Spring naar bijdragen
Dollie

Joy spam topic

Recommended Posts

De website weer geupdate met nieuwe foto's 😄

willow2.jpg

Willow

prins2.jpg

Prins

forrest2.jpg

Forrest

timothy.jpg

Timothy

moo.jpg

moo3.jpg

Moo

juus.jpg

Juus

toet.jpg

Toet

toni3.jpg

Toni

heather3.jpg

heather4.jpg

Heather

yara3.jpg

Yara

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nou, op de foto is dat uiteraard niet echt te zien maar Toni is een stuk kleiner dan Luz en Lumi. Luz en Lumi zijn echte Hollanders en Toni is een soort namaak 😂 weer te groot voor de kleurdwerg met Hollandertekening (en ik geloof ook niet dat die al in deze kleur gefokt wordt, ik weet niet eens zeker of ze de effen kleuren al wel erkend hebben) dus waarschijnlijk gewoon een kruising. Maar het is wel toevallig dat je over Toni en familiebanden begint want ik heb dus nóg zo'n net-niet-Hollander in de opvang, zelfde formaat, zelfde kleur... En zelfde leeftijd... Afgestaan door andere eigenaren, totaal andere redenen, maar wel ongeveer tegelijkertijd.

mir3.jpg

Mir, geboren 21-10-2019

toni.jpg

Toni, geboren 16-10-2019

Voor zover ik kan achterhalen zijn ze wel beide in een dierenwinkel in Groningen gekocht, maar niet in dezelfde. Ik vind het echt mega toevallig, vooral omdat de geboortedatum maar 5 dagen scheelt. Het is natuurlijk niet ongewoon dat mensen een konijn kopen en dan zelf de geboortedatum uitrekenen als er bij aangegeven wordt: X weken oud, i.p.v. een exacte geboortedatum. Als het ene konijn een paar dagen later gekocht is dan de andere dan zou dat het verschil verklaren. Als ze niet uit hetzelfde nest komen dan zijn ze toch op z'n minst familie lijkt me, afkomstig uit dezelfde groothandel o.i.d.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 uur geleden zei Pablo&Lola:

Wat een leukerds allemaal weer. 🥰

Is Toni een verre neef van Luz & Lumi? Hij past er perfect bij, haha.

Ik had precies hetzelfde idee. Hahaha.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Afgelopen weekend heeft @Huiself een lading cat cubes die ik via Marktplaats op de kop getikt had opgehaald en langs gebracht. Ik ga een petitie starten voor het omdopen in bunny cubes want die dingen zijn echt zo'n hit.

ACtC-3f5xyno4BhRhPtQ8rFSE04OqfHvc30B3B39X5VdcL2PgwNhGZaJJe-HT07B83VuxyrhRTfiGkm4vZHOlbJdi_Ac5mlUibMyqZjC0V9FDT9tnBPytFp0S0h722XRmPtxqaRX206V3nWiyVdQK7IlRiqW=w1628-h915-no?authuser=0

Summer moet het even goed bekijken...

ACtC-3cN6oOVKnm14UoJ6mn_d0wEgBRogXeZ_3QBDNKLauiCFs5Y2u9BqZHomGNIrI316bL6rnzUzsSc5Jm2nJHQEbYLhL8-XEM55IxladqCbwPdIj7jhu2DImxCWRIVjS_odk06emms42L-wpeq7haMInRI=w516-h915-no?authuser=0

China niet die vindt het gelijk fantastisch.

ACtC-3etKal8DxEdS0bcH_0I1gTtSAkIlDStZronw2w9abc0ale3cv-GOPQWGj9lK0X9ZU8xnatLMuhw1BzMWTnf9KwZAyBAFxACTOxla_PV2ys5vnBUj6D3s2-ugHCeh4x8-zwnWmC7NSqUk0c73_cN56_r=w1628-h915-no?authuser=0

's Avonds spot ik Day er al in en Job (voor op de foto) die in de rij staat 😂

ACtC-3fiMIyPzyr7PHItWny1NQxvqSxVBct8Nd3u1KIEpfWOUrvXYI8ylYR9R0VkM0Fp1Ugh2SG0QHpEFQFzPmEacwCzNp-0O-fYBmgOwVP-VJUvuCBXWPJBers1Tqvri_ZzwHu0Ogz1ONqgfOJZDLr51XiF=w516-h915-no?authuser=0

Baas eentje is niet genoeg Tan zit er met z'n dikke billen in en wij willen ook allemaal.

ACtC-3fYmXiZsXh_fo-gl9NyPv3k0ogbN3mcm-h6vKSyLsDqf_dlSk-Wg_9uv0ZYkR3fUNCYINF7NzqCG-uwiGRmy1mWKZMvuqK98Oqj-ksYVhSMgWvcO3Xt9GoKp8rRZmiCAY8Kj-EXPv4gZf8YORTz3Hgc=w516-h915-no?authuser=0

Ideaal die openingen, gewoon je kop naar buiten steken voor je ontbijt.

ACtC-3eU8KHsrNhYfj5VSIs0H9GZP99USE1yjJ_Jf2rhU4W1kwDfrfKoj7SGWiDdbHRZch7-FtaymzujMY0lQ5K1xFHpbDKOtpQ04SjZbQ4Zp_EqmBW2L9XFVxHCRim7OMaUET_m3j9Z5uA5gYJpdmHARz-o=w516-h915-no?authuser=0

Dali en Job, Job is er echt niet uit te slaan, negen van de tien keer als ik ga kijken zit Job er in 😛 

ACtC-3ecXkbSJWJQmEwtcemDLG5DOWuCSoUwEW-cBWse1FZhDIoZppPgJc043PZ7FcSd7Qw6GCZoSxn1L7bfK7GTvJXaIy4e4OC7INXS2vejWdyVX7U6JiSplWdHIDW_YEM0wMH3tUau2R932x169h80vzsO=w1628-h915-no?authuser=0

Ook nog een gewoon leuk plaatje van Dali en Job ❤️ 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat een succes zeg! Ontzettend leuk om ze zo te zien. 

In België zijn ze al omgedoopt in Rabbit cubes 😄

Daar kwam ik ze tegen op de website van Happy Rabbits and Friends.

@Evee misschien een leuke aanvulling in je webshop.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Daar ben ik nog niet helemaal over uit, ze zijn volledig van plastic dus ik verwacht dat ze er wel goed tegen kunnen maar ze zijn niet volledig dicht aan de bovenkant. Ik denk dat ze in een onoverdekte ren dus minder fijn zijn. Die op de foto's hierboven zijn de eat/play versies die een open zijkant hebben. Ik heb ze met die open kant naar beneden gezet, zodat er geen bodem in zit. Zo hoef je de cube zelf in principe niet schoon te maken, alleen de bodem er onder samen met de rest van het hok. Als je 'm op dezelfde manier in een ren zet zou eventueel regenwater gewoon weg moeten kunnen lopen denk ik, maar ik heb dat (nog) niet getest. Als je 'm op de gewone manier neer zet of de sleep versie gebruikt dan vrees ik dat er wel water in zal blijven staan.

De bovenste is volgens mij de play (maar de eat en play zijn exact hetzelfde als je de losse onderdelen er af haalt) en de onderste is een sleep, die ook aan de achterkant dicht is. Ik kwam er wel achter dat je van de sleep ook de zijkanten er af kan halen overigens. 

mars at cube.JPG

ACtC-3cT4SqU5Lfuy5AB8IRGe2GByp0vDKgXsAeR6hTFtUaapK-gEok61-ROiOqWu1Y9lrEVadXwZZhVVK3txHgO1szXEUQ9sAvD7vKMDDHHcOeEE-jYHf-s1fXN-Wn7hFfUyNYmpkwWDztjhQYCnIQsaHTV=w1628-h915-no?authuser=0

bewerkt door Dollie
  • Vind ik leuk 2
  • Haha 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 31-8-2020 at 11:41 zei Dollie:

ACtC-3cT4SqU5Lfuy5AB8IRGe2GByp0vDKgXsAeR6hTFtUaapK-gEok61-ROiOqWu1Y9lrEVadXwZZhVVK3txHgO1szXEUQ9sAvD7vKMDDHHcOeEE-jYHf-s1fXN-Wn7hFfUyNYmpkwWDztjhQYCnIQsaHTV=w1628-h915-no?authuser=0

Mars is echt de beste verkoper van de cubes! Mocht @Evee ze ooit gaan verkopen: Mars helpt wel (als hij niet slaapt 😆)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Haha, ik heb al gekeken of ik ze kan inkopen, maar ze komen bij een leverancier vandaan waar ik niet bestel.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Dollie: kun je de sleepversie ook op zijn kant zetten, dus met het roostergedeelte naar onderen zodat het meest dichte stuk aan de bovenkant zit? (Evt met laag stro erop) 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 uur geleden zei Ot&Sien:

@Dollie: kun je de sleepversie ook op zijn kant zetten, dus met het roostergedeelte naar onderen zodat het meest dichte stuk aan de bovenkant zit? (Evt met laag stro erop) 

Ik denk dat dat niet ideaal is met schoonmaken/nageltjes die er misschien toch in vast blijven zitten. Maar je kan als het goed is ook die rooster kant er af halen zodat je een open onderkant hebt. Ik zal straks wel even foto's maken hoe het er uit ziet dan. Ik denk dat ie op die manier buiten wel goed bruikbaar zou zijn. Moet zelf ook nog even proberen hoe en wat want het was niet in mij opgekomen om de zijkanten los te gaan peuteren, maar bij de cubes van afgelopen zaterdag zat één zijkant er los bij.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vandaag even gekeken maar de dichte kant kan er dus wél makkelijk af en de roosterkant niet. Da's jammer, want andersom was praktischer geweest. Ik zou het zelf niet fijn vinden om die roosterkant aan de onderkant te doen, tenzij je er misschien iets op legt (plankje o.i.d.), hoewel ik niet denk dat ze er snel aan vast zouden blijven haken of last van hun voetjes zouden krijgen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nieuwe konijntjes, dus nieuwe foto's 😁

marcel2.jpg

marcel3.jpg

Marcel

emiel.jpg

Emiel

vanessa2.jpg

Vanessa

noemie3.jpg

noemie2.jpg

Noëmie

milly.jpg

Milly

dexter_en_nova.jpg

Dexter en Nova

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Goed! Ze is keurig op gewicht, ik denk zelfs zwaarder dan d'r zus! Woensdag wordt ze gesteriliseerd. Alleen het hooi eten gaat nog mondjesmaat, wat al beter is dan eerst want toen kon ze het gewoon helemaal niet, maar toch. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat fijn dat ze zo is aangekomen en mag worden gesteriliseerd. Hopelijk wordt Lumi uiteindelijk ook net zo’n goede hooi-eter als haar zus. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites