Ga naar inhoud

Voeten

DavidenGoliath

Aanbevolen berichten

Hallo! 

Misschien kan iemand me helpen want ik weet het niet meer... Boomer is gek van voeten! Rondjes eromheen rennen, achtervolgen.... dit is allemaal niet erg maar het bijten in de voeten wel. Soms echt hard. We hebben al geprobeerd om hem aan te leren dat dit niet mag maar hij blijft het doen. Begint echt vervelend te worden nu. We kunnen niet in de zetel gaan zitten of meneer zit aan onze voeten :P Maar goed dat hij voor de rest een schat van een konijn is en dit compenseert haha. Iemand een idee hoe we het hem alsnog kunnen afleren? 

Groeten en knuffels, 

Baasje en Boomer 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Boomer is gecastreerd, ondertussen 5 maanden geleden. In april gaat hij 1 jaar worden. Boomer is alleen, heb een 2tal maanden geleden geprobeerd om er een nijntje bij te zetten maar dit was niet succesvol, hij was te wild met het beestje, heel de tijd erop rijden. Rondjes rondrennen bijten een beetje zoals bij mijn voeten! Had al naar de dierenarts gebeld en gevraagd als er misschien iets kan fout gelopen zijn met de castratie maar zij vertelde mij dat dit ook te maken kan hebben met de dominantie van Boomer.

Het is ook zo wij hebben in de living een grote pluizige mat bij de zetels, Boomer ligt daar het liefste op, op de vloer gaat hij niet graag tenzij hij zelf op verkenning gaat. Als ik op de mat ga zitten komt hij meteen aangelopen, op me zitten rond me lopen maar als ik dan in de zetel ga zitten stopt dit gedrag ookal ligt hij langs me of loopt hij op de zetels. Zijn interesse om te knuffelen is dan ook veel kleiner tenzij ik hem bij mij op de schoot neem. Maar vanaf het moment dat ik mijn voeten op de mat zet bij hij erin. (Niet alleen bij mij maar ook met mijn vriend)

En de laatste tijd als het meneer niet aanstaat durft hij ook wel te stampen en te knorren en boos zijn kooi in te rennen terwijl er helemaal niks aan de hand is... Aandacht krijgt hij echt wel voldoende, ben er ook als ik thuis ben constant mee bezig. Als ik werken ben laat ik de kooi tegenwoordig ook gewoon open zodat hij zijn pootjes lekker kan strekken als hij wil. Hij heeft ook veel speelgoed, dus weet echt niet waaraan dit gedrag kan liggen.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Was het konijntje wat je bij Boomer geprobeerd hebt een jong diertje van 2 of 3 maanden? Meestal gaat het beter met een wat volwassener maatje. Bij een konijnenopvang kunnen ze je daar goed bij helpen. Jullie kijken wat voor soort konijn Boomer is en daar zoeken jullie een passend vriendinnetje bij. De mensen van de opvang kijken hoe Boomer op het konijn reageert en schatten zo in of ze ook echt bij elkaar passen. Zo heb je veel meer kans op een leuk konijnenstel! Mensenaandacht is voor een konijn namelijk niet te vergelijken met konijnenaandacht; een maatje die jou echt helemaal begrijpt! Daar wordt een konijn heel gelukkig van!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weten jullie ergens in de buurt van Belgisch Limburg een goede konijnen opvang? Hier in genk is wel één maar toen ik erheen belde om te vragen wanneer ik met Boomer kon langskomen om hem een passend maatje te zoeken en ze al eens samen te zetten zei ze dat ze dat niet deed? Ze zei dat ze haar konijnen niet wil blootstellen aan konijnen die misschien besmet zijn met konijnen ziektes.... Ik moest het maar onmiddellijk mee naar huis nemen en als het niet ging terug brengen maar dat vind ik dan zo zielig voor het ander konijnen, koppelen lijkt me voor die beestje's al stressvol genoeg laat staan dat je het dan moet terug brengen omdat ze niet overeenkomen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hm dat is niet zo fijn. Is Boomer wel ingeënt tegen RHD1/2 en Myxamatose? Dat was voor Pip ook een voorwaarde om naar de opvang te mogen komen, voor zowel de bescherming van de andere konijnen als Pip zelf.
Maar goed, als ze je zelfs niet daar kennis zou mogen laten maken als ze gevaccineerd zijn zou ik maar zoeken naar een andere opvang.
Ik heb voor je rond gekeken, heb verder kennis over wat een goede opvang zou zijn, maar dit zag er wel redelijk goed uit? 
https://www.vogelenzoogdierenopvangcentrum.be/dwergkonijnen/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om een konijn daarvandaan zomaar mee te nemen is inderdaad niet ideaal. Bovendien zijn hun konijnen dan ook niet ingeënt denk ik? 

Ik weet alleen deze lijst:

https://www.bunnybunch.nl/informatie/cat/konijnen/post/konijnenopvang-asiel-lijst/

Heel leuk dat je er voor open staat! :) 

Als een goede opvang wat verder weg is kan dat op zich wel voor de konijnen. Het is voor het goede doel en het is voor zomaar een keer. Bijvoorbeeld 1,5 uur enkele reis gaat best. Boomer maakt die reis dan natuurlijk 2 keer (heen en terug).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .