Ga naar inhoud

Joy spam topic

Dollie
 Delen

Aanbevolen berichten

Ja vind ik ook hoor! In de zomer hebben/hadden we een andere opstelling, waarbij het echt passen en meten is. Voor de winter hebben we twee rennen verplaatst naar een droger/beschutter deel van de tuin, maar de rest is zo blijven staan. Die rennen gaan er dit jaar eindelijk uit i.v.m. nieuwe flats die elders komen te staan.

Zo was het in de zomer:

42h-11f2KQnzSazlUISOX896R18oUakictaG6gh_

KgPZkd1fmwyyQ24CrqUYCjAVc0sAs7Cb0ExaIocN

Waar op deze foto het groene Ferplast hok staat komen de nieuwe flats en ter hoogte van waar de hond loopt staan op dit moment die rennen.

Foto's zijn trouwens van Theo's aller eerste dag buiten en kennismaking met James. 

• Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er komen twee flats met elk drie verdiepingen van 3.00 x 0.75 meter bij. Het is de bedoeling om die ook als zodanig te gebruiken, maar het is wel mogelijk om ze op te delen in zes of negen hokken voor noodgevallen. Alle andere buitenhokken, behalve de flat die er al staat en de ren waar mijn eigen konijnen in zitten, gaan dan weg. De meesten zijn eigenlijk al weg, behalve de twee rennen. Uiteindelijk komen we per saldo ongeveer uit op het aantal hokken wat we hadden toen we begonnen met het maken van de plannen (bijna twee jaar geleden...) maar omdat ik ten eerste al begonnen ben met hokken weg doen 'want de flats zullen nu toch wel snel komen'  (not) en ten tweede in de winter niet zo veel konijnen buiten wil hebben hebben we dus al een poosje minder hokken beschikbaar. Nu is het niet de bedoeling om de capaciteit direct weer enorm uit te breiden, maar het is wel fijner om wat meer kanten op te kunnen. Heb nu bijv. ook vier konijnen bij de buren zitten wat niet ideaal is, en twee dames in een 1.20 kooi terwijl ze wel wat meer ruimte kunnen gebruiken. En Maine trouwens ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Binnen heb ik zes kooien van 1.00 x 0.50, drie van 1.20 x 0.50 en twee van 1.50 x 0.75 (of zoiets). Die laatste twee gebruik ik voor koppels en nesten, de andere kooien zijn in principe bedoelt voor konijnen die alleen zitten maar in de 1.20 kooien zitten soms ook nog wel koppels. Konijnen komen bij binnenkomst nagenoeg altijd eerst binnen te zitten, ze zijn dan nog niet gecastreerd en gevaccineerd dus dan wil ik ze niet buiten hebben. 

Buiten zitten alle konijnen in groepjes. Ik heb twee rennen van 2.50 x 0.80 en een flat van 3.00 x 0.60 met drie verdiepingen. In deze verblijven zitten altijd groepjes van maximaal vier konijnen. Natuurlijk is zo'n ruimte voor een groepje behoorlijk beperkt, maar door goed naar de karakters te kijken levert het weinig problemen op. Konijnen zitten vaak toch beter in hun vel in een goed samengesteld groepje dan alleen in een klein hokje. Da's een win/win situatie, meer welzijn voor de konijnen en een betere impressie van hoe het konijn in elkaar zit en hoe het op andere konijnen reageert. Konijnen die niet in een groepje kunnen blijven alleen binnen zitten, waar ze natuurlijk wel hun buren kunnen zien, horen en ruiken. 

De onderste verdieping van de flat is van Humberto Tan en Peter Rabbit met een ren er voor en op de bovenste verdieping zitten Toos en Pax nu samen sinds afgelopen weekend, dus er blijft nog één verdieping over waar vier konijnen in kunnen. Plus de twee rennen is dat zo'n twaalf opvangplekken buiten en ongeveer veertien binnen. Daar komen dan nog maximaal 24 plekjes bij met de nieuwe flats. Alle hokken die al weg zijn waren samen goed voor 15-20 plekjes.

aangepast door Evee
typfout aangepast 0.20 in 0.50
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

:rits: 1.20 x 0.50 uiteraard.

Ik vind groepen in bijna alle opzichten gewoon fijner. Enige nadeel is dat een inschattingsfout maken m.b.t. karakters soms helaas voorkomt, wat tot nu toe toch twee keer voor verwondingen gezorgd heeft. Daarnaast kan het voorkomen dat ik nu besluit vier konijnen te koppelen en dat morgen één van die vier gereserveerd wordt; koppelstress gehad voor niets dan. Staat weer tegenover dat er ook konijnen zijn die hier maandenlang zitten en die anders alleen zaten in een veel kleiner hok.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel jammer! Ze hadden echt een superplek, ik denk niet dat ze een betere plek hadden kunnen hebben. En ze hadden een heel zorgzaam baasje die heel blij met ze was. Dus ik had het totaal niet verwacht. Nou kan je natuurlijk in omstandigheden komen dat ze toch weg moeten, dus ik hoop dat het goed met haar gaat.

Christopher is inderdaad prachtig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uur geleden zei Lienappelsien:

Heel jammer! Ze hadden echt een superplek, ik denk niet dat ze een betere plek hadden kunnen hebben. En ze hadden een heel zorgzaam baasje die heel blij met ze was. Dus ik had het totaal niet verwacht. Nou kan je natuurlijk in omstandigheden komen dat ze toch weg moeten, dus ik hoop dat het goed met haar gaat.

Christopher is inderdaad prachtig.

Helaas waren de omstandigheden inderdaad dusdanig dat afstand doen de beste optie was, al was dat natuurlijk een hele moeilijke beslissing. Het voelt een beetje raar om er verder wat over te zeggen, maar het gaat wel goed met haar hoor. 

@EveeKansas en Colorado zitten al samen in een groepje voor je je kan ze zo kant en klaar ophalen :'D Christopher is herstellende van een breuk in zijn kaak t.g.v. een aanrijding dus hij zit hier nog wel even.

Gezellige konijnentuin, is dat een eufemisme voor grote konijnenrommel? :lol: dat is het voor ons gevoel meer :p maar hopelijk duurt het niet lang meer voor de nieuwe flats er zijn, we hebben gisteren de materialen nog een laatste keer doorgesproken en besteld.  

• Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ohhh wat zijn ze leuk allemaal @Dollie. Op zulke momenten baal ik echt dat we niet nog een derde slaapkamer hebben voor een tweede koppel :lol:. Christopher is inderdaad wel echt een plaatje, maar de anderen eigenlijk ook :love:

Leuk ook trouwens om een beetje te zien hoe de opvang er bij jou uitziet! Ik had er niet echt een goed idee bij. Ben benieuwd hoe het er strakjes uit ziet als je de flats hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Dollie:

Helaas waren de omstandigheden inderdaad dusdanig dat afstand doen de beste optie was, al was dat natuurlijk een hele moeilijke beslissing. Het voelt een beetje raar om er verder wat over te zeggen, maar het gaat wel goed met haar hoor. 

@EveeKansas en Colorado zitten al samen in een groepje voor je je kan ze zo kant en klaar ophalen :'D Christopher is herstellende van een breuk in zijn kaak t.g.v. een aanrijding dus hij zit hier nog wel even.

Gezellige konijnentuin, is dat een eufemisme voor grote konijnenrommel? :lol: dat is het voor ons gevoel meer :p maar hopelijk duurt het niet lang meer voor de nieuwe flats er zijn, we hebben gisteren de materialen nog een laatste keer doorgesproken en besteld.  

Ik kan me voorstellen dat het een heel erg moeilijke beslissing was om afstand van ze te doen... Nee, daar kan jij verder niks over zeggen, dat begrijp ik helemaal. Ik ben wel blij om te horen dat het verder wel goed met haar gaat (schrok er een beetje van). Doe haar de groetjes :bloem:

Juliët vond ik altijd al een schitterend konijntje :$ Verder vind ik Christopher, Washington (en ok Texas, alleen kijkt Washington op de foto's schetiger ;p) en Minnesota leuk om te zien. 

Haha, nee gezellige konijnentuin is geen eufemisme voor grote konijnenrommel. Meer in de zin van dat het gezellig is om al die levende wezentjes in de tuin te zien, uiteraard wel even voor het gemak buiten beschouwing latend dat ze daar niet voor de lol zitten en dat het héél veel werk is... Fijn dat de materialen voor de nieuwe flats nu besteld zijn. Het is vast te kortdag om de flats af te hebben voor de grote zomerintocht, of is dat toch wel het plan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is wel mijn hoop... Maar we gaan ze niet zelf maken dus het is niet aan mij. Scheelt misschien wel dat het Noorden heel laat vakantie heeft dit jaar. Al ligt de eerste piek van gedumpte konijnen meestal in mei..

En het zijn wel veel keutels maar niet zo veel hoor Evee :o

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

In de categorie 'Er is altijd wel wat..' -.-' Toos wilde vanochtend niet eten, maar ze reageerde nog wel erg enthousiast en kon niks aan haar ontdekken dus besloten even af te wachten. Vanavond nog niks, ondanks verschillende soorten brokjes, groen, wortelhap.. (viel allemaal wel in de smaak bij Pax ;)) dus net maar apart gezet. Buik is wel wat hard maar verder nog altijd niks bijzonders, poept en plast naar behoren en is actief.. Kiezen zijn een maand geleden nog gedaan en zagen er toen best wel goed uit (zeker vergeleken met de eerste keer in november). Toch maar pijnstilling.. Natuurlijk zit mevrouw tien minuten later wel van het gedroogde fruit (haar grote favoriet) en paardenbloemblad te snoepen. Ik ben er nog niet over uit of ik nou voor de gek gehouden wordt of dat er echt wat is xD

toos3.jpg

toos2.jpg

toospax3.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .