geplaatst: 24 juni 2022 Aah gefeliciteerd met dat bolletje liefde! En wat fijn dat Mars het nog steeds zo goed doet. Altijd als ik met Noellie naar Tom ging had hij grote verhalen over Mars. Haha gelukkig kon ik dan zeggen ah ja die ken ik wel. Mars van Iris. En dan was hij snel uitgepraat. Want kletsen doet hij graag. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dollie Geplaatst: 24 juni 2022 Auteur Delen Geplaatst: 24 juni 2022 Ik hoor dat regelmatig terug van mensen die naar dezelfde dierenarts gaan met een konijn met een gebitsprobleem ja 😂 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lollie Geplaatst: 25 juni 2022 Delen Geplaatst: 25 juni 2022 Van harte gefeliciteerd en nog vele, vele, vele jaren voor Mars toegewenst! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dollie Geplaatst: 29 juni 2022 Auteur Delen Geplaatst: 29 juni 2022 Twee weken geleden hebben we helaas afscheid moeten nemen van Tan, die al sinds 2015 in de opvang woonde. Hij was dus al wat op leeftijd (minimaal 8 jaar) en heeft altijd een afwijkende stand van de achterpoten gehad. Daar had hij nooit echt last van tot het laatste half jaar. Fysiotherapie hielp eerst wel, maar het begon toch te verslechteren. Toen bleek Tan helaas ook een kaakabces te hebben, de behandeling daarvoor is zwaar terwijl de prognose in verreweg de meeste gevallen slecht is. Tan zat samen met Job, die volgende maand 11 wordt. We vinden het erg belangrijk om een konijn nooit lang alleen te laten zitten, zeker voor Job die blind en bejaard is was dat gewoon niet wenselijk. De voorkeur gaat dan op zich wel uit naar een konijn dat moeilijk elders geplaatst kan worden, maar zo'n konijn hadden wij zelf niet in de opvang. Bij Stichting Opvang Konijnenparadijs zat echter wel een dametje dat vrijwel zeker nooit herplaatst zou kunnen worden. Zij kwam in maart via de dierenambulance binnen met een breuk in haar rug. Herstel bleek helaas niet (meer) mogelijk. Lopen gaat daardoor moeilijk, maar omdat ze erg vrolijk en pittig is wilden we het allemaal wel graag proberen. Op 10 juni kwam Line bij ons en na het overlijden van Tan, een kleine week later, is ze aan Job gekoppeld wat echt fantastisch gaat. 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lienappelsien Geplaatst: 29 juni 2022 Delen Geplaatst: 29 juni 2022 Ach, Tan. Sterkte nog. Fijn dat Job en knappe Line het nu samen zo goed doen. Mars was ik bijna vergeten! 🙃 Je hebt lang zo vaak over hem geschreven en foto’s gedeeld, maar inmiddels nog maar af en toe. Hij is nu dus inmiddels 3 jaar 😄 42 behandelingen onder narcose is megaveel, pfffff 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bammyflurry Geplaatst: 29 juni 2022 Delen Geplaatst: 29 juni 2022 Welkom bij de blijvertjes knappe Line! Ik heb je al even in levende lijve mogen zien. Zorg maar goed voor oude Job, nu de big Boss er niet meer is. Fijn dat jullie elkaar bij Joy hebben leren kennen. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Boefje Geplaatst: 29 juni 2022 Delen Geplaatst: 29 juni 2022 Mooie Line. Jammer dan Tan er niet meer is. Rust zacht Tan en welkom Line. Geniet van je nieuwe vent. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dollie Geplaatst: 8 juli 2022 Auteur Delen Geplaatst: 8 juli 2022 Ruim vier maanden na de storm die de vorige ren verwoest heeft hebben we nu eindelijk een mooie nieuwe ren voor de groep 🥳 Er wonen op dit moment zes konijnen in de ren: Lux, Lex, Carl, Dali, Pumpkin en Niamh. Dit zijn allemaal vaste bewoners die de rest van hun leven bij ons blijven. 16 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Boefje Geplaatst: 8 juli 2022 Delen Geplaatst: 8 juli 2022 Ah wat leuk. Ze zijn er erg blij mee zo te zien. 😊 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bammyflurry Geplaatst: 10 juli 2022 Delen Geplaatst: 10 juli 2022 Oooh, die laatste foto...Grote witte met klein zwartje (donker wildkleurtje?) samen aan tafel 🥰. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dollie Geplaatst: 25 juli 2022 Auteur Delen Geplaatst: 25 juli 2022 Op 8-7-2022 om 20:04, Dollie zei: Ruim vier maanden na de storm die de vorige ren verwoest heeft hebben we nu eindelijk een mooie nieuwe ren voor de groep 🥳 Er wonen op dit moment zes konijnen in de ren: Lux, Lex, Carl, Dali, Pumpkin en Niamh. Dit zijn allemaal vaste bewoners die de rest van hun leven bij ons blijven. @Lienappelsien 😁 3 uren geleden, Lienappelsien zei: Mooie foto! En lekker rustig hoekje daar achterin. Heb je een nieuwe ren?? 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lienappelsien Geplaatst: 25 juli 2022 Delen Geplaatst: 25 juli 2022 Wauw, fantastisch! 🥳 Dat had ik even gemist. Ziet er prachtig uit! Wat een verschil. 5 bij 3 meter zo te zien? Wat zal je daar blij mee zijn! Het maakt vast ook veel makkelijker schoon dan de vorige situatie. Is zo’n dakje nou een beetje stormbestendig vraag ik me altijd af? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dollie Geplaatst: 25 juli 2022 Auteur Delen Geplaatst: 25 juli 2022 Het is iets meer dan 5x3 maar ik weet het zo uit mijn hoofd niet exact. Hij is echt fantastisch, maar schoonmaken is juist wel veel meer werk 😂 de vorige ren had (naast het hok met de dakpannen dat ook nu weer in de ren staat) een vast hok waar je makkelijk onder kon vegen en dat was ook gelijk de afscheiding van de ren, dus daar hoefde je niet omheen of zo. Verder stonden daar minder spulletjes in, omdat het een open ren was durfde ik niks binnen een bepaalde afstand van de omheining te zetten want dan kan je met die wildjes net zo goed gelijk een bord ophangen met 'Exit hier'. En de bodem was veel gladder, wat met nat weer niet heel handig was maar wel lekker makkelijk vegen 😛 minder voegen. Nu kost het heel veel tijd om alle spulletjes te verzamelen, alle hoekjes en gaatjes te vegen, het kleine schuilhok aan de kant etc. Maar goed, het is geen straf om in zo'n mooie ren met zulke leuke konijnen een uurtje bezig te zijn dus maakt niks uit 😁 en ik kreeg van sommige vrijwilligers al wat (niet serieuze) moppers of er niet wat minder spullen in konden maar ja voor de konijnen is dit heerlijk natuurlijk. We hopen uiteraard dat ie stormbestendig is, de ren zit stevig vast aan de tegels en aan de muur. Om te voorkomen dat het één dichte hoek is waarin de wind geen kant meer op kan, hebben we een deel van de achterwand open gelaten (twee gaaspanelen in plaats van alles wit). Ik wilde eigenlijk wel alles dicht, omdat de ren op de erfafscheiding staat en de schutting ook schade had na de storm. Daar hebben we een deel van weggehaald dus. Maar goed, de buren hebben daar een heg en het hok is ook nog best hoog dus zo is het prima. Hopelijk kan ie de wind aan, de tijd zal het leren 😅 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lienappelsien Geplaatst: 26 juli 2022 Delen Geplaatst: 26 juli 2022 Haha ja, dat is een luxeprobleem omdat ze leuke spulletjes hebben. In de zomer is het vast ook wel lekker dat die 2 gaaspanelen er in zitten. Dat scheelt vast iets met de warmte. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 21 september 2022 Delen Geplaatst: 21 september 2022 Dollie, jouw ren lijkt op onze ren. Wij hebben aan de korte kant dichte panelen met in één paneel een raampje. Daar vlogen de eerste dagen al drie merels tegenaan en allen dood. Dus nu vogels erop geplakt en het gaat nu goed. Aan de lange kant (6 panelen) hebben we er één dicht en er komen bij twee panelen nog plexiglas platen tegenaan. Waar is dat kleine deurtje (soort kattenluikje) voor aan de korte kant? Wij hebben onder één paneel een luikje dat open kan om eventueel bij het schoonspuiten het water eruit te laten lopen. Is het daar voor bedoeld? Was jij niet diegene die een keer schreef dat jij de deur naar binnen had draaien? Bij mij is het nu ook een paar weken geleden ook veranderd. En ik ben er erg blij mee. Nu schuif ik de konijnen opzij als ze in de weg zitten. En soms proberen ze naar de opening te komen maar als ze mijn benen zien, zijn ze al weg. Vaak kom ik dan met eten of iets met ze doen en dat vinden ze veel te leuk. 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dollie Geplaatst: 22 september 2022 Auteur Delen Geplaatst: 22 september 2022 Haha ja volgens mij was ik degene die je aangeraden heeft de witte panelen te nemen. Mijn deur draait inderdaad naar binnen, helpt helaas niet om mijn grote witte dame tegen te houden 😂 die kan ik minimaal 1x per dag terug sturen. Het kleine deurtje is zodat de konijnen eventueel ook op het gras kunnen, bij de vorige ren had ik achter de vaste ren standaard een grote ren op het gras. Deze had om die reden ook twee deuren, het is niet zo praktisch om ze vanaf de zijkant erop te laten. Ik heb het nu nog niet gebruikt, met mijn halfwilde konijnen moet je wel wat meer moeite doen dan alleen wat panelen op het gras zetten, maar ik vond het wel prettig om de optie wel te hebben. 1 3 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 22 september 2022 Delen Geplaatst: 22 september 2022 (aangepast) Ik heb hardop zitten lachen om die video. Geweldig. Ik dacht: oeps dat gaat fout maar nee het konijn liep weg maar je liet de deur openstaan. Haha. Maar eten was belangrijker. Jij hebt dit opgenomen met een webcam? Wat een goede en mooie opname. Welke webcam heb jij? Zo leuk om te zien wat ze doen. Soms vind ik de konijnen zo leuk en zou ik ze willen knuffelen. Helaas. Een aai over hun rug of kopje gaat goed maar verder niet. Dat vind ik al mooi. Jij kon het konijn echt aanhalen, zag ik. Ook zag ik dat jij palen hebt staan in de ren. Ik weet dat die het dak moeten ondersteunen als het gaat sneeuwen. De maker van onze ren raadde inderdaad aan als het gaat sneeuwen een paal neer te zetten. Maar het hoefde niet altijd. Maar nu ik dat zag dacht ik wel: oeps ik moet zorgen dat we een ondersteuning klaar hebben staan voor van de winter. Ik zet mijn kabouters even aan het werk. 22 september 2022 aangepast door To van de Veluwe Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.