Ga naar inhoud

Algemeen inentingen topic 2017


Evee

Inentingen  

86 leden hebben gestemd

  1. 1. Laat jij jouw konijnen inenten?

    • Nee
      14
    • Alleen één of enkele keren na aanschaf
      6
    • Alleen tegen myxomatose en VHS/RHD-1
      0
    • Alleen tegen RHD-2
      0
    • Ja, jaarlijks tegen Myxomatose, VHS/RHD-1 en RHD-2
      66


Aanbevolen berichten

Heb jaarlijks ingevuld alhoewel ik de konijnen halfjaarlijks laat inenten tegen Myxo - rhd1+2. Dit doordat er meerdere konijnen in de opvang terecht komen en ze zo een besmetting wil vermijden. Tevens wordt iedere nieuwkomer meteen gecontroleerd door de d.a en gevaccineerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga straks weer heen voor inenting. Daarna moet ik me hier eerlijk gezegd nog even in verdiepen wat voor mijn nieuwe binnenkonijnen het beste is en hoe ze reageren op een dierenartsbezoek.
Inenten deed ik altijd bij mijn vorige konijnen totdat Knijster na twee keer toch iedere keer wat kreeg (verstopping) na een bezoek. Het gaf hem ook ontzettend veel stress waardoor ik heb besloten dat het voor hem niet prettig was en het risico laag was op een flat. Inmiddels is dat alweer 5 jaar geleden en ik wil me er nog opnieuw in verdiepen wat de huidige voor- en nadelen zijn van het inenten van binnenkonijnen.

Ik hou er altijd rekening mee dat de schoenen uit gaan in de garage na een wandeling door het bos, of ze nu zijn ingeent of niet. Voel ik me prettiger bij :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat is altijd een beetje een lastige afweging dan he. Misschien kan de dierenarts je ook wel helpen bij dat vraagstuk. En even kijken hoe het gaat inderdaad. Denk dat het ook uitmaakt waar je flat precies staat... Ons gebouw staat aan een park waar veel wilde konijnen zitten, dus onze oude dierenarts gaf heel duidelijk het advies om in te enten zodra het kon en schoenen altijd schoon te maken als we van buiten kwamen. Maar als er weinig grasveldjes/parken/etc om je gebouw zijn, wordt de kans natuurlijk alweer een stuk kleiner dat je wat aan je schoenen hebt hangen. En als je ze dan gewoon schoonmaakt als je wel naar het bos geweest bent...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat we de forumregels moeten aanpassen :P 'We staan niet achter het vermeerderen en stekken (enten) van ....' Haha!

Oh en hier wordt ook alles gevaccineerd. Een kleine moeite om zeer dodelijke ziektes te voorkomen doe ik graag; ik zou mezelf het leed en de dood van mijn konijnen nooit vergeven als ik het zo makkelijk had kunnen voorkomen. Plus dat ik natuurlijk zelf in een omgeving werk waar veel zieke dieren komen (en niet alles is gevaccineerd), dus ik wil dat niet overbrengen op mijn eigen dieren.

  • Vind ik leuk 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Mijn konijnen zijn vandaag weer ingeënt voor zowel myx/vhs1 als vhs/rhd-2. Mijn dierenarts was gelijk zo lief om mee te werken aan een slow-motion inenting voor Joris, zodat ik hem goed op de foto kon zetten voor hier op de website haha :)

  • Vind ik leuk 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kreeg al commentaar van mijn dierenarts "vroeger had je toch echt meer konijnen, ik weet nog dat het altijd een hele verhuizing was als je voor inentingen kwam" haha. Tja, op z'n meest had ik er 8. Nu nog maar 2. En dan ook nog 2 van die ukjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De mijne zijn alle 4 24 mei aan de beurt, voor de Myxo-rhd1 en de rhd2. De rhd2 moeten ze alle 4 hebben, Daisy en Pluis moeten de myxo-RHD1 hebben, maar ik doe Nora en Goofy er ook meteen bij

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .