Ga naar inhoud

Hap uit oor


Laniboekje

Aanbevolen berichten

Ben even zo pissig. Laatste paar dagen is er al wat onenigheid in de groep tussen twee van mijn voedsters. Jak en de oudste Quinn. Vermoed een beetje omdat Quinn gewoon wat zwakker is vanwege EC en Jak altijd een beetje de voedster was met het minste zeggenschap. 

Maar nu ben ik er zo klaar mee. Zat rustig binnen, ineens heisa in de ren, honden he-le-maal lijp. Ik er naar toe, heeft Jak een f*** stuk oor van Quinn in haar bek! Gewoon een stuk eraf! 

Ik vet pissig. Quinn uit de ren, bloeden gestelpt. Zij dacht alleen maar; hee, ik ben uit de ren! Etuuuuhhh! Dus Quinn zelf is er helemaal niet van ontdaan ofzo.

Heb meteen een tijdelijke ren en hok neergezet. Quinn gaat echt niet meer terug in de groep. 

Maar nu? 

1. Bloeden is gestopt. Ze heeft er weinig last van. Althans, zal goed zeer doen maar ze hupt vrolijk en zit met passie gras te vreten. Moet ik er nog iets mee? Of even in de gaten houden of het netjes heelt? 

2. Zat al een tijdje in dubio om de groep te gaan splitsen. Er is onenigheid. Eigenlijk na (lichte) EC van Quinn. Quinn kan prima weer met Jasper apart, beetje jammer voor mij, dan een duo en een drietal maar dit lijkt me gewoon niet meer OK.

Thoughts?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geneest eigenlijk altijd vanzelf, dierenarts kan er ook niks mee. 

En pissig zijn op een konijn die het heus niet doet om jou of het andere konijn te pesten maar gewoon instinctief reageert op een zwakker konijn (wat nou eenmaal vaker gebeurt in een groep) is natuurlijk niet helemaal eerlijk ;)  splitsen om erger te voorkomen lijkt me inderdaad de beste oplossing. Dat is nou eenmaal een reëel risico dat je loopt wanneer je een groep hebt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pissig zijn is een reactie die (alleen) mensen hebben maar toch heb ik even gevloekt hoor. Overal bloed en dan een konijn wat lekker nog met zo een stukje oor weghupst. Baal ik wel van. Dat ze het niet doet om ons te klieren snap ik ook wel, ik had liever anders gezien natuurlijk. 

En ja, dan ben ik gewoon even pissig.

Konijnen... Waarom zo ingewikkeld. Zucht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zwakke dieren trekken rovers aan in de natuur, dus het is niet ongewoon dat een dier dat gezondheidsklachten heeft "uit de groep gezet wordt". Maar leuk is het natuurlijk niet. Ik snap jouw reactie dan ook helemaal. Ik denk dat ik ze ook uit elkaar zou halen. Heel veel beterschap!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .