Ga naar inhoud

Wat voor dakbedekking?

Domino
 Delen

Aanbevolen berichten

Wij gaan als het goed is over een tijdje verhuizen. Dat betekent dan ook dat er nieuwe konijnenrennen gaan komen. :)

Ik heb al een hele poos in mijn hoofd hoe ik dat vorm wil geven. Ik dacht namelijk aan een soort volieres (waar je in kan staan), mooi, ruim en strak en goed toegankelijk, ook voor mijn moeder als ze een keer mijn konijnen eten geeft en de hokken wil doen. 

Maar ik zit alleen te dubben over het dak. Het mooiste zou zijn als het een dak is wat bv met dit warme weer open kan zodat er de warmte er niet onder blijft hangen. Maar als het regent dat het dan wel eenvoudig dicht te maken is zodat de beestjes droog zitten. 

Ik heb het idee dat ik iets ingewikkelds (of in ieder geval erg duur) in gedachte heb, maar wellicht weet iemand een vrij eenvoudige oplossing? 

Vast bedankt! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf gekozen voor doorzichtige golfplaat, de wat dikkere variant. Juist omdat dat nog licht doorlaat. Mijn konijnenren kijkt op het noorden, en anders werd het wel heel donker in de ren. De ren is aan 2 kanten open, aan de achterkant zit een houten schutting en aan de zijkant is de ren tegen de garage/hondenkennel aangemaakt. De andere zijkant is wel open, maar na een meter staat daar ook een schutting. Behoorlijk beschut dus. Maar met de warmte valt het goed mee. Het dak, omdat het wat dikkere kwaliteit golfplaat is is het toch nog schaduwrijk. Het is dus niet zo dat de felle zon er een kas van maakt. Een donker dak van bijvoorbeeld dakleer is denk ik juist warmer. Op zomerse dagen krijgen ze lekker een icepod van mij, maar ze maken er niet altijd gebruik van. Ze graven vaak ook gewoon een koele chill-put in het zand haha :) 

Een dakraam klinkt leuk, maar lijkt mij wat onhandig te maken haha. Als je het wel voor elkaar gaat krijgen ben ik benieuwd naar het resultaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .