Ga naar inhoud

Joy spam topic

Aanbevolen berichten

Twee weken geleden ontdekte ik bij Lumi een abces, dit is eerst open gemaakt en schoongemaakt onder narcose maar helaas was dat niet voldoende. Lumi vond het spoelen echt verschrikkelijk en zat daarna telkens urenlang obsessief aan de wond te likken dus ik vond dat hele traject ingaan geen optie. Het abces zat op een wat lastige plek maar gelukkig is het toch gelukt het in zijn geheel te verwijderen 🥳 foto van de wond (niet heel vies maar voor wie het niet wil zien) in de spoiler.

Spoiler

ACtC-3fLuZ-KkMsjU7QFBJdftDuotBkFbIT8fCBHjuD4a07eVu6sJOScl3RbX_wf7OLzunxf6doqCDUxBc96fMMGS7QObo47EYD-tIzXsE9zUoq27WbId_w5B8xEHCr72LOc1QWQW6ovW9D6R95Yro_PJtBg=w516-h915-no?authuser=0

Lumi zat bij de dierenarts alweer te schranzen en gaat daar thuis lekker mee door, niks aan te merken. Geen filmpje van nu hoor maar dit is Lumi ten voeten uit 🤷‍♀️😂

• Vind ik leuk 3
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 1,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Populaire berichten

Hoe vaak moet je zo'n konijn eigenlijk wassen..?

Bunthousand is eindelijk voor z'n staatsieportret geweest.   Hopke Hoekstra   Jesse Klaver     Kajsa Olongoren @Pablo&Lola  

Mars kreeg een poef voor mijn verjaardag.     Correctie. Lumi kreeg een poef voor mijn verjaardag.

Nou ze heeft er tot nu toe geen seconde last van gehad, héél fijn! Er wordt vandaag alleen wel strijd gevoerd om het snuggle safe mandje:

ACtC-3d_YJN1sRtLKAbL_YSfGrhYYlSu2VNaCjADelIfwWhae_3mJNCiafjpm41FZD2--9q51nk2RR-j_Sz6gzZZD_xGPJnpmmYDvuChGmBXLY8QvqFUMYEoruU2aFyALScPZdUWb-kFVOe3N9ba3yi2KxrN=w1628-h915-no?authuser=0

ACtC-3e4W1yzZ1BspWkzkD7ho9_exX5Jn4eYx1igH905ouu-J5NcbSJqWLMmA66N3sLhIE5rVol7cO8dxJ_SjQZRJUFsV1SWCWRKeZXR5hLBQtvSAoCLnjjD9yTlsJAyDAoY9jNGGxhaCKQo2Xx1OSnb2Mot=w1628-h915-no?authuser=0

ACtC-3c2UfHjmmIu2NI0RHaHMhGJfFJy8iNb8uH3C4vQF6MiY4JidJArk6dyRIohemYtsWDbKYNVGaYncHtpRq04F4PYT1tPVFYGdVqxqz59Qz9bi59pR20RoA6TdcevlKBrCz5jwrxzZBFKnrVA0qoLUla_=w1628-h915-no?authuser=0

Ik heb overigens geen aandelen of zo maar die mandjes zijn écht fantastisch, te bestellen bij Carla blijhuisdier. 

• Vind ik leuk 4
  • Haha 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Lumi plast helaas ook graag op stoffen dingen (er liggen overal handdoeken op de vloer), gelukkig niet op het mandje. Voorheen had Mars altijd een mandje, maar ik gebruik ze nu voornamelijk nog als hij (of gisteren ze allebei) bij de dierenarts is geweest. Ook voor andere zieke konijnen gebruik ik ze graag. 

• Vind ik leuk 1
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weken later...
58 minuten geleden zei Pablo&Lola:

Politicus Kip? Die ken ik niet. 😂

Niet?! Oh dan heb je echt wat gemist 🤷‍♀️ Partij voor de dieren is die van geloof ik.

Kip heet eigenlijk Kirito maar dat kan ik niet onthouden dus andere roepnaam gezocht xD

Bunnie heeft nog geen wanten dus als iemand zich nog verveelt 🤷‍♀️

• Haha 1
Link naar bericht
Delen op andere sites
Zojuist zei Dollie:

Niet?! Oh dan heb je echt wat gemist 🤷‍♀️ Partij voor de dieren is die van geloof ik.

Kip heet eigenlijk Kirito maar dat kan ik niet onthouden dus andere roepnaam gezocht xD

Bunnie heeft nog geen wanten dus als iemand zich nog verveelt 🤷‍♀️

Ik zal wel een patroon zoeken, heeft bunnie ze liever gebreid of liever gehaakt😆

• Haha 2
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weken later...

Onze feestelijke activiteiten moeten nog heel even wachten want we hebben nog geen tijd gehad om alles voor te bereiden, maar het heuglijke moment was vandaag daar:

ACtC-3cLn2laWUc5TZLeij9f_Tk133it1QzTNKKinBWRC09rynF1xHiZGWZCtWqUm4UFZcpmOGWJKqtd_deNsAKCDuaLecbz-ioaLtly_zzEp-nGLiEuvLGr0rVqxD8wlMc-bRLczr4FMi7rxozUFBf8KiZb=w594-h915-no?authuser=0

Het 1000ste konijn kwam vandaag binnen 🥳

ACtC-3dCmjDTvG0_YheCavkyVxc-Lfa6chcGMF-NUEFSNVQhUlQ6gEk23afwoZf8PI1Dqagg77Afvs9xEdOULd4GLQfCX9A0Tvc-emOdUyf1tLbOrJgt_qougMyciUxy0zUEcgr-DVNw7rZ2ARbAJuMKAh_r=w1628-h915-no?authuser=0

Dit is 'm en hij heet Bunthousand! 😁

• Vind ik leuk 10
Link naar bericht
Delen op andere sites

Gefeliciteerd (?) Ergens echt super gaaf en goed dat je al 1000 konijnen hebt kunnen helpen. Maar 1000... jeetje, zo veel, en dat voor maar één opvang. Blij en triest tegelijk dus. Maar een mijlpaal is het zeker!

• Vind ik leuk 1
  • Mee eens! 2
Link naar bericht
Delen op andere sites

1000 konijnen die hun weg naar jou vonden en de best mogelijke kans kregen op een heel mooi verder leven. Helaas lukte dat niet voor alle 1000 omdat er een aantal hun strijd tegen een ziekte niet konden winnen, maar zeker ook die konijnen maakten door jouw kennis, liefdevolle verzorging en doorzettingsvermogen bij jou de grootste kans om er bovenop te komen. En de vele anderen kregen dus wel een ‘gouden mand’. 

Gefeliciteerd! En bedankt! 🙂 

Bunthousand, leuk. Nijnhundred was er in de zomer of zo?

• Vind ik leuk 2
Link naar bericht
Delen op andere sites
Geplaatst: (aangepast)

Wat ons betreft is het zeker een feestje en felicitatie waard hoor 😄 natuurlijk is het verdrietig dat er zoveel konijnen zijn die hulp nodig hebben (en dit is maar een hele kleine druppel op de gloeiende plaat) maar toch vooral mooi dat déze 1000 die hulp ook gekregen hebben. Dus voor ons een moment om te vieren en niet om nog weer eens de negatieve implicaties er van te benadrukken.

Nijnhundred is op 15 april 2020 binnengekomen en Bunthousand dus bijna exact elf maanden later. Nijnhundred had flinke gedragsproblemen richting andere konijnen dus koppelen was heel moeizaam. Hij is nog een keer herplaatst geweest maar binnen een week terug omdat het gewoon niet ging. Uiteindelijk heb ik hem aan Karen gekoppeld. Dat had ook even tijd nodig, maar die tijd kon ik er ook voor nemen, als het een konijn van een klant is dan lukt dat niet. Je wil immers niet je konijn twee maanden in de opvang laten logeren (tenminste, zeker niet als jouw konijn wel makkelijk is). Na een aantal weken in de opvang zijn ze naar een pleeggezin gegaan waar ze meer ruimte en aandacht kregen en vanuit daar zijn ze in januari herplaatst, gelukkig voordat het duizendste konijn aangetikt werd want dat zou wel jammer geweest zijn als je nummer duizend krijgt maar negenhonderd nog niet kwijt bent 😅😁

Filmpje bij en van het nieuwe baasje.

aangepast door Dollie
  • Vind ik leuk 4
Link naar bericht
Delen op andere sites
2 minuten geleden zei Dollie:

Wat ons betreft is het zeker een feestje en felicitatie waard hoor 😄 natuurlijk is het verdrietig dat er zoveel konijnen zijn die hulp nodig hebben (en dit is maar een hele kleine druppel op de gloeiende plaat) maar toch vooral mooi dat déze 1000 het ook gekregen hebben. Dus voor ons een moment om te vieren en niet om nog weer eens de negatieve implicaties er van te benadrukken.

Nijnhundred is op 15 april 2020 binnengekomen en Bunthousand dus bijna exact elf maanden later. Nijnhundred had flinke gedragsproblemen richting andere konijnen dus koppelen was heel moeizaam. Hij is nog een keer herplaatst geweest maar binnen een week terug omdat het gewoon niet ging. Uiteindelijk heb ik hem aan Karen gekoppeld. Dat had ook even tijd nodig, maar die tijd kon ik er ook voor nemen, als het een konijn van een klant is dan lukt dat niet. Je wil immers niet je konijn twee maanden in de opvang laten logeren (tenminste, zeker niet als jouw konijn wel makkelijk is). Na een aantal weken in de opvang zijn ze naar een pleeggezin gegaan waar ze meer ruimte en aandacht kregen en vanuit daar zijn ze in januari herplaatst, gelukkig voordat het duizendste konijn aangetikt werd want dat zou wel jammer geweest zijn als je nummer duizend krijgt maar negenhonderd nog niet kwijt bent 😅😁

Filmpje bij en van het nieuwe baasje.

Wat fijn dar nijnhundred als nog een fijn maatje heeft gekregen. Ook leuk om die twee zo samen te zien. Maar eehh, wie is wie😅

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .