Ga naar inhoud

Voedster apart houden na sterilisatie


Teddybeer

Aanbevolen berichten

Hallo!

Vrijdag wordt mijn voedster gesteriliseerd (spannend) en nu vroeg ik me af of ik haar en haar partner apart moet houden na de sterilisatie. Het lijkt me van wel omdat het natuurlijk een zware operatie is, maar geeft dat geen problemen op het moment dat ze weer bij elkaar gezet worden?

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meestal hou ik ze de eerste 2 dagen apart zodat je het eet/drinkgedrag en keutelen goed in de gaten kan houden. Als de partner verder gewoon lief en rustig is, zou je ze daarna weer samen kunnen zetten. Als de ram echter wat feller reageert (bijv. omdat de voedster anders ruikt na de operatie) dan zou ik ze apart houden tot ze wel voldoende hersteld is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je  denkt  dat het voor het herstel van de voedster beter is dat haar maatje er bij is (wat bij een hecht koppeltje meestal ook zo is), gewoon samen zetten zodra ze goed eet, drinkt en keutelt. Vertrouw je het toch niet helemaal of denk je dat de voedster meer rust nodig heeft, dan wacht je gewoon nog wat langer. Je kent zelf als het  goed is jouw konijnen het best :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .