Spring naar bijdragen
De Bunnybunch webwinkel is gesloten van 10 december tot en met 20 januari.
Evee

Algemeen "wat te doen bij warm weer" topic

Recommended Posts

Soms zie ik wel een beetje aanslag in de waterbakjes, ondanks dat ik er elke dag schoon water in doe. Even met je vingers wegwrijven, nog een keer omspoelen, klaar. We hebben hier met de warmte niks extra's gedaan en dat ging prima.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb door waar de vieze waterbak van komt.... Dacht dat het algen waren, maar dat is het blijkbaar niet.... Brenda piest er in :misselijk:   Rare beestjes.

Nu dus maar een 2e waterbak gezet op een andere plek. Hopelijk gaat ze daar niet ook in piesen. Anders zal ik wel weer drinkflessen terug ophangen. Pieswater lijkt mij niet echt lekker om te moeten drinken...

• Vind ik leuk 2
  • Haha 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei Evee:

Ik heb door waar de vieze waterbak van komt.... Dacht dat het algen waren, maar dat is het blijkbaar niet.... Brenda piest er in :misselijk:   Rare beestjes.

Nu dus maar een 2e waterbak gezet op een andere plek. Hopelijk gaat ze daar niet ook in piesen. Anders zal ik wel weer drinkflessen terug ophangen. Pieswater lijkt mij niet echt lekker om te moeten drinken...

Haha :'D Wel fijn dat je nu weet waar het vandaan komt :p 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vergeten jullie niet om vandaag icepods / bevroren waterflesjes bij de konijnen te leggen en te zorgen dat ze het niet te warm krijgen vanmiddag?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hier hebben ze vanochtend weer een vers gangenstelsel gegraven, waar ze nu lekker in liggen. Er ligt een icepod in de ren bij de plek waar ze meestal chillen (onder een afdakje van 2 planken), maar daar liggen ze vandaag niet.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik heb een dak boven mijn konijnren gemaakt van donkeren Golfplaten

geen doorzictigen gebruiken of zwarten want dan word het te warm voor je bunnys eronder ik heb donker groene gebruikt en dit jaar met de zomer

merkte ik echt verschil onze bunnys lagen er allemaal onder omdat het heerlijk koel eroonder was wat ik niet verwacht had

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 10/25/2017 at 16:24 zei Bunny-Girl:

ik heb een dak boven mijn konijnren gemaakt van donkeren Golfplaten

geen doorzictigen gebruiken of zwarten want dan word het te warm voor je bunnys eronder ik heb donker groene gebruikt en dit jaar met de zomer

merkte ik echt verschil onze bunnys lagen er allemaal onder omdat het heerlijk koel eroonder was wat ik niet verwacht had

Ik heb zelf wel doorzichtige platen, van die wat dikkere, stevigere golfplaten. Mijn ren is aan 2 kanten dicht / 2 kanten open. Maar toch blijft het echt goed koel in de ren. Ik denk dus niet dat dat altijd op gaat, dat het onder lichte platen warm wordt. Ik denk dat vooral de ventilatie belangrijk is, en welke kant er op de zon zit (De open kanten zijn bij mij op het noorden en oosten, de dichte kanten op het zuiden en westen). De ren heeft dus in de ochtend wel wat zon, maar als het op zijn warmst is in de middag hebben ze echt voldoende schaduw. Ik heb bewust de keuze voor lichte platen gemaakt, omdat ik wil dat de konijnen genoeg daglicht hebben, een donker verblijf vind ik niets.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Volgens mij komt de zomer er aan, als ik de webwinkelbestellingen zo zie ;) niets geen winterse snugglesafe bestellingen meer, Icepods en coolpods vanaf vandaag :zon:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoe reageren jullie konijnen op de warmte tot nu toe? Ik merk dat die van mij wat minder snel hun hooi eten en vooral lekker de schaduwplekjes opzoeken om te liggen relaxen. Ik ga ook maar eens met de meute mee en een icepod bestellen! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

De rennen zijn bij mij vrij schaduwrijk, het is hier nog niet boven de 25 graden in ieder geval. Ik kwam er wel achter dat de thermometer kapot is haha, ik had nog wel een losse gelukkig dus heb toch eventjes gekeken hoe warm het was. Nog even een nieuwe thermometer voor in de ren kopen voor de zomer echt begint. Vind het toch altijd wel prettig om het te kunnen aflezen van een thermometer, dan het te gokken.

Overdag zijn ze toch altijd wel lekker lui. In de zomer zoeken ze dan lekkere koele plekjes op. Op warme dagen merk je meestal dat ze in de avond, als het af gaat koelen echt super actief worden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik merk wel dat ze wat minder snel op eten afkomen. Heb niet het idee dat ze het te warm hebben, want halverwege de middag is er nog een klein streepje zon in de ren en daar lagen ze precies.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben blij dat ík met deze temperatuur mijn winterjas niet aan hoef ;) Mijn konijnen zijn nog amper begonnen met verharen. Jerry heeft een maskertje en bij hem en Loetje steekt af en toe een enkel plukje haar uit, maar verder zitten ze allemaal nog mooi in hun wintervacht. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat kost zon mooie icepod en past die wel in een reguliere vriezer? Zo werkt dat toch? M even in de vriezer leggen?

Als het van de zomer echt warm wordt leggen we altijd een oud wit laken over het hok, nadat we die eerst nat gemaakt hebben.

Zo'n schijf lijkt me ook wel wat, al weet ik nu al dat Kruimel er niets mee gaat doen...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei Knuffeltje:

Wat kost zon mooie icepod en past die wel in een reguliere vriezer? Zo werkt dat toch? M even in de vriezer leggen?

Als het van de zomer echt warm wordt leggen we altijd een oud wit laken over het hok, nadat we die eerst nat gemaakt hebben.

Zo'n schijf lijkt me ook wel wat, al weet ik nu al dat Kruimel er niets mee gaat doen...

7.95 in de webwinkel hier

https://www.bunnybunch.nl/konijnenhokken/icepod.html

Hij is vrij plat, past makkelijk in de vriezer. Ik heb zo een nutteloos kleine lade in de vriezer  ( voor ijsblokjes denk ik), daar liggen er jaar rond 2 in. Ik heb er 4. Op warme dagen kan ik dan begin van de middag weer een koude bij elk koppel leggen. 

Als ze er niet op gaan liggen koelt hij toch de omgeving. Dus zo heel erg is dat ook niet. Hier liggen ze er ook vaak net naast. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb er ook 2 gekocht, maar ze nog niet in de vriezer gelegd. Vorig jaar kwamen ze er niet eens bij in de buurt, dus volgens mij was het niet zo'n nuttige aankoop.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik dacht wel dat we ons inmiddels sl weer druk maken om icepods. De hele snuggle safe discussie is klaar en nu is het weer te warm...

Konijnen hebben gewoon rust nodig met de warmte. Dus geen gedoe met icepods, natte lappen of oortjes natmaken. Gewoon zorgen voor water, een beetje schaduw en rust! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hier staat een groot deel van de ren de hele dag in de schaduw. Dus de konijnen ploffen lekker languit op de koele tegels of ze graven wat in het vochtige zand in de zandbak en dan plof, languit in het zand. Nog geen icepods nodig hier. Ze liggen al wel in de vriezer, want vorige zomer vonden ze het wel fijn en ik vergeet ze anders van te voren in de vriezer te leggen...:$

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb ze ook nog niet gebruikt, ik heb ook niet het idee dat ze het al nodig hebben nu. Maar het is wel handig om ze alvast in de vriezer te leggen, zodat je ze gewoon kan pakken als het wel nodig is. Hier worden de icepods wel regelmatig gebruikt op warme zomerdagen, ze liggen er vaak net naast, met de rug er soms net op of tegen aan. Ik heb ook het idee dat ze het wel fijn vinden.

Natte lappen of oortjes nat maken heb ik nooit gedaan en vind ik ook niet nodig, dat veroorzaakt inderdaad alleen maar stress (tenzij er echt een oververhit konijn is, maar dan zou ik ook direct richting dierenarts gaan).

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites