Ga naar inhoud

Joy spam topic

Aanbevolen berichten

• Reacties 1,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Populaire berichten

En??? Lijkt ie een beetje op mij?   Oh... Nice nose you got there, sir... Would be a shame if something were to... happen... (in)to it...   Oh, baas, ik zette 'm alleen

Jongens het is ONGEHOORD. VRESELIJK. Het drama wat zich hier voltrokken heeft..  Lig je heerlijk te chillen in de zon..  Krijg je toch wel honger en dorst van, dus ga je even, éééven!

We willen toch even kenbaar maken dat we het heel slecht hebben bij Huiself: - We krijgen veel te weinig biks - We mogen niet aan haar slippers knagen - We moeten soms op haar schoot kl

Ze zaten nog samen dus dan wordt er aan de lopende band gesproeid en daarnaast vermoed ik dat het hok ook behoorlijk smerig moet zijn geweest. Ze ruiken echt heel ranzig en niet alleen naar urine (wat al vies genoeg is) 

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur geleden zei Dollie:

Aaahhh alleen Witte Reus is echt erg toch 😁 de rest valt mee en een klein k onijn witte reus noemen vind ik hilarisch 

Haha ja stiekem kan ik er ook wel om lachen 😂 

Link naar bericht
Delen op andere sites
5 minuten geleden zei Pablo&Lola:

Oh gadver, bah. 😷 Ook wel sneu voor die arme knullen. Fijn dat ze nu bij jou zitten. Hopelijk zijn ze weer helemaal fris & fruitig als ze op date kunnen.

Ja ik hoop dat de geur snel afneemt nu ze in een lekker schoon hok zitten maar anders overweeg ik wel om ze te wassen. Ik kan me voorstellen dat het voor het beestje ook niet fijn is om constant in zo'n ranzige geur te zitten, konijnen zijn op zich hele schone dieren. Maar ik wacht eerst even een paar dagen af. 

Link naar bericht
Delen op andere sites
19 uur geleden zei Pablo&Lola:

Oooh, dat is van die kerstballen of niet?

Die kop is hilarisch. 😂 En de naam Johan ook. 😄

Haha ja ze vinden die kerstballen fantastisch, ik vind ze wat minder want dit doen ze dus heel vaak. Zo bont als Johan heeft nog niemand het gemaakt, dacht zo kan ik wel bezig blijven... Eefje is de bedenker van de naam 😁 

Dinsdag gaat Johan samen met Omo, Witte Reus, Robijn, Pepper en nog twee nieuwe konijntjes naar de dierenarts voor castratie.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Lastig te zeggen, ik vraag me soms af of ik drie konijnen heb of drie lege hokken. Ze zijn erg bang. Ergens in de komende dagen ga ik foto's van ze maken, dus dan zal ik ze eens goed besnuffelen 😅 er hing de eerste dag wel een luchtje om ze heen, dat ruik ik nu niet meer.

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 minuut geleden zei Dollie:

Mars is weer een kies armer: 

ACtC-3fJ29FR5z_eN74wOqzXvkcRpzYXd7zPBMt75hEXko9fBRU_na0kuaM5X3P_XmFl13dE-mcZJGKM2G3KBDFjKDXIWiCqrdhE6VBO7X8SMfF4AUcqgYnxxnzX-3nC0BU0cuY_gb_hLxJ8NjK8weyRBll2=w1628-h915-no?authuser=0

Is dat bij de DA gebeurd? Ik hoop niet dat die kies er zomaar uit gevallen is.

Heeft Mars een heel slecht gebit? Sorry, ik heb op het forum wel wat gelezen over intensieve zorg bij Mars, maar ik weet niet waarom, dus als ze geen zin hebt om het te tikken dan snap ik dat ;).

Hoeveel kiezen is hij kwijt? En hoe erg is dat voor de overige kiezen?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wat zien die dingen er gek uit. Een hoop wortel natuurlijk, maar toch.

Ik heb nog nooit een konijnenkies gezien. Bij Loetje ging er een kies uit toen de dierenarts een keer in zijn bek keek (zat al los blijkbaar), maar hij slikte hem toen door.

aangepast door Lienappelsien
Link naar bericht
Delen op andere sites
19 minuten geleden zei Jamesthebunnybutler:

Is dat bij de DA gebeurd? Ik hoop niet dat die kies er zomaar uit gevallen is.

Heeft Mars een heel slecht gebit? Sorry, ik heb op het forum wel wat gelezen over intensieve zorg bij Mars, maar ik weet niet waarom, dus als ze geen zin hebt om het te tikken dan snap ik dat ;).

Hoeveel kiezen is hij kwijt? En hoe erg is dat voor de overige kiezen?

Ja is onder narcose getrokken hoor! 

Mars heeft op zich een normaal gebit, alleen een foutieve stand van de kaak. Even kijken of ik een foto kan vinden van toen hij nog tanden had.

ACtC-3f7pOC3HykcB_QESYz1Gx8ufuUWuvf9kt7MWw-e7SId5Rnu9vkOqW_-iw6wkoL0swjkoTucySJS9OKRaXoh7UPYeEtKy9zVkHKq8QP99kBc8Vm-xGWBpBQjdr1ix1HmsA8Uv5EAjTGgY6l-zkaomkHA=w687-h915-no?authuser=0

Hier zie je wel goed dat de tanden gewoon niet op elkaar aansluiten, dat komt omdat de onderkaak teveel naar rechts staat. Normaal is er een horizontale kauwbeweging waarbij de kiezen op elkaar afslijten, maar de stand is dusdanig afwijkend dat er 0 slijtage is. Elke kies die er uit is is dus gunstig want dat is weer een kies die niet meer groeit en in de weg zit. Hij kan er toch niet mee kauwen. Hij krijgt daarom ook alleen vloeibaar voedsel (wat hij pas sinds hij ongeveer een jaar is zelfstandig kan eten, dus daarom was het een intensief traject). Hij moet elke maand onder narcose voor z'n kiezen. Z'n voortanden heeft ie niet meer. Omdat z'n bekkie veel minder ver open kan dan bij een normaal konijn kunnen de kiezen alleen getrokken worden als ze los zitten. 

Normaal gesproken als je de ene kies trekt moet je soms (niet altijd) de bovenliggende kies ook trekken, maar dat is hier dus niet aan de orde.

16 minuten geleden zei Eefje:

Dat is goed nieuws toch?  

Jaaa 🥳

6 minuten geleden zei Lienappelsien:

Wat zien die dingen er gek uit. Een hoop wortel natuurlijk, maar toch.

Ik heb nog nooit een konijnenkies gezien. Bij Loetje ging er een kies uit toen de dierenarts een keer in zijn bek keek (zat al los blijkbaar), maar hij slikte hem toen door.

Ja deze is ook te lang natuurlijk, maar ook een normale kies is al best een groot ding met inderdaad vooral veel wortel. Ik heb nog ergens een konijnenschedeltje liggen (gevonden op Ameland) die kiesjes zien er toch een stuk anders uit 😅

Link naar bericht
Delen op andere sites

Overigens is Mars inmiddels zo groot en zwaar geworden ondanks z'n beperkingen met eten dat de dierenarts het nodig vond om z'n gewicht nog even met @Huiself die toevallig dezelfde dag kwam met haar konijn te delen 😂 dat hadden we in de tijden dat ik er 's (maandenlang) nachts uit moest om hem maar aan het groeien te krijgen niet gedacht 😛 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Interessant. Maar wel heel naar voor Mars en een heel traject voor jou... 

Als zijn kiezen niet op elkaar passen, groeien ze dan niet ontzettend door? Blijkbaar wel, want je geeft ook aan dat deze ook te lang was. Maar geeft dat dan niet veel problemen/pijn met te lange kiezen (scherp enz)?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja, dat klopt, die groeien gewoon net als bij een normaal konijn (zo'n 2 mm per week), daarom moet hij dus ook elke maand onder narcose. Hij krijgt wel dagelijks pijnstilling (wisselend hoeveel, aangepast op wat hij aangeeft), i.c.m. de maandelijkse behandelingen is dat voldoende. Je merkt eigenlijk niks aan hem, hij kwijlt alleen veel. 

Zijn kiezen zijn eigenlijk bijna nooit scherp, hij heeft ook wat problemen met haren doorslikken, die blijven in z'n bekkie hangen en vormen dan een haarbal. Die haal ik er dan uit met m'n vingers (hij heeft niet genoeg kracht in zijn kaken om je pijn te doen) dus ik voel het direct als er ergens een scherp plekje zou zitten. Z'n tong of wangen zijn ook nooit stuk, dat houden ze natuurlijk goed in de gaten bij de behandelingen. 

Het is een pittig traject, ook voor hem, maar hij is natuurlijk veel meer gewend dan elk ander konijn en de meeste dingen zijn voor hem doodnormaal. Het blijft elke keer wel een vraagstuk, ga je niet te ver, moet je dit allemaal wel doen... Maar hij is bijna altijd vrolijk, energiek en levendig. Het is wel zo dat het enorm veel van je vraagt, het is een tere balans en constante zoektocht om zijn kwaliteit van leven zo hoog mogelijk te houden. Ik had net zo goed een kind kunnen krijgen, dat had eerlijk waar net zoveel van me gevergd (al heb ik nu geen striae 😂) maar dan wel met het vooruitzicht dat ze uiteindelijk zelfstandig worden 😛 als ik geweten had waar ik aan begon 1,5 jaar geleden had ik het niet gedaan, maar als je eenmaal op die trein gestapt bent stap je ook niet zomaar uit. Je krijgt er heel veel voor terug, dat wel 😁

ACtC-3cLUoqBYjDXpzLNqdyxZNcLc4YNCDqrI-hGPpTEyIeI7QqHlxRtwuRZkEAajcBQh2aKsxLFB6iO2EcTPH_TqvY4nIF_nqtfmBLq-6ZTRHnvh_XEsCD7SYQGQbHuV86fhnuTksCBaYMsDuXWpu75eN3v=w1628-h915-no?authuser=0

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .