Ga naar inhoud

Luzernesticks van Action


Koosje

Aanbevolen berichten

Elke dag krijgt Koos een halve Luzernestick van de Action. (zitten per 15 stuks verpakt in een zakje en kosten 59 cent per zakje)
Hij vindt dat erg lekker en knabbelt er vrolijk op los.
Op de verpakking staat 1 à 2 sticks per dag maar ik geef 'm maar een halve.
Ik wil 'm ook niet overvoeren.
Verder krijgt hij onbeperkt hooi en 2x daags ongeveer 20 gram biks en vers water natuurlijk.
Ook geef ik 'm overdag een wilgentakje.
De blaadjes vindt hij ook helemaal geweldig.
De dikke takken spaar ik op voor de winter en het voorjaar zodat hij ook dan als extraatje kan knabbelen.

Nu mijn vraag:
Hoe goed (of slecht) zijn de luzernesticks???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze hadden het beter graansticks kunnen noemen. Granen zijn niet goed voor een konijn en dit product bevat 68,7% granen. En maar 26,6% luzerne. Ik denk dat je beter gewoon luzerne kan kopen en dat kan voeren, in plaats van deze sticks.

Luzerne is niet slecht voor konijnen. Het bevat wel veel eiwitten, maar wel hoogwaardige eiwitten. Voor jonge konijntjes, oudere konijntjes en konijntjes die wat mogen aankomen is luzerne daarom ideaal bijvoer, als lekkernij of door het hooi. Maar ik zou dan wel kiezen voor gewone "losse" luzerne of luzernemix (de mix heeft wat minder eiwitten) en niet voor deze stengels.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...

ik heb dit ook weleens gegeven, nooit problemen ofzo mee gehad. Maar weggegooid omdat ik graag over wou op gezondere snacks : Gedroogde wortel, banaan, cranberry's etc. Maar zo zou een volwassen konijnendieet moeten zijn : 80% hooi/gras 10% groente 5% biks 5% gezonde beloningen. Veel suc6 !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .