Ga naar inhoud

epilepsie / lichte hersenbloeding bij konijn??


liindaatjuh

Aanbevolen berichten

Hallo! 

Ik heb een dwergkonijn van 10,5 jaar oud die vandaag een soort aanval heeft gehad. Het ene moment huppelde hij rond, zo'n 5 minuten later zag ik hem half zitten/liggen in zijn kooi. 
Ik zag meteen dat hij niet normaal zat dus ik heb hem uit zijn kooi gehaald. Hij huppelde weg, maar hij was zijn oriëntatie kwijt en viel om. 
Toen ik hem overeind hielp ging hij met zijn voorpootjes vooruit tegen de grond liggen en hij ademde behoorlijk snel en hij leek het echt wel even zwaar te hebben. Als ik hem een paar stappen wilde laten zetten schommelde hij helemaal heen en weer.
Na zo'n 10 minuten werd zijn ademhaling rustiger en de dierenarts aan de telefoon zei dat ik even af moest wachten en inderdaad huppelde hij weer vrolijk weg, alsof er niks gebeurd was.
Is iemand hier bekend mee ????  
Volgens de dierenarts kon het een epileptische aanval zijn, maar ik lees ook weer verhalen over lichte hersenbloeding...  
Aangezien het al een oudje is ben ik natuurlijk erg voorzichtig met hem!  
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu ook een konijn in huis met epileptische aanvallen en zij reageert heel goed op medicijnen voor EC. We hebben ook geprobeerd om medicijnen tegen epilepsie te geven, maar dat sloeg niet aan. 

Een hersenbloeding zou natuurlijk ook kunnen, maar als het nog een keer gebeurd zou ik wel terug gaan naar de dierenarts, want dan is het waarschijnlijk iets anders

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .