Ga naar inhoud

Mijn konijn klinkt alsof hij een duif heeft ingeslikt


Mississippi

Aanbevolen berichten

Hoi Bunnybunchers,

Even een voorstelrondje en vraag in één. Ik ben Loes en heb sinds een maand of 3 een Nederlandse hangoordwerg in huis, Mississippi. Eigenlijk is hij een beetje een nep-dwerg, want hij weegt met 5 maanden al 2 kilo… Maar verder is het een geweldig (en ondeugend!) konijn en hebben we veel plezier met hem. Ik kan de hele dag over konijnen kletsen en lees hier al regelmatig, dus nu ik een account heb aangemaakt kom ik vast hier en daar mee kletsen :-D

Maar nu de vraag. Mississippi maakt nogal bijzondere knor geluiden. Zeg maar alsof hij een oude duif heeft ingeslikt. Echt een soort koerend geluid, alsof hij in zichzelf zit te mompelen. We hoorden dit weken geleden voor het eerst toen hij los ging op een verrassingszakje van de webwinkel hier. Sindsdien doet hij het vaker en vaker als hij op zijn gemak is/iets fijn vindt. Inmiddels komt het er op neer dat hij bijna alles knorrenswaardig vindt: in slaap vallen, aaien, brokjes eten, groenten eten, hooi eten, op een schone bak poepen, zichzelf wassen, geborsteld worden en ga zo maar door… Hij wordt bijna overal enthousiast van. Dat is natuurlijk heel leuk, maar ik verbaas me ook een beetje. Het wordt met de dag meer en gaat steeds harder. Ik dacht altijd dat konijnen hele stille dieren waren, maar het lijkt er ondertussen steeds meer op alsof mijn konijn de hele dag tegen me aan zit te kletsen.  Herkent iemand van jullie dit? Doen jullie konijnen dit ook?

Overigens weet ik vrij zeker dat Mississippi niet ziek is. Hij doet het echt alleen als hij iets leuk vindt (dat is alleen erg vaak het geval ;-) ) en heeft verder geen piepende ademhaling oid. Pas bij de dierenarts trouwens ook nagekeken, en zijn longen waren prima. Ben vooral benieuwd of iemand dit herkent als normale konijnengeluiden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het geluidje herken ik wel. Maar mijn Leyla deed dat eigenlijk alleen juist als ze iets niet wilde. 

Bijv na haar operatie als Mylo te dicht in de buurt kwam, of als ik haar wilde pakken voor medicijnen. Met die geluidjes uitte zij haar ongenoegen.

Ook deed ze dit de laatste dag toen ze pijn had. 

Ik heb het eigenlijk nog nooit van vreugde gehoord, maarja voor alles is een eerste keer

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden zei Sanne1993:

Wat een knappe vent is het :P 

Maar volgens mij zijn het inderdaad hormonale konijnengeluiden. Hij heeft er ook wel echt de leeftijd voor nu. 

Oh hormonaal denk je. Grappig, daar had ik eigenlijk nog niet echt aan gedacht. Hij rijdt namelijk nooit op iets/iemand en heeft territoriumplasjes bijvoorbeeld de laatste tijd juist heel erg afgeleerd. Verder is hij wel nogal ondernemend soms (... haha) maar ook helemaal niet vervelend. Vraag me wat dat betreft weleens af of het wel echt een konijn is, maar misschien is dat knorren juist zijn manier om toch zijn hormonen even flink te uiten ;-) 

Ik wilde toevallig deze week de dierenarts bellen om z'n balletjes te laten knippen. Ben benieuwd of het knorren daarna minder wordt. Wel jammer, het is wel gezellig zo'n konijn dat terug praat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden zei Charita:

Het geluidje herken ik wel. Maar mijn Leyla deed dat eigenlijk alleen juist als ze iets niet wilde. 

Bijv na haar operatie als Mylo te dicht in de buurt kwam, of als ik haar wilde pakken voor medicijnen. Met die geluidjes uitte zij haar ongenoegen.

Ook deed ze dit de laatste dag toen ze pijn had. 

Ik heb het eigenlijk nog nooit van vreugde gehoord, maarja voor alles is een eerste keer

Achos, dat lijkt me zo naar om te horen... :-( 

Ik heb sippi helaas ook al meerdere keren medicijnen moeten geven. Neem maar van mij aan dat ie deed alsof ie levend gevild werd (wat ie waarschijnlijk ook echt dacht, daar niet van), maar dat klonk toch echt wel heel anders. Misschien hebben verschillende konijnen soortgelijke geluiden voor verschillende dingen? Misschien omdat ze vrij beperkt zijn in de geluiden die ze kunnen maken? Ik ga er in ieder geval voor het gemak maar even vanuit dat hij het niet doet om zijn ongenoegen te uiten, anders zou hij het wel heel erg slecht voor elkaar hebben bij ons ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat was wel even naar ja, maar lang niet zo naar als gillen gelukkig. 

Oh ik ga er ook vanuit dat dit puur hormonaal is hoor! En daar hoef je blijkbaar niet altijd wat van te merken

Ik herriner me nog een bezoek aan de dierenarts met Kyra voor de vaccinatie. Dat de dierenarts zei: oh ze is schijnzwanger

Euh nee hoor ze heeft geen nest gemaakt. Bleek er wat opgedroogde melk aan een tepeltje te zitten. Ze maakte nooit een nest maar was blijkbaar dus wel schijnzwanger

Het zijn gewoon malle beestjes soms

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 jaren later...

2021 inmiddels.(geluid gehoord)

Mijn vrouwtjes konijn van ongeveer 1.5 wilde de baas zijn en niks van het mankonijn hebben..ze maakte flink herrie toen hij dichtbij kwam.

Ikbze fimde..tsss.. hield ze haar mond dicht..maar gelukkig toch daarna het geluid van roekoe (DUIF) kunnen opnemen.

Daarvoor nog had ik blazende harde geluiden gehoord.En ander gemopper.Ze liet het kaas niet van haar brood eten..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .