Spring naar bijdragen
De Bunnybunch webwinkel is gesloten van 10 december tot en met 20 januari.
Evee

Algemeen "wat te doen bij warm weer" topic

Recommended Posts

Hoeveel icepods heeft iedereen hier per verblijf? 

Ik kom met deze hitte gewoon niet rond, alles ontdooit sneller dan het weer bevriest. 

Ben nu het zand maar steeds aan het natspuiten zodat de grond/omgeving een beetje koel blijft.

Zal blij zijn als dit weer weer over is...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Trouwens een tip: mocht het morgen waar je woont zo extreem worden dat je de konijnen naar binnen wil halen, doe dat dan wel vanavond of morgen vroeg. Geen stress tijdens de ergste hitte bezorgen, maar op het koelste moment van de dag. En laat ze binnen tot het weer koel genoeg is buiten. Beter een paar dagen binnen dan elke dag wisselen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
25 minuten geleden zei IreneM:

1 in het verblijf en 1 in de vriezer. Ze liggen er toch nooit op, maar leg het er toch in voor het geval zich ooit iemand bedenkt dat het wel fijn is.

Hier maken ze er wel goed gebruik van, mits ik ze op voor hun fijne plekken leg. En dat wisselt per moment  van de dag, vandaar meerdere opties,  meerdere icepods en flesjes voor de koppels. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

IK heb nog nooit eerder een konijn met witte oren buiten gehad, maar Tami heeft een schilverige huid op haar oor, vroeg me af of ze misschien verbrand zou kunnen zijn? En zoja, wat doe je er tegen? Kan haar moeilijk insmeren met zonnebrand. Gaat ze 1 niet leuk vinden en twee aflikken wat niet zo gezond is

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

De lovea zonnebrandcreme voor kindjes is ook geschikt voor konijnen. Die is oa. te koop bij holland & barret en is niet giftig / bevat geen schadelijke stoffen. Dus wat dat betreft is insmeren dus wel een optie. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mevrouw is wéér schijnzwanger. Loopt zich hier een zonnesteek te sjouwen aan hooitjes en zich een weg naar China te graven om na een uur hyperventilerend op apegapen te liggen. Monster is slim, die heeft zich boven op de icepod geparkeerd.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Evee:

De lovea zonnebrandcreme voor kindjes is ook geschikt voor konijnen. Die is oa. te koop bij holland & barret en is niet giftig / bevat geen schadelijke stoffen. Dus wat dat betreft is insmeren dus wel een optie. 

Ahh, dat is goed om te weten. Al denk ik niet dat Tami er heel gelukkig van word als ik haar elke twee uur in ga smeren. Toen ik haar vanmorgen vast pakte om haar oor beter te bekijken, ging ze al helemaal door het lint. En niet uit angst hoor, echt omdat ze er niet van gediend is. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Daar hebben ze vaak nog wel de puf voor ondanks de warmte: door het lint gaan ;-).Zo te horen is dat stressvol voor haar, maar misschien dubbele doeken/hoeslakens proberen op te hangen?

Hier alles gisteren naar de slaapkamer boven verplaatst, daar is het 25 graden terwijl het in sommige hoeken van de tuin 41 graden was. Toen ik gisteren om 2 uur thuis was waren alle bevroren flessen en de icepod gewoon warm, dus ik denk een goede keuze. Ik kan helaas niet ieder paar uur (en 100 km verder) naar huis op en neer om alles te wisselen.

Chip en Hailey vonden dat wel prima en vroegen direct weer om eten. Pleegnijnen Kylie en Noddie waren aan het vloeken als ze hadden kunnen praten. Vanmorgen kwam Kylie gelukkig gewoon weer uit het mandje voor haar groente. Hoezee :D. en nog een hoezee dat ze mij afgelopen nacht niet eens wakker hebben gehouden ;-)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Net weer even een koelelement wissel gedaan en wat groenvoer gebracht, maar ik vind de konijnen hier nu nog vrij relaxed eigenlijk. Het is hier 31 graden en gelukkig nog wel een klein beetje wind, de konijnen lagen nog niet helemaal voor pampus dus!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nu al 32 graden. De konijnen die nog buiten zitten een icepod gegeven (lag een flesje) en de parasol bijgedraaid. 

Iepe en z’n dames zitten binnen maar daar is het ook al 28.5 graden. Er kwam echt heel veel hitte van het raam, dus daar heb ik net aan de buitenkant een wit laken tegen aan geplakt. Geen gezicht, maar werkt wel!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hier gaat het tot nu toe gelukkig ook goed. Heb ze toch buiten gelaten op hun vertrouwde plekje.

Hier ook al de hele dag icepods aan het wisselen 🙂 Ze maken er maar al te graag gebruik van...

en een wit laken over het hok heen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Huiself:

Daar hebben ze vaak nog wel de puf voor ondanks de warmte: door het lint gaan ;-).Zo te horen is dat stressvol voor haar, maar misschien dubbele doeken/hoeslakens proberen op te hangen?

De ren zelf staat grotendeels in de schaduw en ze hebben een uv filterend dak op de ren. Zelf liggen ze de hele dag in de schaduw, dus ben bang dat een doek niet gaat helpen. Helaas kan je ook in de schaduw verbranden. Nu weet ik ook niet zeker of het verbrand is. Het is maar een klein plekje te grote van t topje van m'n vinger zeg maar. Iets waar ik iets mee moet als ze er last van lijkt te hebben of als het niet over gaat, maar zeker niet waar spoed achter zit.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Poe poe, zelfs icepods vervangen is al een topprestatie met deze hitte! Hier in de tuin is het opgelopen naar 40.9 graden. Maar de konijnen zijn er gelukkig nog relaxed onder. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hier is het bij de konijnenren in de tuin 38 graden in de schaduw. Ik wissel de icepods (2 stuks) regelmatig, maar die gekke konijntjes kruipen liever onder een ton met zijn tweetjes, dicht tegen elkaar aan.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ons weerstation geeft wel aan dat hij binnen 12 uur regen verwacht. Zou wel lekker zijn. Buienradar geeft nog niet echt iets aan, maar hopelijk heeft ons weerstationnetje gelijk. De boeren rekenen in ieder geval wel op regen hier haha, het stinkt naar mest! (fijn he, in een plattelandsgebied wonen! 😂). 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik maak me inmiddels toch wel zorgen over de konijnen hier, het is wel extreem aan het worden nu. Hopelijk gaat het snel afkoelen!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hier is het zo'n 40 graden.
Koos houd zich rustig, gelukkig maar.
Vannacht koelt het af naar 24 graden.

Morgen weer rond de 38, net zoals gisteren.
Pffft, heet...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zitten konijnen in de natuur als het warmer wordt vaker in een hol? Valt me op dat mijn konijnen nu het in huis ook warmer wordt (26 graden inmiddels) grote delen van de dag onder de bank liggen of in de speeltunnel. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Rare dieren die konijnen. Ze zijn wat slomer dan normaal, maar verder lijken ze de warmte goed te doorstaan. Ik gaf ze net een nieuwe icepod en vulde de waterbakjes met fris water, en wat gingen ze doen? Hooi eten!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Pfff, wat een hitte! De konijnen slaan zich er weer dapper doorheen. Wit laken op het dak van de schuur (want dat is maar 1 plankje dik met dakleer), parasols voor extra schaduw (zon komt gelukkig pas na 3 uur op de rennen) en icepods in de middag. Mijn man is thuis, dus die gaat elk uur even (stiekem, want anders komen ze nog naar je toe ook) kijken hoe het gaat buiten.

De pleegjes  liggen meestal in de buitenren in de schaduw voor het kattenluik. Mijn eigen konijnen op de koele betonnen vloer. Die betonnen vloeren in beide verblijven zijn nu echt heerlijk! Ze liggen lekker languit met de kin op de koele vloer. Het lastige is natuurlijk dat je niet weet waar hun grens ligt van wat ze aan kunnen. Elke keer ben ik weer verbaasd hoe goed ze er weer door komen. Zo net al weer even wat brokjes uitgedeeld en die werden weer dankbaar aanvaard! Ben zo trots op mijn beestjes!

Mijn man is gelukkig de hele dag thuis en mocht er toch een konijn in de problemen komen, dan ben ik in 10 minuten thuis uit mijn werk om maatregelen te nemen.

Morgen weer hitte. Dat het zo lang duurt en dat het 's nachts bijna niet afkoelt geeft mij wel zorgen.

En als ik dan denk aan die konijntjes in kleine hokjes achter in de tuin, waarvan de baasjes ergens anders lekker vakantie vieren... Hopelijk is de oppas goed geïnstrueerd over de gevaren van dit weer...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is bijna niet te doen... Wij hebben binnenkonijnen, maar heb een behoorlijke schrik achter de rug met Bikkel. Hij was levenloos, reageerde niet op mijn stem en aanraking. Zelfs zijn vriendinnetje deed hij zijn kop niet omhoog.

Groenvoer aangeboden, at hij ook niet en tilde niet zijn kop op. Uiteindelijk met infuusspuitje water gegeven en oortjes bevochtigd. Ook hier bleef hij met gesloten ogen compleet levenloos op de grond liggen. Slikken lukte hem wel. 

Alleen nu maak ik me zorgen voor morgen, zowel ik als mijn vriend moeten werken en zijn pas 5 uur thuis. Nu ligt er een koeltegel en bevroren flesje water in, voldoende drinken, maar na vandaag baart het me zorgen dat ik niet de oortjes kan bevochtigen. Stel dat Bikkel weer levenloos wordt door de hitte... 

Hebben jullie eventueel nog tips, naast de koeltegels, bevroren waterflessen, rond draaiende ventilatoren binnen en een wit vochtig laken op de kooi? Dan kan ik morgen hopelijk met een gerust hart gaan werken.... 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Is er niemand die rond lunchtijd even kan / wil kijken en de koelelementen wil vervangen? Met deze temperaturen blijven die niet een hele dag koud. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites