Ga naar inhoud

Joy spam topic

Aanbevolen berichten

• Reacties 1,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Populaire berichten

Hoe vaak moet je zo'n konijn eigenlijk wassen..?

Bunthousand is eindelijk voor z'n staatsieportret geweest.   Hopke Hoekstra   Jesse Klaver     Kajsa Olongoren @Pablo&Lola  

Mars kreeg een poef voor mijn verjaardag.     Correctie. Lumi kreeg een poef voor mijn verjaardag.

Vandaag kwam de pakketbezorger deel 3 van het december pakket brengen 😄 Guus heeft het even in ontvangst genomen voor alle konijnen. Leerde de bezorger gelijk een belangrijke les, want toen hij hoorde dat Guus 'al' (bijna) zeven is stond hij versteld, hij dacht dat konijnen maar 2-3 jaar werden. 😁

ACtC-3eni0CiSoIhGFBE2EmJFa4lIGTowbsKr1Z4r4m53eWRRq4CA66YlY-ogGGMYtqnDHubVv8mEBZqhMPPqajBkLdqH4qDHfC_cU4BEN0Pn9xv2RuMMUe7_TdJ0u-6rYFa8gT9ePozXdGRB9nK4zdKxXqu=w516-h915-no?authuser=0

Ik kwam gelijk al een konijn tegen in de doos 🤔 @Evee kan ik deze terugsturen? Zo eentje heb ik al.

Vervolgens werd het één groot drama. 😩 Jullie hebben met z'n allen veel te veel hooi gedoneerd!

ACtC-3fJY5syaVAT_jlgRmZz2ePhyCRBJ64PmEHuw2jdr6sw_y0SmSvkyxibPkTtvAjedbtiyza2JtqEGatYW7kPHSfnYKuEXcKsD5X0ORfll1J2iE-gOp2VXM7_LKSQ8kr-CEC-CYe_iC-0XKLrwQp0fuLt=w1065-h712-no?authuser=0

Had ik nét een mooie hooikerstboom er van gemaakt ontdek ik nog vier zakjes hooi 😂

ACtC-3dozhDkyDRLjDkXngcMy9rCPzN8fCePybySQG3h_3OnepMxWel2XbZkW4g35tgRT0b2SQameLh8f9mu_1HoSwRd3viN_F6hK69tXHj9Yx4FeiqEbWahuA_LrZWr0cWWhFlEBuO0XE1nkQKjO4kmBJ_9=w1051-h702-no?authuser=0

ACtC-3eHzYl55xMmv78BlfuSmiYGbS3SzeA0J8Gn4RK1JZqLdGfjWn_zySHSg6oKYDLH29yMU6sr3HiW9hwDqv97UYgV8OUEuEseGpRIxFYGUUgHWAsYmbbuibfNll6Tejr5jNm3sQhMaHKk3n5zyOspQGsU=w1020-h682-no?authuser=0

Lumi vond het maar een vreemde bedoening zo in huis. En Mars heeft zichzelf al even een eland uitgezocht, kun je blijkbaar leuk mee gooien 😁

Sinds Evee met de actie gestart is zijn de konijnen echt al schandalig verwend, maar zó gigantisch als dit pakket hebben we ze nog niet eerder gehad! Fantastisch! Bedankt aan alle donateurs 😄

• Vind ik leuk 3
  • Haha 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Oww nou dat schattige konijn mag je wel terugsturen hoor! haha Daar vinden we vast wel een plekje voor hier in huis!

Fijn dat alles goed aangekomen is, en nog voor de kerst ook! Daar had ik zelf niet helemaal op gerekend, ik hoopte dat het op tijd zou zijn voor oud&nieuw, maar de post zat mee! Veel plezier met al het lekkers en alle speeltjes uit het pakket zou ik zeggen!

• Bedankt 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Vorig jaar kreeg Summer in november snot, leek mee te vallen en de behandeling leek ook goed aan te slaan, helaas sloeg het naar binnen en heb ik haar met kerst doodziek uit de groep moeten halen. Het is toen echt op het randje geweest, op den duur stond ik op het punt haar in te laten slapen maar toen begon ze gelukkig op te knappen. 

Dit jaar weer hetzelfde verhaal, ze was wat snotterig dus behandeling daarvoor gestart ruim een maand geleden, ging prima en nog steeds heeft ze relatief milde symptomen maar intussen verloor ze wel enorm veel gewicht. Ze leek daarbij ook wat kleine problemen met haar evenwicht te ontwikkelen. En dan wordt het wel lastig, want Summer wordt morgen negen. Natuurlijk moet je nóóit simpelweg uitgaan van konijn is oud dus konijn zal wel last van ouderdomskwalen hebben, maar tegelijkertijd kun je dat ook nooit wegstrepen als mogelijke oorzaak. Tel daarbij nog een vorm van chronisch snot op en dan nog alle andere mogelijke oorzaken van afvallen... Misschien heeft ze wel last van haar gebit en kan ze niet goed eten (in een groep van acht is dat wat lastiger monitoren dan bij een koppel natuurlijk), misschien heeft ze nierfalen, de balansproblemen doen denken aan EC... Maar het kan ook simpelweg gewoon te koud zijn voor een konijn van haar leeftijd. Met alleen lichamelijk onderzoek kom je in dit soort gevallen niet verder en bloedonderzoek en/of een gebitsbehandeling onder narcose vonden we nog te ver gaan. Gelukkig kwam ze wel al snel weer aan zodra ze naar binnen verhuisde en at ze goed, dus nierfalen en gebit konden alweer van het lijstje gestreept worden. Daarnaast natuurlijk een behandeling tegen EC ingezet en ook doorgegaan met behandelen tegen snot. Hopelijk komt ze er net zo goed door als vorig jaar, ik heb goede hoop want vorig jaar was ze vele malen zieker. Helaas zal ze wel de rest van de winter binnen moeten blijven, dus gisteren een ren in de logeerkamer gebouwd en één ander konijn uit de groep gehaald om haar gezelschap te houden. Day kwakkelt ook wat met haar gezondheid dus de keuze is op haar gevallen.

Image may contain: people sitting and indoor

En dan nu hopen dat beide dames in het voorjaar gezond en wel weer terug kunnen keren de groep in...

• Vind ik leuk 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Betsy was ook bijna niet meer op gewicht te houden met haar leeftijd en dat snot, moest zoveel bijgevoerd worden dat er een voerschema van meerdere malen per dag kleine beetjes nodig was, omdat ze niet zo veel in 1 keer kon eten. Ze had het afgelopen half jaar drie keer de hoeveelheid brok nodig die ze normaal kreeg om op gewicht te blijven. Hoe gaat het nu met haar snot? Hopelijk knapt ze weer goed op! Wel gezellig allemaal lekker binnen, maar flink stofzuigen voor jou 😅.

• Vind ik leuk 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja daar baal ik wel flink van, ze moeten sowieso boven zitten aangezien Mars en Lumi nu 's nachts in het halletje zitten waar ik voorheen zieke konijnen in zette. Mijn huis is niet groot, dus je hoort ze 's nachts toch al gauw ondanks dat de kamer waar zij zitten niet aan de slaapkamer grenst. Gelukkig zijn het geen drukke jongedames meer, maar ja, helemaal stil zijn ze ook niet. En dan heb je dus niet alleen beneden de rommel maar ook boven. Heb ook nog niet bedacht waar ik mijn wasrek neer moet zetten 😅 maar goed, dat is niet anders, ik weet dat dit risico er is.

Summer woog bij de inentingen in juli 2175 gram en toen vorige maand de behandeling tegen snot opgestart is nog ongeveer zoiets, maar vorige week was het nog maar 1700. Dat is ook echt snel gegaan, ik weeg haar niet heel vaak maar i.v.m. behandelen had ik haar wel veel in handen natuurlijk. Inmiddels zit ze alweer op 2000 gram, vooral door de hogere temperatuur. Ze kan ook meer eten natuurlijk, maar zodra ze terug ging naar een lagere temperatuur stagneerde het gewicht ook dus ik denk dat dat toch wel de grootste factor is. Het snot heeft ze relatief weinig last van, vorig jaar zat ze helemaal vol en kreeg ze bijna geen lucht meer. Nu heeft ze wel een snotneus maar daar is het ook mee gezegd, ik hoor haar zelfs amper niezen. 

Het was nog een beetje dubben welk konijn er dan bij moest, ik heb in het najaar nog overwogen Job, Day en Summer er alle drie uit te halen en in de garage te zetten voor de winter maar de groep doet het echt hartstikke goed dus dat vond ik ook jammer. Job (9,5) is blind, dus voor hem is dat ook een ingrijpende verandering. Omdat Job in fantastische conditie is en lekker op z'n plek is in de groep, terwijl het bij Day wel een beetje hangen en wurgen is en ze vorige winter ook een flinke dip gehad heeft qua gewicht en afgelopen zomer een flinke operatie gehad heeft toch maar daar voor gekozen. Als Summer en Day het beide goed doen in het voorjaar is er ook nog een prima kans dat ze terug kunnen, terwijl een blind konijn in zo'n grote groep koppelen echt een no go is. 

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weken later...

Vandaag kwamen er vier nieuwe konijnen binnen die (bijna) allemaal nog namen willen dusssss kom maar door met suggesties!

ACtC-3fTq1rPli9jlLCao0r7oomsa-Rp4QG12kjfZB9zdbpq9mHoirYOHstbadlqJ6K-dsgVgcdPM5K5YyxTIUBbyZwSyXB7Dyx9BzDbRglWnC1iMJ4utdLPE_6d_uHDF4SRY89LnEp_McUDUv8Kt5CKGlrT=w516-h915-no?authuser=0

Dit is 1, die inmiddels Johan is genoemd door @Eefje 😁

ACtC-3eKOvKqRDPPDy7YG1tvM3IDVNyegAtgzk8QEmEJxcJLNsEazUcwaEuDGj-CZIEU-ehRYhRS9vD1O7Fiz7zYwlzEyMfbxspxHBxphFX7-Mw1GVdWtcecgA9gn-6kuzWw8mIREQp42gNCPTHChfRyPE7j=w516-h915-no?authuser=0

Dit is 2, die nog graag een echte naam wil

ACtC-3e-D5vsfXYf2Hr3yJAMK2On--gnw43vigx-3lBzRt44wfnC_M_P9sjwNseAD_yivSjIQ7hKF9KmO8kDZc3e9159jyQGiyt41MKrvSDy0d3aDuA3AbqsWOj57uTajNr3U1Z0kFvGQhH6GcCjsxYaC_hz=w516-h915-no?authuser=0

Dit is 3, die hetzelfde wil als 2 maar dan wel een andere echte naam 😉 

1, 2 en 3 zijn jonge heren (geboren in 2020) die helaas veel te lang samen zijn gelaten, waardoor ze onder de wondjes en littekens zitten. Natuurlijk hebben ze alle drie hun eigen hokje gekregen en gaan binnenkort de balletjes er af 😉 (bij 2 had één van de broers al een poging tot castratie gedaan...)

ACtC-3fpFQ_ejwn_ht4AaGYxerUDuDiBYlWKZDPoXv6ytFdJolTJwWL3Kou9mx6JlHXsYwSvm9xCnc44p0dmcCEMaAUENcrmt3uQTzlH-35QR5BZ-jcigj4h-GuLKkgprVsbFtFKCNjnLorVnQCrWDdhHOia=w516-h915-no?authuser=0

We hebben ook nog deze kleine meneer die een naam zoekt (komt van een andere eigenaar en is keurig verzorgd!)

ACtC-3efYSGD_g74LspEMWeNmKGD-bGU6FNghObuno28nfoKOcmiHUOQy_tOxZJVJP0Af8apvGIae6UqHlv75CPBhvp7o4birxEQkOCJG3CM1EYsFkQjONwG0x3OxEzzd7G0Y8ME1JYRTh3dd5C5svKpUHEG=w516-h915-no?authuser=0

En deze dame van 7 kwam woensdag binnen, ze heet Pepper maar we moeten nog even checken of dat door de commissie komt 😛 als die naam al geweest is wordt het Peppa en als dát ook al geweest is dan maar Peper. 😛 

• Vind ik leuk 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .