Ga naar inhoud

Joy spam topic

Dollie

Aanbevolen berichten

Overigens om nog een beetje een beeld te schetsen wat 1000 konijnen opvangen verder met zich meebrengt:

20 konijnen konden niet herplaatst worden en hebben voor de rest van hun leven een plekje gekregen in de opvang. Voor sommige van die konijnen duurde de periode dat ze nog bij ons mochten zijn een paar maanden, voor de meeste een paar jaar.

Tussen 2015 en 2020 zijn 36 konijnen in de opvang overleden, waarvan veertien geëuthanaseerd. Hierbij zijn bovenstaande konijnen (vaste bewoners) niet meegerekend, ook daarvan zijn tien inmiddels overleden. Daarvan zijn vier geëuthanaseerd. Van de voorgaande jaren staat wel geregistreerd welke konijnen overleden zijn, maar omdat er toen nog geen publicatieplicht voor ons was werd er geen jaarverslag gemaakt dus die informatie heb ik nu niet paraat. 

Vanaf 2015 zijn er 669 konijnen herplaatst. De jaren daarvoor (2012-2014) is dit helaas niet goed bijgehouden (wederom omdat een jaarverslag nog niet nodig was) dus de enige manier om dat te achterhalen is handmatig tellen. Het totale aantal ligt waarschijnlijk rond de 900.

En er zijn 43 baby's in de opvang geboren. Hierbij registreren we alleen de baby's die oud genoeg worden om het geslacht te bepalen als opgevangen konijnen, dus baby's die dood geboren worden of binnen 21 dagen overlijden vallen hier niet onder (ook niet onder het aantal overleden konijnen). Ook hier geldt dat met handmatig tellen zouden die aantallen te achterhalen zijn maar dat is een beetje te veel werk. (Reken overigens maar dat dat ook enkele tientallen zijn.)

aangepast door Dollie
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 hours ago zei Dollie:

Overigens om nog een beetje een beeld te schetsen wat 1000 konijnen opvangen verder met zich meebrengt:

20 konijnen konden niet herplaatst worden en hebben voor de rest van hun leven een plekje gekregen in de opvang. Voor sommige van die konijnen duurde de periode dat ze nog bij ons mochten zijn een paar maanden, voor de meeste een paar jaar.

Tussen 2015 en 2020 zijn 36 konijnen in de opvang overleden, waarvan veertien geëuthanaseerd. Hierbij zijn bovenstaande konijnen (vaste bewoners) niet meegerekend, ook daarvan zijn tien inmiddels overleden. Daarvan zijn vier geëuthanaseerd. Van de voorgaande jaren staat wel geregistreerd welke konijnen overleden zijn, maar omdat er toen nog geen publicatieplicht voor ons was werd er geen jaarverslag gemaakt dus die informatie heb ik nu niet paraat. 

Vanaf 2015 zijn er 669 konijnen herplaatst. De jaren daarvoor (2012-2014) is dit helaas niet goed bijgehouden (wederom omdat een jaarverslag nog niet nodig was) dus de enige manier om dat te achterhalen is handmatig tellen. Het totale aantal ligt waarschijnlijk rond de 900.

En er zijn 43 baby's in de opvang geboren. Hierbij registreren we alleen de baby's die oud genoeg worden om het geslacht te bepalen als opgevangen konijnen, dus baby's die dood geboren worden of binnen 21 dagen overlijden vallen hier niet onder (ook niet onder het aantal overleden konijnen). Ook hier geldt dat met handmatig tellen zouden die aantallen te achterhalen zijn maar dat is een beetje te veel werk. (Reken overigens maar dat dat ook enkele tientallen zijn.)

Diep, diep, diep respect voor al wat je doet. En dat alles naast studeren (twee opleiding) enz zeer veel bewondering voor. 

• Bedankt 1
  • Mee eens! 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

• 3 weken later...

Hij mag hier in principe niet komen maar als ie de kans gehad heeft om er bij te zitten check ik het wel ja, hij houdt echt zoveel van die wasmachine om onnavolgbare redenen 🤷‍♀️😅 maar dat met het deurtje open doen was nieuw en zeer fanatiek ja! Ik stond mijn tanden te poetsen in de badkamer er naast en hij was achter mij aangelopen, toen deed ie ook zelf de wasmachinedeur open dus ik rennen om mijn telefoon te halen en hopen dat ie het nog eens deed 😂

aangepast door Dollie
  • Haha 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago zei Lienappelsien:

Haha die Mars! Een mooi hol zal hij gedacht hebben.

Ik weet wel dat veel drogers een speciale stand hebben voor het deurtje zodat je die op een kier vast kan zetten zodat er geen kat in kan kruipen, maar die moet er dus ook komen bij wasmachines voor konijnen 😁

Hahaha ja inderdaad! Ach hij loopt alleen in de zomermaanden (als alle deuren staan) ook daar rond en dan nog niet veel. En ik hou het natuurlijk goed in de gaten.

1 uur geleden zei Mira11:

@Dollie ik geniet altijd zo van Mars! Hij altijd zo vreselijk grappig. 

Voor jou zal het best een zorg zijn met hem maar hij geeft je denk ik ook veel gezelligheid en leuke momenten.

Ja, zeker! Ik kon mijn lachen bijna niet inhouden bij dat filmpje maken 😂 het is een heerlijk dier en natuurlijk is het krankzinnig veel werk en zorgen en kosten maar je krijgt wel een unieke band er voor terug. En het is inderdaad gewoon een hilarisch beest.

• Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minuten geleden zei Lienappelsien:

Ja, die tweede foto! Hij lijkt af en toe meer op een hondje dan op een konijn.

Wat had Lumi met haar vacht uitgespookt? Of had Mars haar met een papmond zitten poetsen?

Edit: en euh, gefeliciteerd!

Mars kwijlt heel veel dus helaas krijgt Lumi wel eens de volle lading. Ze heeft daardoor wat vieze plekken in haar vacht helaas.

Ik was een tijdje geleden al jarig maar bedankt 😄

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .