Spring naar bijdragen

Recommended Posts

Hoi hoi. Ik heb sinds 3 maanden een schat van een voedster (Ashba) uit het asiel gehaald. Toen ik haar ophaalde was ze al net zo groot als Harley (ex-rammetje) dus ik wist dat ze nog wel eens groot zou kunnen worden. Nu maakt mij dit weinig uit want het klikte met haar en ze is echt heel mooi (vind ik dan :P). Ruimte heb ik genoeg want mijn woonkamer is 26m2 en zo gauw ik thuis ben (en dat is heel veel) lopen ze altijd lekker los. Maar goed nu is mijn vraag, heeft iemand enig idee wat voor ras dit zou kunnen zijn? Ben erg nieuwschierig namelijk. Groetjes! 

FB_IMG_1475094007450.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Leeuwenkop(dwerg)hangoor, ook wel Lion Head genoemd. Dezelfde als mijn witte Loena, maar toen ik haar haalde bij een Fokker 6,5 jaar geleden was het nog geen erkend ras. In konijnenkringen echter wel bekend en mooi!

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei Huiself:

Leeuwenkop(dwerg)hangoor, ook wel Lion Head genoemd. Dezelfde als mijn witte Loena, maar toen ik haar haalde bij een Fokker 6,5 jaar geleden was het nog geen erkend ras. In konijnenkringen echter wel bekend en mooi!

Ik heb nog even gegoogled op Lion Head en kom inderdaad veel overeenkomsten tegen. Ben ik alleen benieuwd waaarmee ze gekruisd is, want mevrouw weegt al 2 kilo en is net 6 maand. Haar karakter komt inderdaad heel erg overeen met een Lion Head,, ze is ontzettend aaibaar en erg lief, ze heeft alleen wel een erg angstig instinct in zich zitten (nooit eerder zo mee gemaakt) ze is namelijk al erg bang als ze een vogel van buiten hard hoort. Terwijl mijn andere konijn haar dan echt aan zit te staren alsof ie wil zeggen wat doe jij nou raar haha.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het kan zijn dat het wel een 'normale' kruising was, maar dat ze wat 'mislukt' is voor een dwerg ;-). Loena was met haar 1800 gram ook al mislukt, ze heeft het dwerg-gen niet meegekregen terwijl sommige van haar broertjes en zusjes dit wel hadden. 2 kilo is al een flink konijn en dan zo angstig voor vogels, haha ;-). Wie weet gaat dat nog wel weg. Leuke namen trouwens :D

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hehe ja ach ze zal niet het eerste konijn zijn dat zich aan de groei regeltjes houd :P  Ik hoop het wel want vind het voor haar best vervelend Zit ze echt keihard te stampen en rent ze paniekerig de kamer door, best zielig. Scheelt nu wel dat het minder lekker weer is dus het raam staat niet meer open en hoort ze minder. Ze was eerst ook bang voor de katten, maar de jongste kat begint ze nieuwsgierig naar te worden dus dat is wel leuk. En dankjewel! Probeer altijd wel iets aparts te verzinnen :D

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .