Ga naar inhoud

Hakers onder ons?

Laniboekje
 Delen

Aanbevolen berichten

Zijn er mensen onder ons die haken? Ik was afgelopen weekend bij LandLeven en zoveel leuke stands gezien met haakwerk e.d. En toen dacht ik: dat ga ik ook doen!

Heb al wat steken geoefend en dat ging best ok. Nu zou ik graag kussens voor op de bank willen gaan maken. Maar is dat een goed project om mee te beginnen als beginnende haker? Of toch beter beginnen met een sjaal (terwijl het 30 graden is ;-) )?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haken wil ik wel leren!!

Mijn zusje van 11 doet het met veel plezier en ik wil het toch wel van haar gaan leren. Ze maakt zulke leuke dingen namelijk, knuffels en vlaggetjes enzo. Nu brei ik wel heel veel. Dat kan je wat makkelijker doen en daar kun je ook hele leuke dingen van maken! Ik ben nu bezig met een plaid en ik wil hierna slofjes maken.

Maar als jij gaat haken dan ben ik wel benieuwd hoe en wat, aangezien ik het ook wil gaan leren :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden zei Charita:

Breien met looms doe ik wel. Alle steken van haken heb k ook gedaan, zo een proeflapje. Dus de steken kan ik wel, maar dan ga je filmpjes kijken om dingen te maken en dat gaat zo vreselijk snel dat ik er niks meer van snap 

Had er wel een paar gevonden die het wel duidelijk en langzaam deden. Maar ook zo een dame die vet irritant was: 'Yaaaay, we gaan haken!! Wat suuuuperleuk, nou, daar gaan we!!'

Ugh, zo een tut ben ik nou ook weer niet, haha.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haken is mijn dagelijks werk, ( hippeknuffels op facebook )mocht je iets willen weten of ergens niet uitkomen kan ik je altijd wel op weg helpen. Ligt er aan welke steek je wilt gaan gebruiken maar vaak wordt er begonnen met een kussen. Mocht ik je kunnen helpen dan hoor ik het wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 4 weken later...

Even voor alle hakers die met hun hobby ook graag nog iets bij willen dragen: stichting proefdiervrij is nog opzoek naar mensen die willen helpen met het haken van geurzakjes! Er is een hoop vraag naar en de vrijwilligster die het normaal doet kan het niet meer bijhouden in haar eentje :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 3 weken later...
  • 2 maanden later...

Ja, haken is hartstikke leuk! Het eerste dat ik haakte was een knuffel. In het begin een behoorlijk gepiel, maar uiteindelijk is het toch goed gekomen. Zolang je de basissteken  onder de knie hebt en een duidelijk patroon hebt gevonden, kun je denk ik alles wel haken als beginner. Sommige mensen werken het liefst met een filmpje (ik word daar juist agressief van), anderen van een diagram en weer anderen met een geschreven patroon (zoals ik). Het is even kijken wat je het beste ligt. Er zijn veel gratis patronen te vinden, onder andere op Facebook.

Ben je nog aan je kussen toegekomen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .