Spring naar bijdragen
Silf

Constante verharing

Recommended Posts

Hallo,

Ik heb nu 2 jaar mijn konijntje, altijd binnen geweest alleen bij mijn ouders heeft hij in de lente buiten gezeten overdag. 

Ik woon nu al een tijdje op een nieuw adres waar de luchtvochtigheid al hoger is en mijn konijntje haart constant ( geen kale plekken) maar bij iedere borstelbeurt weer non stop losse haren. Ik weet niet meer wat ik moet doen, hij mag nu alleen op de bank want die kan ik stofzuigen. Als hij losloopt laat hij overal plukken haar achter en hier kan ik niet tegenop.

Iemand een advies??? ik zou zo graag willen dat hij loskan lopen zonder dat zijn haar overal beland. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Eh tja, ik denk dat je het beste je er maar bij neer moet leggen dat je konijntje ruit, en hem gewoon lekker los moet laten lopen. Het blijft een dier met een vacht, die laten nu eenmaal plukken haar achter. Mijn konijnen ruien ook veel, mijn voedster eigenlijk al deze hele zomer. (De dierenarts hier had dat ook al van meerdere konijneneigenaren gehoord, waarschijnlijk door het 'vreemde' weer). Ik kan er ook niet tegenop stofzuigen en word er ook wel eens gek van, maar goed, het was mijn eigen keuze om mijn konijnen binnen te houden.

Wat je eventueel wel kunt doen is hem regelmatig borstelen, dan haal je al veel losse plukken eruit. Maar helemaal zal het je probleem niet oplossen vrees ik. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn konijn haart momenteel ook mega uit! Hij is een binnenkonijn en die dikke vacht is natuurlijk helemaal van slag met de lekkere cv-warmte... Hij ziet er momenteel erg plukkerig uit. Maar ach, het gaat weer over. Dat scheelt:).

Omdat hij al oud is (9.5) heeft hij ook wel een droge huid met roos op de plekken waar hij het meest uithaart. Daar heeft hij zelf geen last van. Hij vindt het wel lekker als ik de losse plukjes uit zijn vacht pluk. Dan gaat ie lekker liggen en knijpt tevreden met zijn oogjes. Als ik dan op houd, komt hij omhoog en kijkt mij aan van: hé, niet stoppen nou!!

En verder is het zoals Marjoleintje zegt.... Het is een beest met een vacht en die haren nu eenmaal zo af en toe een periode uit.................. Zolang mijn konijn verder niets mankeert, mag hij uitharen zoveel hij wil.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .