Ga naar inhoud

Help! Mijn konijn bijt mijn oplader door


Layanah

Aanbevolen berichten

Wanneer ik ook maar een seconde niet kijk is het te laat. Ik ging net douchen en had haar deurtje dicht geschoven. Ik kom tien minuten later terug en ze zit lief in haar kooi te wachten, dat dacht ik tenminste. Mevrouw is blijkbaar over haar 60 centimeter hoge kooi gesprongen en weer terug om mijn oplader door te bijten. Dit is al de derde deze week en iPhone opladers zijn duur. Is er een manier om dit af te leren of is het gewoon een kwestie van nog beter opletten? Ik snap namelijk niet waarom ze zo gericht op de kabel af gaat. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, we kunnen helaas niet met onze konijnen communiceren, maar knagen doen ze nu eenmaal graag. Mijn Pip vindt kabels ook heel interessant en heeft bijna de oplader van mijn laptop en ook de kabel van mijn lamp bijna doorgeknaagd. Ik geef hem ook wilgentakjes en knaaghout, maar die kabels (en tevens ook mijn plinten en meubilair) blijft hij leuker vinden. Ik heb nu ervoor gezorgd dat Pip gewoon niet meer bij de kabels kan, dus een stuk van de ren eromheen gebouwd. Probeer ze gewoon zo veel mogelijk weg te stoppen dus, want afleren is lastig. Ik probeer het Pip wel duidelijk te maken door hard "UH" te roepen of in mijn handen te klappen, maar of ik het hem echt af kan leren betwijfel ik. Het is gewoon een heel ondeugend konijn haha. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Ainariel:

Die dingen of hoog neerleggen of opruimen in een la als je m niet gebruikt. ;) En ik zou de ren aanpassen.

Ik had m'n mobiel op de lader gedaan toen ik ging douchen en het deurtje dicht gedaan dus ik dacht dat ze er niet bij kon. Ze is er nog nooit eerder over haar kooi heen gesprongen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Amphitrite:

Tja, we kunnen helaas niet met onze konijnen communiceren, maar knagen doen ze nu eenmaal graag. Mijn Pip vindt kabels ook heel interessant en heeft bijna de oplader van mijn laptop en ook de kabel van mijn lamp bijna doorgeknaagd. Ik geef hem ook wilgentakjes en knaaghout, maar die kabels (en tevens ook mijn plinten en meubilair) blijft hij leuker vinden. Ik heb nu ervoor gezorgd dat Pip gewoon niet meer bij de kabels kan, dus een stuk van de ren eromheen gebouwd. Probeer ze gewoon zo veel mogelijk weg te stoppen dus, want afleren is lastig. Ik probeer het Pip wel duidelijk te maken door hard "UH" te roepen of in mijn handen te klappen, maar of ik het hem echt af kan leren betwijfel ik. Het is gewoon een heel ondeugend konijn haha. 

Mijne is alleen uit op de kabels gelukkig haha. Als ik in m'n handen klap gaat ze gewoon door met waar ze mee bezig was. Pas als ik vier keer d'r naam heb geschreeuwd besluit mevrouw maar eens lief weg te huppelen. Arme dieren zijn ook niet gemaakt om als huisdier te worden gehouden. Dan zal ik toch nog meer moeten opletten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden zei Marjoleintje:

Gewoon goed opbergen, want het valt niet echt af te leren. Ook al weten veel kinderen best dat het niet 'mag', de verleiding blijft te groot. Oordopjes, opladers, zelfs de coaxkabel moest er aan geloven (dus nu hebben we overal maar draadloos internet, inclusief de TV...)

 

Kinderen die kabels doorbijten zijn het ergste, hahahaha!

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Christaaa:lol:

Mijn man kreeg vorig jaar een schok, want Stamper had zn laptopkabel doorgebeten. Hij was boos, maar ik laconiek: dat doen ze. Let dan ook beter op en ruim gewoon de zooi op als je het niet gebruikt. Hij mikte ze nl achter een bankkussen en er hoeft maar een stukje uit te steken....

Als ik ze ernaar toe zie hupsen, dan luisteren ze wel. Maar ik ben geen spin met 8 ogen. ;) En inmiddels ben ik met die pleeghonden goed getraind qua opruimen. :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tjah Leyla is hier ook eens uit de tuin naar binnen gehupst en heeft een kabel door gebeten. Ze hebben nou eenmaal iets met kabels en knagen. 

Als je konijn los loopt moet je gewoon zorgen dat alle kabels weg gewerkt zijn, zo simpel is het. En je telefoon dus opladen als je erbij bent. Konijnen zijn nou eenmaal houdini's en een rennetje van 60cm hoog houdt ze echt niet tegen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uur geleden zei Layanah:

Mijn konijntje loopt altijd los door de kamer.

 

12 uur geleden zei Layanah:

Ik had m'n mobiel op de lader gedaan toen ik ging douchen en het deurtje dicht gedaan dus ik dacht dat ze er niet bij kon. Ze is er nog nooit eerder over haar kooi heen gesprongen.

Uhh, maar dan loopt je konijn toch niet altijd los in de kamer?

Inderdaad of de ren verhogen, of alles opbergen of afschermen. Konijnen knagen nu eenmaal, dus als ze ergens niet aan mogen komen moet je er gewoon voor zorgen dat ze er echt niet bij kunnen ;) 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

kabeltjes kun je gewoon bij de hema action ed halen voor de iPad en iPhone die zijn daar heel goedkoop. Alles opbergen idd er is niets aan te doen. We hebben hier ook vanalles moeten vervangen of maken (solderen) omdat ze bijvoorbeeld de snoeren van de lamp doorbeet. Nu zitten ze buiten, heerlijk rustig ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even afgezien van het punt dat het frustrerend is als telkens je kabels doorgeknaagd zijn, is het voor de konijnen mogelijk ook gevaarlijk. Als ze een keer een kabel te pakken krijgen waar stroom op staat (denk aan lampensnoeren of bijvoorbeeld het snoer van de stofzuiger of oplader van een tablet/laptop) dan kunnen ze er een flinke schok door krijgen. Met alle gevolgen van dien, van brandwonden tot zelfs sterven aan toe.

Met haarlak zou ik toch geen kabels inspuiten. Het is erg giftig spul natuurlijk. Er zijn wel smeerseltjes die konijnen vies zouden vinden, maar tja, dat is eigenlijk ook niet echt een oplossing denk ik.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wou dat mijn konijnen het bij kabels hielden. Nee, laatst hebben ze mijn mega dure tas aangevallen. Ik baalde zo erg... had zo lang voor die tas gespaard en toen zag dat ding er niet meer uit natuurlijk. Tja, ik kan moeilijk boos op ze worden. Dat was mijn eigen domme fout. Gewoon alles goed opbergen! En bij mij hielp het ook om wilgentakken in de ren te leggen. Dan hebben ze een knaag-alternatief :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb me altijd laten vertellen dat het komt door de weekmakers die erin zitten om de draden soepel te houden. Die schijnen onweerstaanbaar te zijn voor ze, net als in auto's dat de marters eraan gaan zitten knagen. 

Enige wat je kan doen is ze goed opbergen of een goede kabelbeschermer eroverheen te doen. Maar het blijft altijd opletten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 7-10-2016 at 10:37 zei Lienappelsien:

 

Uhh, maar dan loopt je konijn toch niet altijd los in de kamer?

Inderdaad of de ren verhogen, of alles opbergen of afschermen. Konijnen knagen nu eenmaal, dus als ze ergens niet aan mogen komen moet je er gewoon voor zorgen dat ze er echt niet bij kunnen ;) 

Zo goed als altijd. Je snapt wat ik bedoel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 8-10-2016 at 13:44 zei Dolliewollie:

kabeltjes kun je gewoon bij de hema action ed halen voor de iPad en iPhone die zijn daar heel goedkoop. Alles opbergen idd er is niets aan te doen. We hebben hier ook vanalles moeten vervangen of maken (solderen) omdat ze bijvoorbeeld de snoeren van de lamp doorbeet. Nu zitten ze buiten, heerlijk rustig ;-)

Oh, bij de Hema en Action hier verkopen ze dat niet hoor. En ik heb gehoord dat het schade aan de batterij kan aanbrengen als je ze met een merkloze oplader oplaad. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 9-10-2016 at 12:07 zei evadonatella:

Ik wou dat mijn konijnen het bij kabels hielden. Nee, laatst hebben ze mijn mega dure tas aangevallen. Ik baalde zo erg... had zo lang voor die tas gespaard en toen zag dat ding er niet meer uit natuurlijk. Tja, ik kan moeilijk boos op ze worden. Dat was mijn eigen domme fout. Gewoon alles goed opbergen! En bij mij hielp het ook om wilgentakken in de ren te leggen. Dan hebben ze een knaag-alternatief :) 

Ik heb nu inderdaad meer knaagspeelgoed voor haar gekocht en verder ruim ik hem nu netjes op na gebruik. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .