Spring naar bijdragen
HamsterLover2002

Hoe voed je een hamster goed op vanaf het begin?

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Ik krijg misschien binnenkort mijn tweede hamster. Ik had hiervoor een dwerghamster die 2 jaar oud is geworden maar een half jaar geleden is overleden. Bijna van af het begin beet mijn hamster al en ik kon hem dat niet meer afleren, ik werd bang voor mijn hamster omdat ik heb niet meer vast durfde te houden doordat hij beet. Ik denk omdat ik nog redelijk jong was en nog geen verstand heb/had van hamsters heb ik iets fout gedaan waardoor ik hem heb aangeleerd om te bijten? Ik weet dit niet zeker maar ik wil dit bij een volgende hamster graag voorkomen en juist een goed band met hem opbouwen en vooral niet bang zijn voor hem omdat ik nog denk aan mijn andere hamster. Dus mijn vraag is hebben jullie nog tips? 

Groetjes hamsterlover2002

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Haal de hamster niet in de dierenwinkel maar bij een hobbyfokker. Hamsters die in dierenwinkels verkocht worden hebben over het algemeen niet echt een fijne, mensvriendelijke start. Hamsters van een goede hobbyfokker worden als het goed is tam gemaakt vanaf dat ze uit het nest kruipen. De kans dat zo een hamstertje bijt is veel kleiner.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Evee:

Haal de hamster niet in de dierenwinkel maar bij een hobbyfokker. Hamsters die in dierenwinkels verkocht worden hebben over het algemeen niet echt een fijne, mensvriendelijke start. Hamsters van een goede hobbyfokker worden als het goed is tam gemaakt vanaf dat ze uit het nest kruipen. De kans dat zo een hamstertje bijt is veel kleiner.

Hoi Evee,

Bedankt voor de tip! Weet u misschien een goede hobbyfokker? (In de buurt van Amersfoort of Gelderland?) Of kan je dat gewoon opzoeken?

Groetjes Hamsterlover2002.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik weet zelf geen goede hobbyfokker in die omgeving, het is voor mij alweer eventjes geleden dat ik hamsters had. Maar veel hobbyfokkers zitten op http://forum.dehamster.nl/

Misschien dat je daar een oproepje kan plaatsen of kan kijken of er nestjes zijn bij iemand in de buurt? Succes!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb zelf een herplaatser en die was al tam, had voor mij niet perse gehoeven maar het is wel een fijne bijkomstigheid. Ik zie hem bijna nooit en maak hem ook niet wakker maar als hij wakker is kan ik hem zo pakken. Ik vind een asiel of opvang dus wel een goede tip, ideaal als je het mij vraagt. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .