Ga naar inhoud

Keutelkettingen en slecht eten


Snuffieduffie

Aanbevolen berichten

Zucht, Snuffie is net bekomen van een gasvorming drie weken terug en nu begint hij plots weer minder te eten en erg selectief.

Hij was de laatste drie weken zo gelukkig en at als een gek en nu plots is het weer slechter. Hij is langharig en heeft af en toe eens last van een keutelketting, maar nu zijn het echt enkel keutelkettingen. Ik heb al gelezen dat Prozyme hierbij kan helpen.

Iemand enig idee waar je dit in België kan kopen? ik vind het niet op webshops en wil niet nog dagen op een levering vanuit Nederland moeten wachten. Als iemand nog andere tips heeft, graag! Ik wil zo graag dat mijn lieve Snuffie gezond blijft.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja! Dat enzym wat de haren afbreekt breekt dus ook andere lichaamseigen cellen af. Zeker als je konijn dan al een verstopping heeft en het blijft lekker lang in de maag heb je best een groot risico op een maagzweer. Ik kwam er ook toevallig van de week achter toen ik artikelen zat te lezen voor mijn onderzoek

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uur geleden zei Snuffieduffie:

Zucht, Snuffie is net bekomen van een gasvorming drie weken terug en nu begint hij plots weer minder te eten en erg selectief.

Hij was de laatste drie weken zo gelukkig en at als een gek en nu plots is het weer slechter. Hij is langharig en heeft af en toe eens last van een keutelketting, maar nu zijn het echt enkel keutelkettingen. Ik heb al gelezen dat Prozyme hierbij kan helpen.

Iemand enig idee waar je dit in België kan kopen? ik vind het niet op webshops en wil niet nog dagen op een levering vanuit Nederland moeten wachten. Als iemand nog andere tips heeft, graag! Ik wil zo graag dat mijn lieve Snuffie gezond blijft.

 

 

Op zich zijn kettingkeutels niet zo erg, de haren komen er dan dus wel uit.

Wat ik zou doen is extra natte groenten geven (als hij goed tegen groente kan) en heeeeel veel hooi. Minder desnoods even met biks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei HildeR:

Op zich zijn kettingkeutels niet zo erg, de haren komen er dan dus wel uit.

Wat ik zou doen is extra natte groenten geven (als hij goed tegen groente kan) en heeeeel veel hooi. Minder desnoods even met biks.

Ik probeer hem witlof te geven, vindt hij normaal suuuuuper lekker, maar zijn eetlust is ook beduidend geminderd. Hij eet ook niet meer van zijn biks.

Loof van de wortels en bladpeterselie eet hij nog wel wat van. Ik dwangvoeder hem nu ook wat bij zodat de haren hopelijk verplaatsen en met zijn keutels er uit komen... Fingers crossed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei Sanne1993:

Ik zou persoonlijk oppassen met dat soort dingen, die stofjes kunnen namelijk ook een maagzweer geven, (vooral als er al sprake is van verstopping) en dan ben je verder van huis. 

 

Echt? Ik was niet van plan het heel vaak te geven, maar enkel als hij last heeft zoals nu. Jij zou het niet doen dan? Is er iets anders wat goed werkt dan?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minuten geleden zei Snuffieduffie:

Ik probeer hem witlof te geven, vindt hij normaal suuuuuper lekker, maar zijn eetlust is ook beduidend geminderd. Hij eet ook niet meer van zijn biks.

Loof van de wortels en bladpeterselie eet hij nog wel wat van. Ik dwangvoeder hem nu ook wat bij zodat de haren hopelijk verplaatsen en met zijn keutels er uit komen... Fingers crossed.

Dan denk ik dat je meer nodig hebt bv cisaral/metocloral drops maar dat zou ik even met je dierenarts overleggen als je niet bekend bent met die middelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden zei Sanne1993:

Ook daarvan is geen werking bewezen, maar dat is in ieder geval ook niet schadelijk

Behalve voor je meubels :lol: Ze worden er hier helemaal dol van. Maar ik heb wel het idee dat het werkt, hopelijk doet het bij jou ook wat. Een zak is niet duur verder, dus het proberen waard :-)

5 minuten geleden zei HildeR:

Dan denk ik dat je meer nodig hebt bv cisaral/metocloral drops maar dat zou ik even met je dierenarts overleggen als je niet bekend bent met die middelen.

Ja ik vind het ook niet super optimistisch klinken. Ik zou de dierenarts in ieder geval bellen voor advies en eventueel inderdaad voor een dosering cisaral/laxatract/andersoortiglaxeer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Sanne1993:

Het wetenschappelijke artikel waarin ik het heb gelezen kan ik niet meer vinden, maar ik heb hier wel een linkje naar een wiki pagina. Misschien niet een heel betrouwbare website, maar in dit geval staat er een prima bronvermelding bij

http://wabbitwiki.com/wiki/Gastrointestinal_stasis

@HildeR @Evee

Dankje, 1tje om op te slaan :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .