Spring naar bijdragen
Doeshi

kip dood, andere kip alleen over

Recommended Posts

ik heb vanochtend mijn kip dood gevonden, in een hoekje van het hok op haar zij. Ze is/was nog geen jaar oud, nou wil ik heel graag weten waarom deze kip is overleden en of dit ook gevaarlijk is voor de andere dieren (nog een kip en 3 konijnen), ik heb al even rond gekeken maar het kan zo veel zijn, dat ik het echt niet meer weet. Volgende probleem is dat ik 2 kippen had en nu dus nog maar 1, volgens mij kunnen kippen echt niet alleen en heeft ze ook niet echt vriendjes aan de konijntjes. Maar nou heb ik dus 2 opties: 1 of 2 kippen erbij kopen of de kip weg doen. Wat zouden jullie doen? En hoe snel moet er dan weer een nieuwe kip bij? Alvast heel erg bedankt!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Of je de kip wil houden of dat je haar weg wil doen kun je natuurlijk alleen zelf bepalen. Er zijn in Nederland ook opvangen waar je kunt koppelen met je kip, dus wil je er kippen bij zou ik kijken of er zo'n opvang in de buurt zit. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zaten jouw kippen wel overdekt? Dat ivm vogelgriep, volgens mij heerst de ophokplicht nog steeds? Of is die inmiddels weer opgeheven nu het kouder is?

Als je wil weten waar jouw kip aan overleden is kun je dat bij jouw / via jouw dierenarts laten onderzoeken.

Wat betreft een nieuwe kip, sluit ik mij aan bij Sanne.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ophokplicht geldt nog steeds, maar voor mensen die een paar kippen hebben rondlopen als gezelschapsdier is dat niet echt een verplichting, maar meer een advies. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .