Ga naar inhoud

Ervaringen Het Knuffelkonijn in Zwolle

Mississippi
 Delen

Aanbevolen berichten

6 uur geleden zei Domino:

Wat een nare ervaring hebben jullie. Ook niet best van die fokker. Op die manier verpesten ze het voor iedereen. 

Wat betreft je nieuwe huis voor je konijn. Die van mij hebben geen hok meer maar als ik niet thuis ben een afgezet stuk van de kamer en anders de gehele kamer. In de hoek staat de onderbak van een kooi en daarboven hangt de hooiruif. Zo hebben ze lekker de ruimte zonder dat er weer een enorm hok in de kamer staat. Wellicht is zoiets een idee voor je? 

Ja opzich is dat een goed idee. Heb het ook weleens op foto's gezien en dat ziet er altijd leuk uit. Alleen de kamer hier half afzetten is praktisch niet echt haalbaar volgens mij. Op het stuk waar dat wel zou kunnen staat nu zijn huis. Maar die ruimte is, als je geen bovenverdieping(en) hebt, echt best beperkt, ik geloof 130 bij 1 ofzo. Denk dat we voor meer ruimte de hoogte in moeten. Wonen in de stad, dan kun je meestal niet anders dan de hoogte in ;-) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 6 maanden later...

Ik moet eerlijk zeggen,Bobbi komt ook van het Knuffel Konijn en hij is hartstikke gezond. Ik heb hem als kleintje opgehaald en tot nu toe is hij vrolijk en gezond. Het Knuffel Konijn heeft rustig met mij rondgekeken naar een passend konijntje en kreeg ik aan het einde een emmer met Biks mee. Het enige wat mij opviel was dat de eigenaresse aan het einde de koop snel wilde afronden. Ze kunnen we iets doen aan hun klantvriendelijkheid.

Verder geen problemen met hun gehad. Echter heel erg vervelend dat is jou is overkomen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei Bobbi Bunny:

Ik moet eerlijk zeggen,Bobbi komt ook van het Knuffel Konijn en hij is hartstikke gezond. Ik heb hem als kleintje opgehaald en tot nu toe is hij vrolijk en gezond. Het Knuffel Konijn heeft rustig met mij rondgekeken naar een passend konijntje en kreeg ik aan het einde een emmer met Biks mee. Het enige wat mij opviel was dat de eigenaresse aan het einde de koop snel wilde afronden. Ze kunnen we iets doen aan hun klantvriendelijkheid.

Verder geen problemen met hun gehad. Echter heel erg vervelend dat is jou is overkomen!

Ze zullen ook echt wel gezonde konijntjes verkopen. Het probleem bij dit bedrijf is vooral dat ze, als er iets mis gaat, niet hun verantwoordelijkheid nemen en de schuld afschuiven op de klant. Als een konijn uit hun nestje coccidiose krijgt, moeten ze de rest van dat nestje ook na laten kijken en kopers waarschuwen en dat is niet gebeurd. Daarbij zeiden ze tegen mij dat Pip het niet zou redden en ik het dus maar moest laten rusten toen hij ziek was, maar met behulp van een goede konijnkundige DA heeft hij het overleefd. Daarbij geven ze ook niet echt goede adviezen naar mijn mening 'Een konijn die binnen woont kan prima alleen' nou nee, want uit onderzoek blijkt dat ze gezelschapsdieren zijn en anders eenzaam worden. Ook stellen ze geen eisen voor het verblijf of iets dergelijks. Verder hebben ze zo goed als altijd nestjes... lijkt me niet gezond voor de moeder konijnen daar.

Maar goed, ik ben er zelf dus eerst ook geweest, alleen weet ik voortaan dat ik tien keer beter naar een opvang kan gaan. Een baby konijntje is leuk, maar er zijn honderden konijnen die in een opvang ook op een baasje wachten.

In ieder geval fijn dat Bobbi gezond is en je verder geen problemen met ze hebt gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk heb ik helemaal niets toe te voegen aan wat @Amphitrite hier al schrijft. Klantvriendelijkheid vind ik echt het minst belangrijke aspect. Met wat voor toon ze op mijn emails reageren maakt me echt een stuk minder uit dan het verkeerde advies wat ze dan geven. Maar goed, ik zag op hun facebookpagina onlangs ook al een hele 'discussie' ontstaan van allerhande mensen die hun konijn daar hadden gekocht en er vast van overtuigd waren dat die dolgelukkig was zonder soortgenootje, dus dat zegt eigenlijk ook al genoeg.

Desalniettemin ben ik blij voor je dat Bobbi gewoon gezond is :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist zei Bammyflurry:

Misschien bedoelen ze onderling knuffelende konijnen? 

Haha, nou als je die illusie nog hebt, verwijs ik je graag door naar hun facebook waar een levendig betoog was voor konijnen alleen houden. Of beter, doe maar niet, dan zit je waarschijnlijk net als ik ook weer een halve dag met een knoop in je maag...

Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minuten geleden zei Mississippi:

Haha, nou als je die illusie nog hebt, verwijs ik je graag door naar hun facebook waar een levendig betoog was voor konijnen alleen houden. Of beter, doe maar niet, dan zit je waarschijnlijk net als ik ook weer een halve dag met een knoop in je maag...

Goed punt, ik had het misschien beter niet op kunnen zoeken 8) Sommige mensen.. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

56 minuten geleden zei Wendy04:

Goed punt, ik had het misschien beter niet op kunnen zoeken 8) Sommige mensen.. 

Mja. Kijk en dat je verkeerd voorgelicht wordt is 1 ding. Tegen ons werd ook gezegd dat je een binnenkonijn beter alleen kon houden. Maar op een gegeven moment, zeker als er zo'n campagne als vorige week wordt gestart, is het ook gewoon niet wíllen weten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 3 weken later...
Op 30-4-2017 at 15:09 zei Amphitrite:

Ze zullen ook echt wel gezonde konijntjes verkopen. Het probleem bij dit bedrijf is vooral dat ze, als er iets mis gaat, niet hun verantwoordelijkheid nemen en de schuld afschuiven op de klant. Als een konijn uit hun nestje coccidiose krijgt, moeten ze de rest van dat nestje ook na laten kijken en kopers waarschuwen en dat is niet gebeurd. Daarbij zeiden ze tegen mij dat Pip het niet zou redden en ik het dus maar moest laten rusten toen hij ziek was, maar met behulp van een goede konijnkundige DA heeft hij het overleefd. Daarbij geven ze ook niet echt goede adviezen naar mijn mening 'Een konijn die binnen woont kan prima alleen' nou nee, want uit onderzoek blijkt dat ze gezelschapsdieren zijn en anders eenzaam worden. Ook stellen ze geen eisen voor het verblijf of iets dergelijks. Verder hebben ze zo goed als altijd nestjes... lijkt me niet gezond voor de moeder konijnen daar.

Maar goed, ik ben er zelf dus eerst ook geweest, alleen weet ik voortaan dat ik tien keer beter naar een opvang kan gaan. Een baby konijntje is leuk, maar er zijn honderden konijnen die in een opvang ook op een baasje wachten.

In ieder geval fijn dat Bobbi gezond is en je verder geen problemen met ze hebt gehad.

Ondanks dat Bobbi gezond is ben ik het volledig met je eens! Bij konijntjes die uiteindelijk ziek blijken te zijn, horen zij als eigenaren van het Knuffel Konijn hun verantwoording te nemen t.o.v jullie, het konijntje en het volledige nestje waaruit het konijntje komt.

Ondanks mijn ervaring, zal ik na jouw verhaal niet meer het risico nemen om een konijntje bij het Knuffel Konijn vandaag te halen!

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 jaren later...

Onze Flappie (juli 2014) komt ook bij het knuffelkonijn vandaan en ook hij is voor een NHD heel erg groot! Hij weegt zo’n 2,8 kilo, maar is verder gelukkig gezond. Ook ik vond op het op het moment dat we daar waren, maar een vreemde gang van zaken. Er waren toen ook heel veel kleine konijntjes. Flappie zat daar ook bij en was toen al bijna een keer zo groot dan de andere konijntjes uit zijn nestje. Mijn vragen daarover werden afgewimpeld. De fokker raadde inenten een bezoek aan een dierenarts bij ziekte af, want dat was alleen maar goed voor de portemonnee van de dierenarts?! Een nieuw konijn was waarschijnlijk goedkoper, zei hij! Nogal een opmerkelijke uitspraak, vond ik.

Maar mijn zoon vond Flappie de allerliefste, dus ging Flappie ging met ons mee naar huis.
De realiteit (perfect gestylde foto’s en alleen maar positieve recensies op de website) week nogal af van de werkelijkheid: een schuurtje vol konijnenhokken met heel veel konijntjes. Het liefst was ik omgedraaid maar ja, als je ervoor gaat en 3 kwartier voor gereden hebt, wil je toch met een konijntje naar huis. Gelukkig gaat alles verder goed met hem. Het is echt zo’n lieverd! Afgelopen zomer heeft Flappie een vriendinnetje (Lizzy) gekregen en is hij vanwege mijn gezondheid van binnen, waar hij 24/7 vrij in door de kamer liep, naar buiten verhuisd. Nu wel in een hok met ruime ren ivm de katten in de buurt. 
Lizzy hebben we uit de opvang gehaald. Zij was een vondelingetje en ik ben blij dat we haar een nieuw thuis en een nieuwe vriendje heb kunnen geven. Zij was zo bang toen ze hier net was, echt zielig. Je merkte aan haar hele gedrag dat zij veel moet hebben mee gemaakt. Vooral als er eten kwam was ze zo fel, bijna agressief naar Flappie, waardoor wij vermoeden dat zij heeft moeten vechten voor haar eten. Nu gaat dat gelukkig een heel stuk beter en zijn ze dolgelukkig met elkaar! Maar ik ben blij dat ik Lizzy uit de opvang heb gehaald want Hoewel de website er gelikt uitziet en ze een waarschuwing over broodfokkers op hun site hebben staan, denk ik dat zij met hun werkwijze en opmerkingen zelf het schoolvoorbeeld van broodfokkers zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 4 maanden later...

Goedemorgen allemaal. 

Bijzonder om dit allemaal te lezen, ik heb ook een verhaal wat erg op dat van jullie lijkt. In 2015 naar zwolle gereden voor twee konijntjes. Uiteindelijk een madagascar en grijs konijn uitgezocht. Ik vond het nestje ook erg groot waar het grijze konijntje uit kwam, dat kan nooit van 1 konijn geweest zijn. Maar goed ik had totaal geen ervaring met konijntjes en heb er toen niet weer aan gedacht. Eenmaal thuis niestten de konijntjes erop los, ook waren ze lusteloos. Ook ik ben naar de dierenarts gegaan. Ze hadden coccidiose en wormen. Ik ben nogal nieuwsgierig dus ik vroeg hoeveel is veel wormen? Waarop ik een antwoord kreeg met ontzettend veel, gezicht wat erbij getrokken werd schrok ik van. Ze zijn behandelt en dit heeft geholpen. Mijn wild kleur konijn schijnt nhd te zijn en is 2,4 kg. Hij is erg grof gebouwd. Madagascar konijn is 5 jaar geworden, grijze leeft nu nog. Madagascar heeft haar hele leven gekwakkelt, dan had ze iets met haar ogen, dan een gasbuik, dan een blaasontsteking. Ik ben met liefde naar de da geweest maar dit was echt een kwakkel diertje. Uiteindelijk foto's gemaakt omdat ze altijd wat had. Niks op te zien. Op het laatst ademde ze versnelt..........weer da. Was niet goed. Alles voelde goed aan. Laatste redmiddel is punctie doen omdat daar belangrijke waardes uit komen. Uit punctie kwam alleen bloed, geen goed teken.........kanker/tumor. Het ging echt heel slecht met haar, gelukkig steeds dezelfde da erbij gehad die haar ook kon en konijn kundig is. Samen besloten dat dit geen waardig bestaan meer is en ze echt aan het lijden was. We hebben haar ingeslapen. Da vond dat ze zich sterk gehouden heeft.....dossier bestond uit meerdere kantjes. Ze is gecremeerd en staat nu in een urn in de vitrinekast. Grijze konijn heeft nooit ergens last van behalve toen in het begin. Ook ik heb contact met knuffelkonijn opgenomen, het zou door de rit naar huis komen. Ik vond ze bijzonder vreemd overkomen via de mail. Juist omdat er coccidiose en wormen gediagnostiseerd waren en zoals de da zei waarschijnlijk uit het nest kwam, had ik gehoopt dat er wat mee gedaan zou worden. Ik zie dus dat er bij meer mensen zo gereageerd is. Ook ik voelde mij niet serieus genomen, ik dacht dat ik het niet goed had aangepakt. Gelukkig wel, anders was ik ze beide direct kwijt geweest want ze waren echt heel erg ziek.

• Verdrietig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden zei Knientsje:

Goedemorgen allemaal. 

Bijzonder om dit allemaal te lezen, ik heb ook een verhaal wat erg op dat van jullie lijkt. In 2015 naar zwolle gereden voor twee konijntjes. Uiteindelijk een madagascar en grijs konijn uitgezocht. Ik vond het nestje ook erg groot waar het grijze konijntje uit kwam, dat kan nooit van 1 konijn geweest zijn. Maar goed ik had totaal geen ervaring met konijntjes en heb er toen niet weer aan gedacht. Eenmaal thuis niestten de konijntjes erop los, ook waren ze lusteloos. Ook ik ben naar de dierenarts gegaan. Ze hadden coccidiose en wormen. Ik ben nogal nieuwsgierig dus ik vroeg hoeveel is veel wormen? Waarop ik een antwoord kreeg met ontzettend veel, gezicht wat erbij getrokken werd schrok ik van. Ze zijn behandelt en dit heeft geholpen. Mijn wild kleur konijn schijnt nhd te zijn en is 2,4 kg. Hij is erg grof gebouwd. Madagascar konijn is 5 jaar geworden, grijze leeft nu nog. Madagascar heeft haar hele leven gekwakkelt, dan had ze iets met haar ogen, dan een gasbuik, dan een blaasontsteking. Ik ben met liefde naar de da geweest maar dit was echt een kwakkel diertje. Uiteindelijk foto's gemaakt omdat ze altijd wat had. Niks op te zien. Op het laatst ademde ze versnelt..........weer da. Was niet goed. Alles voelde goed aan. Laatste redmiddel is punctie doen omdat daar belangrijke waardes uit komen. Uit punctie kwam alleen bloed, geen goed teken.........kanker/tumor. Het ging echt heel slecht met haar, gelukkig steeds dezelfde da erbij gehad die haar ook kon en konijn kundig is. Samen besloten dat dit geen waardig bestaan meer is en ze echt aan het lijden was. We hebben haar ingeslapen. Da vond dat ze zich sterk gehouden heeft.....dossier bestond uit meerdere kantjes. Ze is gecremeerd en staat nu in een urn in de vitrinekast. Grijze konijn heeft nooit ergens last van behalve toen in het begin. Ook ik heb contact met knuffelkonijn opgenomen, het zou door de rit naar huis komen. Ik vond ze bijzonder vreemd overkomen via de mail. Juist omdat er coccidiose en wormen gediagnostiseerd waren en zoals de da zei waarschijnlijk uit het nest kwam, had ik gehoopt dat er wat mee gedaan zou worden. Ik zie dus dat er bij meer mensen zo gereageerd is. Ook ik voelde mij niet serieus genomen, ik dacht dat ik het niet goed had aangepakt. Gelukkig wel, anders was ik ze beide direct kwijt geweest want ze waren echt heel erg ziek.

Jeetje wat een elende!

Helaas zijn er heel veel slechte en dieronvriendelijke fokkers. Het ziet er vaak goed uit op de site en mensen worden soms in het begin vriendelijk te woord gestaan maar er zit dan toch een vreselijke realiteit achter. Mensen denken dat ze er juist goed aan doen om naar een fokker te gaan komen helaas bedrogen uit. 

Hier op het forum wordt altijd een opvang geadviseerd. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mira11 idd erg veel ellende maar goed heb alles met liefde voor Bailey gedaan. Tegenwoordig haal ik mijn konijntjes ook uit een opvang. Opvang helpt goed met koppelen enz. Heb hier nu 2 opvang konijntjes en 1 die plotseling weggegeven werd. Ik heb hier ontzettend veel van geleerd in elk geval. Heb ook veel geleerd sinds dat ik begon, wat een verschil en wat een andere keuzes maak je dan he☺

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Knientsje:

@Mira11 idd erg veel ellende maar goed heb alles met liefde voor Bailey gedaan. Tegenwoordig haal ik mijn konijntjes ook uit een opvang. Opvang helpt goed met koppelen enz. Heb hier nu 2 opvang konijntjes en 1 die plotseling weggegeven werd. Ik heb hier ontzettend veel van geleerd in elk geval. Heb ook veel geleerd sinds dat ik begon, wat een verschil en wat een andere keuzes maak je dan he☺

Heel veel mensen zijn "verkeerd"  begonnen, inclusief ikzelf. Nu maak ik ook hele andere keuzes en nog leer ik elke keer weer meer bij. 

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .