Ga naar inhoud

Gas en verstopping


Evee

Gas en verstopping  

60 leden hebben gestemd

  1. 1. Hebben jouw konijnen wel eens last van gas of verstopping?

    • Eén of meerdere konijnen hebben een gasaanval gehad
      14
    • Eén of meerdere konijnen hebben verstopping gehad
      11
    • Ik heb konijn(en) die zowel gas als verstopping hebben gehad
      18
    • Mijn konijnen hebben nog nooit gas of verstopping gehad
      21
    • Ik begrijp niet waar deze vraag over gaat
      3

Deze poll is gesloten voor nieuwe stemmen


Aanbevolen berichten

Een nieuwe poll voor bovenaan het forum! Dit keer willen wij weten of jij wel eens een konijn hebt gehad met gas en/of verstopping!

Meerdere keuzes zijn mogelijk, omdat het natuurlijk ook kan zijn dat één van je konijnen alleen verstopping heeft gehad een ander alleen gas en een derde zowel gas als verstopping.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben een van de gelukkigen wiens konijnen, waarschijnlijk, nog nooit gas of verstopping gehad hebben. Soms gebeurt het weleens dat een niet helemaal fit zit, mogelijk door bv beginnend gas, maar dan houd ik hen een paar uur in de gaten, of ze wel nog eten, of ze nog wegspringen wanneer ik in hun vachtje blaas, enz. Tot nu toe gedroegen ze zich een paar uur later weer gewoon zoals ik hen ken, en is een dierenartsbezoek nog niet nodig geweest. 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijn Babbel die ik heb gehad had het helaas regelmatig. Op de meest rare tijdstippen en ik kon nooit een echte oorzaak ontdekken. Ze kreeg geen bijzondere dingen te eten expres alleen maar veilige dingen. Helaas heeft de laatste gasaanval haar ook het leven gekost. 

Soes heeft een poos terug nog problemen gehad. Het leek op een verstopping maar ik kan er niet exact m'n vinger op leggen wat het is geweest, want de dierenarts voelt ook een verdikking wat op een tumor zou kunnen wijzen. Gelukkig gaat het nu weer best goed met haar en hobbelt ze weer met haar vriendje door de tuin. Hopelijk mag ze nog lang zo doorhobbelen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klene heeft een keer flink gas gehad. Daar heb ik toen ook dierenartsondersteuning bij gekregen. Ik ben toen gewaarschuwd dat de kans vrij groot was dat ze het vaker kon gaan krijgen; vraag me alleen niet meer waarom. Ze heeft het daarna nog eens gehad, maar daar heb ik haar, met telefonische ondersteuning uiteraard, zelf doorheen gekregen. Ze is inmiddels ruim 4,5 jaar oud. Verder hebben alle andere (al dan niet overleden) konijntjes geen last gehad van gas en/of verstopping. Rakker is overleden aan zijn haakjes, Pluis aan EC, Felix lag plots dood, maar vermoedelijk is dat de incest geweest (al zullen we dat nooit zeker weten), en de drie dames zijn er nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn eerste dwergkonijntje Dobby is slachtoffer geworden van gas. Ik heb dankzij Dobby helaas enorm veel geleerd: ik wist destijds echt te weinig en had niet de juiste dierenarts.

Mijn 2de dwergkonijn Knijster vond zijn langharige iets grotere vriendin Loena heerlijk om te wassen (complete plukken haar at hij op) en de laatste 2 jaar toen hij wat ouder werd had hij regelmatiger tijdens de rui last van die haren en een gasaanval. In het begin naar een konijnkundige dierenarts, maar later zelf of in overleg met de juiste medicatie. Bij de laatste gasaanval heb ik hem op 7 jarige leeftijd in moeten laten slapen ondanks alle pogingen.

Loena heeft echt nog nooit een gasaanval gehad in haar 6,5 jaar. Hooguit een keer beginnende verstopping denk ik, maar ik kan me het niet eens herinneren. Zelfs nu ze geen hooi eet en zelf niet normaal eet door de getrokken kiezen doet ze het goed. Ze lijkt wat sterker dan de 2 mannen die ze heeft achtergelaten ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .