Spring naar bijdragen
Huiself

Daar zijn ze dan!

Recommended Posts

Joepie! Dit zijn ze dan: twee 'nieuwe' snoetjes uit de opvang en ik ben verliefd! Mijn vriend en ik moesten een paar weken op ze wachten, want ze waren beide nog aan het herstellen van coccidiose. Dat gaf ons wat tijd om de periode van Knijster en Loena af te sluiten.

We hebben ze een voor ons passende naam te geven:

- Chip, ex-ram met bruin/rode vacht is vernoemd naar het lieve deugniet theekopje 'Barstje' uit Belle en het Beest. We vonden het wel toepasselijk gezien zijn herstelproces: geboren mei 2016.
- Hailey, voedster (castratie moet ze nog ondergaan) met wit/bruine vlekjes en vernoemd naar heli(kopter) vanwege haar uberschattige vliegtuigoren. Bovendien betekent Hailey 'held' en dat vinden we passen bij haar karakter: geboren maart 2016.

Deze twee pubers zijn nog aan het wennen aan hun nieuwe omgeving: een konijnenkast in de woonkamer met een ren ervoor. En die ren is soms nog wel eng! Chip is nog steeds de aandachttrekker van de twee en durft het meeste. Hailey volgt hem nu ook al wel: voor eten durft ze de grote ren wel over te steken met haar oren naar voren wijzend. Die oren klappen af en toe heen en weer en hebben verschillende standen, haha. Ze doen al hun plasjes netjes op de bak, tenzij Chip vindt dat ik niet snel genoeg ben met het verschonen: dan gaat hij op de plek zitten van de bak en doet een plasje. Monstertje! Afgelopen weekend lagen ze 's avonds gestrekt in hun nieuwe huis en dat voelt heel fijn.

Dankzij Konijnenparadijs en LTC Opvangkonijnen zijn zij er helemaal weer bovenop gekomen en hebben wij twee nieuwe lieverds in huis
:bunny:

20161203-Chip en Hailey BB.jpg

20161203-Chip en Hailey BB-4.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Oooohhhh wat een schatjes. Wat een dropjes hé. Snap nu helemaal dat je ze wel mee moest nemen. Klinkt alsof ze al lekker hun draai aan het vinden zijn, fijn! Grappig om te zien he, hoe (semi)hangoren hun oren gebruiken :-)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op ‎6‎-‎12‎-‎2016 at 13:26 zei Snuffieduffie:

Wat een lieverdjes! :wub: en wat een leuk mandje!

Mandje is hier van het Bunnybunchwinkeltje! Ik vind 'm zelf ook zo geinig, alleen besteden Chip en Hailey er minder aandacht aan. Dat zul je altijd zien, maar mocht 1 van beide ziek zijn dan zal ik de pad erin toch verwarmen en ze met lichte dwang erin leggen :angel:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Even iets anders... Weet iemand hoe je kan voorkomen dat de foto's ietsiepietsie wazig worden? Ik verklein ze tot de maximaal toegestane grote en upload ze dan via "kies bestanden", maar hier op de pagina worden ze groter weergegeven waardoor ze wat wazig lijken terwijl als je erop klikt ze scherp en iets kleiner te zien zijn. Het gaat om niets eigenlijk, maar ben pietje precies als het om foto's gaat *-)*-)*-)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Lienappelsien:

Welk ras is hij (gezien z'n tattoos)? Een Deilenaar?

Hij is prachtig (maar zij ook hoor!).

Ik kende het ras (of zoals een vriend van mij zegt "merk") niet, maar hij bleek inderdaad een Deilenaar te zijn. Zij is een lief rasloosje.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 12/7/2016 at 14:34 zei Huiself:

Even iets anders... Weet iemand hoe je kan voorkomen dat de foto's ietsiepietsie wazig worden? Ik verklein ze tot de maximaal toegestane grote en upload ze dan via "kies bestanden", maar hier op de pagina worden ze groter weergegeven waardoor ze wat wazig lijken terwijl als je erop klikt ze scherp en iets kleiner te zien zijn. Het gaat om niets eigenlijk, maar ben pietje precies als het om foto's gaat *-)*-)*-)

Betekent deze vraag dat er een foto update onderweg is? :D

(niet dat ik je kan helpen aan het antwoord, helaas)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Leuk leuk :) 

Je kan ook foto's uploaden bij bijvoorbeeld Photobucket of TinyPic en deze vervolgens in je bericht posten. De foto's worden dan meteen in je bericht zichtbaar, net als nu. Daar mag je grotere foto's uploaden. Geen idee of ze dan minder wazig worden, zit dat niet gewoon in de focus van de foto? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Oh, dat zijn echte knapperds! :D

(Chip is echt heel erg mooi, maar ik blijf toch ook altijd een zwak houden voor konijntjes die qua uiterlijk zou uit de pluche-knuffelbeestenhoek van de Bart Smit kunnen komen - zoals Hailey. Hihi)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dank jullie wel!! Was eventjes afwezig hier, maar ben er weer! Zal weer even bijlezen wat er hier allemaal is gebeurd. Nog steeds heeeeel blij met beide lieverds. Meneer Chippendale is sinds drie dagen in een plasmodus buiten zijn poepbak. Dat ie dat lekker vindt: natte billen met plakkieharen op de tegelvloer in de ren i.p.v. absorberende korrels. Het waren in het verleden bij mij altijd de konijnenmannen die een periode van 'naast de bak' hadden. Gewoon poetsen en vol blijven houden weet ik... en duimen ;-). Hij wordt er niet minder lief van.
Hailey is ook een topper en 'het liefste meisje van de klas': ze kan door haar oren, haar snorretje en vlekjes heel grappig kijken en ze komt steeds meer los als ze mij ziet. Ze heeft EINDELIJK de link weten te leggen tussen eten en mij en daardoor komt ze nu wat meer uit haar schulpje.

Ook bedankt voor de tip van photobucket. Ik ben er achter gekomen dat mijn beeldscherm van 22 inch zo groot is dat de foto's meevergroten en nog groter worden dan de foto is. Ingewikkeld, haha. LienAppelsien: ik gebruik een lens met weinig scherpte in de diepte, dus die onscherpte hoort dan weer wel ;-). Focuspoint ligt altijd op de oogjes van 1 van de twee bunnies.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Leuk om te horen dat ze het zo goed doen! Behalve van die wc-kwijt actie natuurlijk. Denk je dat ie de weg wel weer terug gaat vinden? Ah en Hailey heeft dus even wat tijd nodig, maar goed dat konijnen zo vreselijk veel van eten houden, dat heeft al menig konijnenprobleem opgelost volgens mij haha. Over een tijdje heeft ze haar draai vast helemaal gevonden.

Komen er nog meer foto's? Plies? :dancing:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites