Ga naar inhoud

Voedstertje knabbelt aan kleding

Bunnybabys

Aanbevolen berichten

Mijn voedstertje van bijna 4 maanden gaat helemaal los op mijn kleding (niet bij anderen). Ze knabbelt er fanatiek aan, maar maakt tot nu toe geen gaatjes. Ze springt zelf bij me op de bank en begint dat meteen te knabbelen, of als ik bij haar op de grond zit ook. Ze wordt nooit gedwongen vast gehouden. 

Wat ze doet lijkt een beetje op vachtverzorging. Alle randjes en ribbels worden geknabbeld. Ze lijkt soms wel bezeten bezig te zijn. 

Moet ik hier iets aan doen / kan ik hier iets aan doen? 

Ps. Ze heeft ook een vriendinnetje en ze lopen samen een aantal uur per dag los in huis. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Konijnen behoren dan wel niet tot de knaagdieren, maar knagen doen ze graag. Misschien vraagt ze om aandacht of iets dergelijks. Persoonlijk denk ik niet echt dat je het knagen zelf kan verhelpen, maar je kan misschien wel ander speelgoed aanbieden waar ze wel aan mogen knagen. Dat is natuurlijk geen garantie om het te voorkomen, konijnen knagen nu eenmaal graag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Knabbelt ze alsin knagen of likt ze meer? Want als ze likt, denk ik dat ze je misschhieb gewoon lief vindt. Konijnen schijnen namelijk ook weleens spullen die naar jou ruiken van een wasbeurt te voorzien. En ze kunnen inderdaad behoorlijk fanatiek te werk gaan ;-) Mijn konijn doet het momenteel vaak met de achterkant van m'n laptop. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .