Spring naar bijdragen
Emma Dr

vacht vol met klitten

Recommended Posts

hallo,

Ik heb een mooi lief konijntje met een enorme vacht. Die ik normaal wekelijks probeer te borstelen. Door mijn examens heb ik haar vacht een tijd niet kunnen borstelen... Nu wou ik het vandaag weer doen, en ik zie en voel dat haar vacht vol met klitten zit. Onder haar kin, aan haar buikje en boven haar poep, daar hingen ook enkele keuteltjes aan. Dus ik begin te kamen maar ik krijg de klitten er echt niet uit, knippen heb ik ook al eens geprobeerd maar dat lukt echt ook niet. Ik heb de keuteltjes er proberen uitwassen, dat is gelukt. Maar nu zijn de klitten als maar erger aan het worden en heb gezien dat haar anus/vagina nogal dik staat waarschijnlijk door de keuteltjes. Ook begint de vacht te trekken aan haar huid door de enorme klitten. Nu ga ik dinsdag naar een trimsalon en gaan ze haar daar scheren want ik ben ten einde raad... ik vraag me af of dit wel de beste oplossing is. Ik ga ook eens naar de dierenarts voor haar poepje. Ik voel me er echt slecht door... Normaal kam ik haar echt vaak maar door omstandigheden is dit een tijdje niet gelukt :( ...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik verplaats je topic even naar het onderdeel vachtverzorging. 

Ik denk dat de trimsalon inderdaad de beste oplossing is. Daar weten ze hoe ze die klitten er het beste uit kunnen halen. Scheren is daarvoor een prima manier. Ik weet niet of je konijn binnen of buiten zit, maar een buitenkonijn moet natuurlijk wel naar binnen als je zijn vacht eraf scheert 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

hye, bedankt om te antwoorden !

ja, mijn konijntjes zitten buiten, dus ze zal een tijdje binnen moeten tot de vacht weer wat dikker is...

Maar misschien hoeft de hele vacht er niet af, maar een paar stukken (hoop ik)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hey, feline (mijn konijn) moest bijna volledig geschoren worden ze heeft nog een 1 CM vacht. Overdag laat ik ze wat buiten bij (Rocco) haar vriendje, niet te lang want ze krijgt snel kou zo. Ik zet ze samen binnen in een kleiner hokje savonds. Normaal moet feline altijd wat wennen aan een nieuwe omgeving. Gisteren was er geen probleem ze at en was alert. Nu vandaag heb ik ze weer binnen gezet en zit ze al een uur of 2 in een hoekje, oortjes niet echt plat maar ook niet helemaal recht. Ik heb al aan haar buikje gevoeld en voelt niet anders aan. Ik maak me een beetje zorgen of dit niet van de stres komt en dat ze mss in shock ofzo... Soms recht ze haar oortjes. Maar ze zit echt ingedoken in een hoekje..Terwijl Rocco lekker op zijn buikje ligt te rollen. Ga vrijdag naar de dokter (Rocco heeft vaak last van een snotneus) maar vraag me af of ik nie vroeger moet gaan voor feline.... ??? Ik maak me wel snel zorgen. 

Emma

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoe is het nu met je konijntje? Het is overdag ook vrij koud, dus steeds dat binnen - buiten - binnen - buiten is ook niet goed voor ze.. Ik zou ze nu binnen zetten en dan pas weer in het voorjaar naar buiten. Zij is haar winterjasje nu kwijt en apart huisvesten is geen optie.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .