Ga naar inhoud

Konijn heeft onstoken oogje door flink stuk hooi.


louloumolly

Aanbevolen berichten

hoi, ik ging gisteren mijn net 1 jaar oude teddy dwerg voedster borstelen. Toen zag ik dat heel haar oog dichtzat door smurrie. Ik heb het meteen opengemaakt en voorzittig gedept met afgekoeld gekookt water. Het is dus wel open. Maar nog wel dik en behoorlijk geïrriteerd. Vandaag ging ik het voorzichtig schoonmaken met afgekoelde kamille thee. Toen straks nog een keertje. En toen zag ik een flinke hoop smurri eop haar oog liggen en midden op haar iris. Ik probeerde dit voorzichtig te verwijderen maar het lukte niet met 2 man. Vervolgends m'n moeder erbij gehaald die zag vervolgends zegmaar boven haar oog in dat rode kastje ( dus echt erin ) een stukje hooi zitten. Ze trok er voorzichtig aan en het was lang ! Uiteindelijk naar voorzichtig trekken een wel 7 CM lang stuk hooi eruit gehaald. Het zat helemaal onder de witte smurrie..... Dus het leek net een worm na dat het was afgespoeld was het gewoon een stuk hooi. Maar het heel groot voor in zo'n klein oogje. Het gaat al ietsje beter maar het oog moet nog genezen. Ik ben zelf iniedergeval behoorlijk opgelucht dat het dat was i.p.v. Myxomatose ofzo. Daarna heb ik het nog een keer voorzichtig gedrupt met afgekoeld gekookt water. Nu laat ik het oog met rust totdat het weer beter is. Heeft iemand nog tips om deze genezing zo snel en soepel mogelijk te laten verlopen ? Zelf lijkt ze er geen last van te hebben ( zal vast pijn doen ) maar ze gedraagt zich precies hetzelfde als normaal !! Vriendelijke groet !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou langs de dierenarts gegaan, die kunnen kijken met kleurstof hoe erg de beschadiging is en antibiotica oogzalf meegeven zodat het goed kan herstellen. In dit soort gevallen is alleen water niet voldoende, dan zal ze een blijvend litteken houden terwijl je met de zalf van de dierenarts dat mogelijk nog kan voorkomen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .