Ga naar inhoud

"Gras" kweken


Sellis

Aanbevolen berichten

Geen idee of dit al eerder aan de orde is geweest, maar kon het via de zoekfunctie in ieder geval niet vinden. Ik wil graag wat "gras" kweken in bakken zodat de konijnen ook vers "gras" in de winter hebben. Ik bedoel dan het soort gras dat in bakjes te koop is en waar je alleen water bij hoeft te doen. Het bestaat ook in kattengras. Weet iemand welk soort zaad hier voor gebruikt wordt? 

Als we 's winters de vogels bijvoeren valt er altijd zaad op de grond wat snel ontkiemt en groeit, maar heb geen idee of dat gras door en gegeten mag worden. Ik ben benieuwd naar de reacties.

 

esve-gras1.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan knaagdiergras kopen, kattengras mogen ze eten (kun je als plantjes in dierenwinkel of tuincentra kopen), gewoon graszaad mogen konijnen ook. Persoonlijk let ik wel altijd op of het graszaad genetisch gemodificeerd is en of het behandeld is met middelen die er voor zorgen dat vogels het zaad niet eten. Bij voorkeur 100% biologisch graszaad kiezen. 

In de webwinkel verkopen wij sinds gisteren ook los timotheezaad om zelf een grastuintje te kweken. Om productfoto's te kunnen maken heb ik toevallig een zakje klaargelegd om mee naar huis te nemen om het zelf ook te proberen.

Ik zou geen vogelvoer geven omdat daar soms toch wat vreemde uitheemse zaden tussen zitten. Het is dan wat lastiger te controleren of het wel veilig is wat je aan jouw konijnen geeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Via een zadenhandel eindelijk gevonden wat ik zocht. Uit het antwoord van de winkel bijgaande producten zodat anderen er wellicht ook iets aan hebben: 

Het "gras" dat zowel voor poezen als knaagdieren goed is vind je hier (3 soorten):

siervogelgras
tarwekiem kattengras lavett
fijn kattengras ligrande

aangepast door Evee
zedenhandel in zadenhandel gewijzigd, links verwijderd.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .