Ga naar inhoud

Joy spam topic

Aanbevolen berichten

• Reacties 1,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Populaire berichten

Hoe vaak moet je zo'n konijn eigenlijk wassen..?

Mars kreeg een poef voor mijn verjaardag.     Correctie. Lumi kreeg een poef voor mijn verjaardag.

En??? Lijkt ie een beetje op mij?   Oh... Nice nose you got there, sir... Would be a shame if something were to... happen... (in)to it...   Oh, baas, ik zette 'm alleen

• 2 weken later...

Eén van de problemen met Mars koppelen was natuurlijk het eten. Sinds afgelopen voorjaar is Mars steeds meer zelf gaan eten, voor mij fijn want voeren is veel werk en voor hem ook, want zelf kunnen bepalen wanneer je wat eet is toch wel zo fijn. Niet dat hij niet priiiiima in staat was om bij baas te melden dat hij honger had 🙄 maar daar heeft hij 's nachts en als ik weg ben niets aan natuurlijk. Nu is het zo da Mars critical care gemengd met fruithap eet en het is natuurlijk niet wenselijk dat Lumi dat eet, voor haar is het heel belangrijk dat ze voldoende hooi eet. 

Gelukkig is Mars héél slim (en dat zeg ik niet alleen omdat het mijn konijnenkind is 😂) dus de oplossing bleek vrij simpel:

Een hokje met een kattenluikje op chip, waar Mars wel in kan en Lumi niet.

Om het te testen voordat ik een tafeltje kapot ging zagen begonnen met een doos (het luikje had ik gelukkig nog). 

• Vind ik leuk 3
Link naar bericht
Delen op andere sites

Lumi snapt er helemaal niks van, toen de doos een keer open (en natuurlijk leeg) was ging ze naar binnen en keek ze echt van huh, wat vindt die kerel hier zo leuk aan 😂 meestal heeft ze er geen interesse in, maar als je baas op de grond zit te filmen moet je natuurlijk wel present zijn.

• Haha 2
Link naar bericht
Delen op andere sites

Wij chippen alle opvangkonijnen dus Mars heeft inderdaad een microchip onder de huid. In dit geval standaard al, maar anders zou ik het ook zeker aanraden t.o.v. een bandje. 

ACtC-3fvJteuux7ajHC6LV_qzW55EEcC1G1oc5snzCOjMUOo9tFfRP1ifR0mBta5y2NKXlsIHjaUcqi2ng7emAlkH_9f05McQXzHeL3RyfdWtgtFLlo7B5UGhvx-2tkTuEZsKL8UNp7YV9-8lU1o8bnCl9A3=w1380-h777-no?authuser=0

Mars heeft natuurlijk geholpen het huis in elkaar te zetten.

aangepast door Dollie
  • Vind ik leuk 1
  • Haha 3
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weken later...

Image may contain: food

Het BB pakket van november kwam vlak voor 5 december aan, dus de konijnen hadden afgelopen zaterdag ook een beetje Sinterklaas 😄 Snuffie vond het vooral mooi om z'n water elke keer te kleuren met die geel/oranje hangers 🙄 ieder z'n hobby...

• Haha 3
Link naar bericht
Delen op andere sites

Niet echt veel, het is vrij rustig op het moment. We houden ook wat ruimte vrij voor konijnen van een andere opvang die tijdelijk gaat sluiten. Om de één of andere reden werken de foto's van de website niet meer als ik ze hier op het forum probeer te plakken dus foto's delen is wat lastig dan moet ik ze dubbel uploaden.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ben je nog wel gewoon aanwezig voor het kerst-donatiepakket van deze maand, ik zag dat de opvang eerder dicht is gegaan namelijk?

Ik heb voor de secret santa verzenlabels wel wat veranderd aan de bijlagen, maar daardoor zijn nu meer bestandstypes toegestaan als bijlage hier op het forum (ik moest pdfjes verzenden). Dat is het enige wat ik aan de instellingen voor bijlages heb veranderd. Dat zou dus geen effect moeten hebben als je foto's via een link / externe hosting plaatst.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja hoor ik woon hier nog steeds gewoon 😁 en de konijnen ook uiteraard. We zouden sowieso vanaf 24 december t/m 3 januari dicht gaan. Het is nu nog allemaal zo onduidelijk wat wel en niet mag voor opvangen/asielen en daarnaast vind ik (voor zo'n korte periode) herplaatsingen niet essentieel. Dus dan maar een week eerder dicht. Begin januari gaan we kijken of we weer met koppelvakanties en aan de deur afgeven open gaan of dat we de gehele lockdown dicht blijven. 

Het is al een tijdje zo, misschien ligt het wel aan mijn host. Dit krijg ik dan:

snuffie2.jpg

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .