Ga naar inhoud

Kou! - Algemeen "wat te doen bij koud weer" topic


Evee

Aanbevolen berichten

Gisteravond toch de konijnenkoppels elk een snugglesafe gegeven. Het was zo extreem koud, we hadden de hond uitgelaten en mijn gezicht was gewoon bevroren, ijs in mijn wimpers. Ik vond het dus wel het moment om de snugglesaves uit de kast te trekken.

 

De waterbak van charlie en harold is vastgevroren aan de vloer :'D Die kan ik dus niet eens meer naar binnen halen om het water te ontdooien.

  • Haha 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb Binky en Monky toch naar binnen gehaald ook al wordt het niet aangeraden. Maar ze zaten dit weekend al steeds zo in elkaar gedoken in de ren en zelfs in het hok, misschien ligt het aan mij maar ik heb het idee dat ze echt ongelukkig zijn met die kou.

Ze zitten nu in de garage die uiteraard niet verwarmd is en waar ik het nog steeds ijskoud vind maar vergeleken met buiten... Ze zijn allebei nu toch een stuk levendiger en racen door de tunnels en graven in de kleedjes dus ik denk/hoop dat ze het wel naar hun zin hebben.

Maar ik hoop niet dat het een probleem is als ik ze terug naar buiten doe?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Newby1981: dat zal vast wel lukken hoor, vanaf zaterdag wordt het 10-15 graden warmer dan nu, en als het in de garage ook behoorlijk koud is raken ze niet meteen hun wintervacht kwijt.

 

Die van mij hebben vannacht gezellig samen in het stro in het nachthok gezeten (ik zag twee konijnvormige kuiltjes naast elkaar) maar ze rennen nu ook gewoon rond of gaan in de wind zitten...Ze hebben een prima bontjasje! Het rammetje zoekt wel wat sneller beschutting en van de week ging hij ook lekker in het zonnetje zitten doezelen. Een bol pluis in de zon! (l)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteravond wilden mijn man en ik een groot zeil over/om de hokken en ren doen voor wat extra beschutting. Maar de wind blies de boel iedere keer los. Er was geen beginnen aan. Ondertussen huppelden de konijnen vrolijk en nieuwsgierig tussen onze benen door. Toen de pogingen maar gestaakt, wij waren blijkbaar de enige twee die bijna bevroren van de kou. En die nijnen maar spelen! :'D 

 

  • Haha 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha, overdag heb ik ook niet het idee dat ze echt veel kou hebben. Wij mensen vinden de kou inderdaad erger. De konijnen kruipen in de middaguren als samen weg op een beschut plekje voor een dutje, en verder zijn ze of actief, of zitten ze als een "bunnyloaf" op een comfortabel plekje. Ik heb beide koppels nog wat wilgentakken gegeven, daar zijn ze nu druk mee in de weer. Helemaal prima.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij heb ik echt 2 aparte konijnen als ik lees dat jullie konijnen allemaal lekker in de kou rond huppelen en spelen. Binky heeft niet eens zin om de ren in te gaan en Monky doet een verplicht rondje maar is niet zichzelf.

Ik denk dat ik ze zondag weer naar buiten doe, daar hebben ze toch meer ruimte dus is wat dat betreft wel fijner voor ze.

Zal blij zijn als het weer lente is! Voor mezelf maar ook voor hun!

Link naar reactie
Delen op andere sites

47 minuten geleden zei Evee:

Zaterdag is de echt laatste koude dag begreep ik, zondag zou het inderdaad alweer warmer worden. Van mij mag het inmiddels wel voorjaar/zomer gaan worden hoor haha.

Ik hoop het maar dat het wat lekkerder wordt. En ik deel je mening over het voorjaar. Kom maar op! Ben eigenlijk wel klaar met dat ontdooien van de bakjes 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rex en Lulu houden zich goed. Ik ben trots op ze... hun eerste winter buiten. Met jute zakken, zeil en lounchekussens (tegen de ren) probeer ik ze wat extra beschutting te geven tegen de wind maar alles waait steeds weg. Die waterflesjes is wel een dingetje.. gelukkig werk ik vandaag thuis en ga ik om de twee uur een nieuwe ophangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier zaten de waterbakken ook al een paar keer aan de tegels vastgevroren. Met mijn handen kreeg ik ze niet altijd van hun plek, maar met een trap er tegen lieten ze wel los. Loetje heeft dan echt dorst en kan niet wachten tot ik de bak, weer gevuld met water, dan weer op de grond zet. De rest lijkt er niet zo mee te zitten en vindt het eten belangrijker. 

 

2 uur geleden zei Jewel&Mo:

Rex en Lulu houden zich goed. Ik ben trots op ze... hun eerste winter buiten. Met jute zakken, zeil en lounchekussens (tegen de ren) probeer ik ze wat extra beschutting te geven tegen de wind maar alles waait steeds weg. Die waterflesjes is wel een dingetje.. gelukkig werk ik vandaag thuis en ga ik om de twee uur een nieuwe ophangen.

Ik zou er een (grote) waterbak bij zetten. In die metalen tuitjes zit maar een heel klein beetje water en dan is dat zo bevroren, eerder dan het water in de fles zelf. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb net nog even de hoeken van de ren verzwaard. Beste dat ik kon vinden waren leistenen warmhoudplaten, die zijn behoorlijk zwaar. 

Ik heb een outback springtime large, waarbij je dus de bovenkant in delen kunt openklappen, met het gaas afgedekt met tafelzeil. Ik lag in bed te denken "stel dat de wind eronder komt, en de bovenkant kapot gaat, dan zijn morgen de konijnen weggelopen.

Wat zouden jullie doen? Goed idee of overdreven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 10 maanden later...

Vinden jullie konijnen het ook zo leuk in de sneeuw?

Koosje wel, overal pootafdrukken in de verse sneeuw en hij vindt het volgens mij prachtig.

 

DSCI0008.jpg

 

Voor de buitenvogels heb ik van een korst brood kruimels gemaakt en op een plankje gelegd op de pomp.
Ik hoop dat ze het gauw vinden, ik sta al met mijn camera klaar 🙂

 

DSCI0016.jpg

 

 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .