Ga naar inhoud

Joy spam topic

Dollie

Aanbevolen berichten

Het verzoek om meer Matthijs-spam kan ik natuurlijk niet negeren.. En Matthijs werkt dolgraag mee aan spammen op zijn favoriete forum!

17093821_10210249779535760_531071988_n.jpg

Naast BunnyBunchen houdt Matthijs vooral van slapen:

matthijs.jpg

Spannende series kijken:

matthijs2.jpg

En dan natuurlijk gauw tegen baasje aan kruipen als het te eng wordt: 

matthijs3.jpg

Maar Matthijs is uiteraard niet het enige konijntje in de opvang dus ik heb nog veel meer te spammen! ;) Humberto Tan en Peter Rabbit bijvoorbeeld:

prtan4.jpg

Oude BB-bekende Pip: 

17028916_10210252745169899_19536081_n.jpg

En natuurlijk niet te vergeten onze eigen 007, James Bunny:

12038548_1500757596911602_44750818030943

Daarnaast is het een komen en gaan van allerlei super leuke konijnen die elk hun eigen verhaal hebben dat ik hier graag met jullie wil delen. Nog wat achtergrondinformatie:

Stichting Konijnenopvang Joy

Stichting Konijnenopvang Joy is gevestigd in Kolham (Groningen) en vangt jaarlijks zo'n 150-200 konijnen op. Deze konijnen worden gevonden en door de dierenambulance bij ons gebracht of afgestaan door hun eigenaar. Wij laten ze castreren, vaccineren en chippen en gaan dan op zoek naar een goed huisje. Soms is het helaas niet mogelijk om een konijn te herplaatsen omdat hij/zij ernstige/chronische gezondheidsproblemen heeft. Deze konijnen blijven bij ons in de opvang wonen. Sommige konijnen in dit topic zijn dus niet herplaatsbaar, maar de meeste konijnen zijn nog op zoek naar een nieuw huisje. Zie voor meer informatie over de opvang: www.konijnenopvangjoy.nl 

BunnyBunch donatiepakketten

Om de hoge kosten te kunnen dragen zijn we volledig afhankelijk van donaties. Dat kan op allerlei manieren, onder andere via de BunnyBunch webwinkel! In overleg met ons heeft BunnyBunch een aantal pakketten samengesteld met spulletjes die onze opvangkonijnen goed kunnen gebruiken. Voor een paar euro kun je al mee doen! Zie voor meer informatie: https://www.bunnybunch.nl/konijnenhokken/donatiepakketten.html

Natuurlijk delen we hier elke maand wat we hebben mogen ontvangen en wat de konijntjes er van vonden!

Matthijs

Voor meer informatie en updates over de ziekte van Matthijs:

Tot slot nog een leuk filmpje van twee broertjes die nog een mooi huisje zoeken ;) 

• Vind ik leuk 9
Link naar reactie
Delen op andere sites

Met Pip gaat het echt ontzettend goed, ze krijgt één keer per dag medicatie en is daardoor nagenoeg klachtenvrij. Deze zomer wordt ze alweer zeven, dat was ondenkbaar vier jaar geleden! 

Humberto Tan gaat hier door het leven als Tan, anders is het zo'n lange naam :-# in november is zijn vriendje Bob ingeslapen en eind januari Nayan, het vriendinnetje van Peter Rabbit. Dus de twee weduwnaars mochten samen verder. :hug:

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel erg leuk! 

Zijn Peter Rabbit en Pip niet jouw eigen konijnen? Ik meen me te herinneren dat ze in je eigen groepje van 4 hoorden, maar misschien haal ik namen door elkaar. 

Matthijs en James zijn echt geknipt voor hun reality soap carrière! Die foto van Pip is ook grappig haha. Mijn Pluis kan ook ongeveer zo kijken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee hoor, heb je helemaal gelijk in! Pip en Peter Rabbit zijn inderdaad eigen konijnen en wonen sinds 2010 en 2011 bij ons. Ze worden dit jaar allebei zeven. Mijn groepje van vier heb ik opgesplitst nadat Feline overleden is in 2014, toen heb ik Nayan uit de groep gehaald en aan Peter Rabbit gekoppeld. Pip zit sindsdien nog met Bram en Pax. Bram is in 2012 bij ons geboren en Pax is in 2012 met een hele grote groep jonge konijnen bij Opvang Konijnenparadijs binnengekomen en daarna bij ons komen wonen. 

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het pakket is vandaag aangekomen, geweldig zo veel leuks & lekkers voor de konijnen! Morgen of overmorgen, als iedereen weer een schoon hok heeft, ga ik uitdelen, maar Matthijs heeft alvast een voorproefje gehad. Het is vol enthousiasme ontvangen ;-)

matthijs5.jpg

matthijs6.jpg

matthijs7.jpg

mtthijs.jpg

En nu is ie moe ;-)

matthijs4.jpg

• Vind ik leuk 7
Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uur geleden zei MichelleloveElmo:

En als extra twee speeldozen er bij. En die met gras vind ik echt super cool!

Menn Wat gaat de tijd snel. Zijn pip en bram al weer zo oud! 

Ik zat me net te bedenken... Sandy is volgende maand ook al weer 9....

De tijd gaat inderdaad zo hard! 

Helaas wel pech voor Pax, roep ik hier net nog dat het zo goed met ze gaat, zit hij vanochtend opeens onder het bloed en is niet duidelijk waar het nou precies vandaan komt. Aangezien het drietal vrolijk samen op hun ontbijt zat te wachten voorzie ik daar geen problemen mee, maar ik zat al langer te twijfelen of ik Pax niet beter aan Toos kon koppelen en dit was wel aanleiding om de knoop door te hakken. Pax is sinds ongeveer 2,5 jaar doof, wat helemaal geen ramp is maar hij leeft sindsdien wel wat in z'n eigen wereldje en met name met de energieke Bram kan ie eigenlijk niet echt mee komen. Buiten in een grote (onoverdekte) ren zitten is voor hem ook niet optimaal, het is niet het meest snuggere konijn en ziet niet echt in dat er nog 2m2 aan droog stro is dus dat het dan niet zo handig is om net op die halve vierkante meter die natgeregend is te blijven zitten. Toos is veel rustiger en zal door haar medische verleden waarschijnlijk ook moeilijk of niet plaatsbaar zijn, dus zij moest natuurlijk sowieso ook een vriendje en omdat zij ook zo'n slome doos is zat ik daar ook al over te dubben wat de beste match zou zijn. Wel jammer, het was toch ook wel een heel leuk drietal. 

Pax en Bram samen: 

16729508_1932615353627314_15680887591234

• Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Toos is vorige week eindelijk gesteriliseerd, eerst kon dat natuurlijk niet qua conditie en daarna moest ze tot twee keer toe wijken voor andere (dringendere) ingrepen op onze operatieplanning.. Niet eerlijk voor Toos, maar ja. Toos is in oktober bij ons gekomen en had toen olifantstanden, E. cuniculi en coccidiose. Later is ze bijna in een kies gestikt omdat haar kiezen half los zaten/rot waren en overal haken. Haar achterhand blijft erg zwak, ze kan wel goed lopen hoor maar het is geen konijn dat bijvoorbeeld samen met James kan loslopen en een dominant vriendje dat gaat rijden zou ook funest zijn. Ze heeft ook nog eens een hele slechte vacht die ze zelf natuurlijk zonder (goede) tanden ook minder goed kan onderhouden. Gelukkkig waren haar kiezen inmiddels een stuk minder dramatisch dan in november. Alleen één ondertand is niet helemaal goed verwijderd, maar brak nu ook gelijk weer af toen de dierenarts een tweede poging deed.. Daarom was herplaating toch al niet een hele reële optie dus het leek er al op dat ze zou blijven, maar ik wilde de knoop pas doorhakken nadat bij de st erilisatie haar kiezen weer bekeken waren. 

AUPzipiWWvNkpmlHUXzwHu455X-ew8PBr_advux3

Nog wat Matthijs spam.. Die ligt nu zo bij mij.. En ja, zo ligt ie volledig vrijwillig uit zichzelf gerust een uur te slapen :') 

matthijs9.jpg

• Vind ik leuk 8
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aww... Mathijs is maar verwend. :hug:

Dat is even schrikken met pax zeg! Waar zat het bloed? Denk je van een bijtwond? 

Ik kan mij Toos inderdaad ook nog herinneren.  Krijgt/ heeft zij een permanent plekje in de opvang? Voor haar misschien wel prettig om met pax te gaan samen leven. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uur geleden zei Evee:

Aww... Mathijs is maar verwend. :hug:

Dat is even schrikken met pax zeg! Waar zat het bloed? Denk je van een bijtwond? 

Ik kan mij Toos inderdaad ook nog herinneren.  Krijgt/ heeft zij een permanent plekje in de opvang? Voor haar misschien wel prettig om met pax te gaan samen leven. 

Het bloed zat op z'n rug/schouderbladen en aan z'n oor, nu leek het ook vanaf z'n oor te komen maar het ziet er helemaal niet uit als een bijtwond. Gewoon heel raar dus. Hij was bovendien gewoon in z'n mandje blijven zitten terwijl het blijkbaar net erg naar binnen regende dus hij was nat en dan nog dat bloed, zag er echt heel zielig uit. 

Over Toos heb ik lang lopen twijfelen of ze permanent zou blijven, maar ja zoals in het café al wel eens besproken.. Al die gezonde konijnen in opvangen, dan neem je niet het konijn dat kan kwartetten met alle aandoeningen die ze heeft (gehad). Het is niet realistisch om zo'n konijn nog te willen plaatsen en hier is ze qua medische zorg op de juiste plek. Ik heb persoonlijk echt helemaal niks met Toos dus had zelf ook liever een ander konijn uitgezocht :-# mag ik eigenlijkn iet zeggen he :lol: ik vind zelfs haar naam vreselijk! Sorry Toos ik ben een heel slecht baasje ik weet het! Gelukkig kun je niet lezen. :-#:angel:

8 uur geleden zei Lienappelsien:

Ik vind Toos een leuke dame. Ze heeft wel een hoop meegemaakt qua gezondheid. Echt super wat jullie voor haar hebben gedaan. (Y) Hopelijk komen er nu rustigere/fijnere tijden en kan ze gaan genieten van het gezelschap van een rustig maatje.

Die Matthijs. Hij krijgt nog sterallures!

Die heeft ie allang! 

• Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Arme Pax, zo onder het bloed. Maar gelukkig dat hij er zelf weinig last van lijkt te hebben.

Soms heb je niets met een konijn, maar groeit er later alsnog een klik. Met Binky had ik vroeger echt niets. M'n ex had haar uitgezocht. Ze had vroeger een heel pittig karakter. Ze beet in mijn voeten, knorde als je in de buurt kwam. Maar juist daardoor heb ik wel meer tijd in haar moeten stoppen en is er toch wel een band gegroeid. En tja, onkruid vergaat niet haha, ze is natuurlijk precies het konijn dat het langst leeft, zul je altijd zien. 

Maar ik vind Toos wel een leuke dame om te zien. En haar naam klinkt ook wel gezellig haha. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toos heeft zo weinig uitstraling en karakter, ik heb niet zo veel met dat soort konijnen. Maar wellicht bloeit ze op met een maatje en meer ruimte, haar leven hier is tot nu toe ook niet zo leuk geweest natuurlijk. Het maakt ook niet uit, ze is niet minder welkom natuurlijk. Haar naam zou eigenlijk Toos Tandloos worden :lol:

Groot probleem in de opvang! Iemand heeft een gat in de zak paardenbloembladeren geknaagd! :O :O James bewaakt de zak nu met zijn leven. Hij heeft helaas geen idee wie de dader is.

Z02URKw07dPOMeVogqHUkhQRVyBGmXuChCM_eE6s

Let niet op de zooi, gisteren begonnen met schoonmaken en halverwege gestopt xD

• Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .